Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2005 #1 Skrevet 27. februar 2005 Er du for eller mot? Bør bikkja di få bestemme dette selv, eller er det viktig for deg å være schäfen?
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2005 #2 Skrevet 27. februar 2005 Helt klart for selvbestemt apport!
Ella Skrevet 27. februar 2005 #3 Skrevet 27. februar 2005 For meg er det ingen tvil: det kommer selvfølgelig an på hvor stor apporten er. En liten apport kan jo knapt kalles en apport, så da synes jeg at hunden skal få bestemme selv. Dersom vi snakker om en stor apport så synes jeg det er uhørt med selvbestemt apport! Men metallapporter kan jo i seg selv være farlige, så disse mener jeg vi skal gjennomføre påbud for å apportere! Ella
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2005 #4 Skrevet 27. februar 2005 Men hvor går grensa? Ved 12 eller 16 centimeter, for eksempel?
Gjest Catwoman Skrevet 27. februar 2005 #5 Skrevet 27. februar 2005 Jeg er for selvbestemt apport, forøvrig er katten min også for selvbestemt apport når det gjelder katter
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2005 #6 Skrevet 27. februar 2005 Jeg er for selvbestemt apport, forøvrig er katten min også for selvbestem apport når det gjelder katter Ja, jeg vet at retten til ni liv også er et omstridt tema i pusemiljøene landet over.
Gjest Catwoman Skrevet 27. februar 2005 #7 Skrevet 27. februar 2005 Ja, jeg vet at retten til ni liv også er et omstridt tema i pusemiljøene landet over. jepp. Det strides visst om de skal ha rett på 9 eller 18. Men generelt sett er de aller fleste imot selvbestemt apport for hunder.
chimp Skrevet 27. februar 2005 #8 Skrevet 27. februar 2005 Men generelt sett er de aller fleste imot selvbestemt apport for hunder. Rettelse! Langt de fleste innen pusemiljøene er klart for tvungen abort på hunder!
Gjest Catwoman Skrevet 27. februar 2005 #9 Skrevet 27. februar 2005 Rettelse! Langt de fleste innen pusemiljøene er klart for tvungen abort på hunder! ah... det var det det var ja. Går visst litt i surr i abort-apport-rapport jungelen ...
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2005 #10 Skrevet 28. februar 2005 Jeg er definintivt FOR selvbestemt aport... Synes ikke det skal være noen grense da hunden selv bør være i stand til å avgjøre hvor mange centimeters apport den kan bære....
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2005 #11 Skrevet 28. februar 2005 Men er det riktig å overlate dette ansvaret til hunden og hunden alene, eller bør det for eksempel opprettes lokale apportnemnder som kan vurdere hva hver enkelt hund faktisk bør og kan apportere. Vi må jo tenke på helse, også.
Gjest Bettie-ikke på nå Skrevet 28. februar 2005 #12 Skrevet 28. februar 2005 Avgjort for nemder i dette spørsmålet. Og det må være bredt sammensatte nemder hvor både gullfisk og katter bør være representert - sammen med hunder, selvfølgelig. På den måten vil nemdene stadig og helt naturlig fornye seg og ikke være låst fast i gamle tankemønstre om hva som passer best for den enkelte hund.
Serpico Skrevet 28. februar 2005 #14 Skrevet 28. februar 2005 helt klart for.....men ikke apport etter 27 uker....det får da være grenser!!
Bettie Skrevet 28. februar 2005 #15 Skrevet 28. februar 2005 Er enig der. Har bikkja ikke somlet seg til apport etter 27 uker, får noen ta ansvar og få den til å innse at den har tatt feil.
Gjest Anonymous Skrevet 28. februar 2005 #16 Skrevet 28. februar 2005 Og uansett kan den vel adaptere?
Bettie Skrevet 28. februar 2005 #17 Skrevet 28. februar 2005 Det er jo en heeeelt annen sak, selvfølgelig.
chimp Skrevet 28. februar 2005 #18 Skrevet 28. februar 2005 Det er jo en heeeelt annen sak, selvfølgelig. Hvilket minner meg om nødvendigheten av å legge inn en anmodning til forsamlingen om å bestrebe seg på å holde seg tettere opp til den egentlige saken i denne debatten, hvilket var.... :o *lete forvirret blant innleggene*
Ella Skrevet 28. februar 2005 #19 Skrevet 28. februar 2005 Jeg synes det er veldig viktig med restriksjoner når det gjelder apport. La oss f.eks. ta skrekkeksempelet Kina. Der har det vært forbudt med all apport så lenge hunden har levd i dette landet. Og hva har dette resultert i? Jo, nemlig: menneskene er nødt til å spise hunder for å unngå ulemper med for lite apporteringer!! Folk kaster apporter i hytt og vær, men ingen hunder apporterer dem. Dette skaper utallige farlige situasjoner. Folk kan faktisk snuble i en ikke-apportert apport! Da blir det fort til at hunden blir syndebukken, og bukker kan lett slaktes. I tillegg så blir Kinahundene magrere enn sjiraffer i sin mangel på godbitbelønninger etter en vellykket apportering. Nei, enig med Trøffelhelten: Dette er viktig! Jeg vil ikke spise bikkja mi! En apportnemd burde nok ha vært opprettet for lenge siden. Ella
Gjest Anonymous Skrevet 1. mars 2005 #20 Skrevet 1. mars 2005 Takk for støtten, Ella - det er godt å ha folket i ryggen når man reiser viktige debatter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå