Gå til innhold

Gifter meg om 10 dager, og mamma har fått kreft

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gifter meg om 10 dager, og for snart 4 uker siden fikk vi vite at mamma har kreft med spredning. Vi venter og venter på flere beskjeder, men de finner ikke ut hvordan de skal gripe det an med behandling. Jeg er så livredd for at vi skal få noen vonde beskjeder nå rett før bryllupet. Jeg er i tillegg veldig stressa med tanke på alt som skal ordnes før den store dagen, og med dette hengende over meg fungerer jeg ikke sånn som jeg burde. I tillegg er jeg redd jeg bare kommer til å se tilbake på dagen og huske mest de vonde følelsene. 

Å avlyse er ikke et alternativ, det er det siste mamma vil også. Men kjenner at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal komme meg gjennom dette på en god måte. Bryllupet har kostet oss masse energi og penger, og er jo i utgangspunktet noe vi gleder oss veldig til. Håper bare at jeg klarer å nyte dagen, ikke minst for å ikke ødelegge mer enn nødvendig for den kommende mannen også. 

Setter pris på gode råd, eventuelt om noen har opplevd noe lignende..

Anonymkode: 92f49...43c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenk at dette også vil være noe positivt i livet til moren din også, denne dagen hvor datteren/sønnen skal gifte seg. Jeg er lei for at moren din har fått kreft. Tenk at denne dagen er også for å feire livet, og alt det har å by på.

Anonymkode: 53e57...841

• Liker 7
Gjest morhjertegod
Skrevet

Min mor fikk også kreft diagnose en mnd før vårt bryllup, mye usikkerhet og redsel. Men hun syns det var så flott med en dag hun kunne glemme det triste, en dag for glede. Hun døde et halvt år senere, men så glad hun fikk med seg dagen vår og se hvor glad hun var for oss. Nå vil jeg ikke at du skal tenke at din mor kommer til å dø, men tenker at hun uansett vil ha glede av å være der med dere, skape god øyeblikk. Trøsteklem.

AnonymBruker
Skrevet

Har dere noen andre nære dere som kan hjelpe dere ekstra nå frem mot bryllupet, eller kanskje mannen din kan ta på seg noen ekstra oppgaver?

Anonymkode: d01c5...c8b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner usikkerheten med å gå å vente på flere beskjeder. Ofte er usikkerheten verre enn selve beskjeden. Dersom du og moren din er nære, kan du kanskje snakke med henne og spørre om hun kan ringe kreftlegen for å høre om det blir tatt noen avgjørelser de neste to ukene? Dersom det ikke blir det vil du kanskje kunne roe litt ned. Jeg pleier å se på perioder der ingenting skal skje som "fri-perioder". Da er det mulig å ha kontroll over hver dag. Etter at jeg ble kjent med denne dritt-sykdommen har jeg forstått hvor viktig det er å ta en dag om gangen. Akkurat NÅ er det vi som har kontroll over våre liv. Akkurat på bryllupsdagen din skal du kjenne at alt er bra - det er nok det viktigste for moren din også <3 

Anonymkode: 0ca2c...078

AnonymBruker
Skrevet

Lass over så mange oppgaver som mulig på andre. Lei inn hjelp om nødvendig. Men nå bør din partner og hans familie kjenne sin besøkeksestid, brette opp ermene og ta fra deg oppgavene som må gjøres opp mot bryllupet, slik at du kan få sortert tanker, brukt tid med moren din og ikke ende helt psykisk utslitt flr bryllupet,

Anonymkode: 93887...2ff

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...