AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #1 Skrevet 23. mai 2018 Vi har en privat innkjørsel fra hovedvei. Kun vi som kjører og går her da den kun leder til vår bolig. Hver eneste dag står det en dame der og venter på skyss. Greit nok - bilen plukker henne opp og kjører videre men det irriterer meg grenseløst fordi dama hverken hilser, smiler eller flytter seg eller viser tegn til at hun står på privat eiendom. Kom ned engang med bilen og det var så vidt hun gadd å flytte seg. En gang sa jeg til henne at hun står på privat eiendom men hun svarte bare : jeg vet.... en liten bagatell ja men så irriterende! Hva ville du gjort i en slik situasjon? Useriøse svar kan du droppe Anonymkode: 1e038...2a7 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #2 Skrevet 23. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har en privat innkjørsel fra hovedvei. Kun vi som kjører og går her da den kun leder til vår bolig. Hver eneste dag står det en dame der og venter på skyss. Greit nok - bilen plukker henne opp og kjører videre men det irriterer meg grenseløst fordi dama hverken hilser, smiler eller flytter seg eller viser tegn til at hun står på privat eiendom. Kom ned engang med bilen og det var så vidt hun gadd å flytte seg. En gang sa jeg til henne at hun står på privat eiendom men hun svarte bare : jeg vet.... en liten bagatell ja men så irriterende! Hva ville du gjort i en slik situasjon? Useriøse svar kan du droppe Anonymkode: 1e038...2a7 Sett opp gjerde? Anonymkode: f6d22...535 5
Drakan Skrevet 23. mai 2018 #3 Skrevet 23. mai 2018 du kan jo spørre hvorfor hun ikke kan stå andre steder neste gang. Kanskje det er lettere for henne å stå der en med egen inngang? 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #4 Skrevet 23. mai 2018 Hvor kommer hun fra? Det må vel være en av naboene. Hvorfor venter hun ikke ved eget hus/innkjørsel? Du kan sikkert spørre henne om det. Anonymkode: 91c0f...38f 8
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #5 Skrevet 23. mai 2018 Hadde ikke gjort noe som helst. Livet er for kort til å skulle bruke tid på å irritere seg over en harmløs dame (eller mann) som venter på skyss. La den gå og gled deg heller over det som er godt i livet ditt😊 Anonymkode: dff92...d7f 27
stan Skrevet 23. mai 2018 #6 Skrevet 23. mai 2018 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: viser tegn til at hun står på privat eiendom Hvordan viser man tegn på at man står på privat eiendom? 10
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #8 Skrevet 23. mai 2018 Hadde hun satt seg på trappa for å vente på skyss hadde det vært noe annet, men siden hun står nede ved veien hadde jeg ikke brydd meg. Anonymkode: a4d11...e77 18
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #9 Skrevet 23. mai 2018 Jeg hadde sagt til henne at jeg ville satt pris på om hun spurte om hun kunne stå der (ettersom det er snakk om daglig og hun faktisk er klar over at det er privat eiendom), at det er greit at hun gjør det men at hun må parkere slik at du lett kommer inn og ut av din egen innkjørsel. Parkerer hun slik at du ikke kommer ut ville jeg ringt en tauebil. Anonymkode: 58c7f...219
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #10 Skrevet 23. mai 2018 Hun står en halvmeter inn på deres vei for å ikke stå ute i veien? Det kan da umulig være i timevis hun står der og venter på bilen som skal plukke henne opp? Tenk på hvor mye tid du kaster bort på å irritere deg over små bagateller Anonymkode: 9f0a0...11d 13
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #11 Skrevet 23. mai 2018 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun står en halvmeter inn på deres vei for å ikke stå ute i veien? Det kan da umulig være i timevis hun står der og venter på bilen som skal plukke henne opp? Tenk på hvor mye tid du kaster bort på å irritere deg over små bagateller Anonymkode: 9f0a0...11d Først nå det gikk opp for meg at ts mener hun står der, trodde han mente bilen hennes. Anonymkode: 58c7f...219 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #12 Skrevet 23. mai 2018 Jeg skjønner at det er irriterende, TS. Selv om det bare er en bagatell. Vi har også en slik praktisk utkjøring/parkeringsplass på vår eiendom, i en ellers ganske trang gate. Her står det taxier parkert innimellom (de vet vel ikke hvor de som skal hentes bor, så velger de den mest praktiske parkeringen). Ofte roper barna "Mamma! Vi får besøk!" men så er det bare noen som kjører inn på parkeringsplassen vår for å snu. Det verste med situasjonen din, TS, er den frekke holdningen til dama. Hun burde unnskyldt seg og sagt at hun håper det går greit, at hun skal passe på å ikke stå i veien. Men naboer kan være ganske irriterende mennesker, og om man skal henge seg opp i detaljer slik, vil en bare gjøre livet surt for seg selv. Eventuelt må dere skaffe dere en illsint liten terrier eller en vaktbikkje som står ute i hagen, der halsbåndet er så langt at det når akkurat bort til enden av tomta..... Anonymkode: 4e10c...0fd 1
exictence Skrevet 23. mai 2018 #13 Skrevet 23. mai 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har en privat innkjørsel fra hovedvei. Kun vi som kjører og går her da den kun leder til vår bolig. Hver eneste dag står det en dame der og venter på skyss. Greit nok - bilen plukker henne opp og kjører videre men det irriterer meg grenseløst fordi dama hverken hilser, smiler eller flytter seg eller viser tegn til at hun står på privat eiendom. Kom ned engang med bilen og det var så vidt hun gadd å flytte seg. En gang sa jeg til henne at hun står på privat eiendom men hun svarte bare : jeg vet.... en liten bagatell ja men så irriterende! Hva ville du gjort i en slik situasjon? Useriøse svar kan du droppe Anonymkode: 1e038...2a7 Kanskje er hun damen usikker på seg selv, vet ikke hva hun skal si eller gjøre, kanskje er hun flau og føler seg nedverdiget. Kanskje er hun redd for å møte folks blikk og redd for øyekontakt. Sannsynlig har hun en grunn for at hun ikke smiler. Alltid har folk en grunn for hvorfor de handler som de gjør. Det kan være så mye med et menneske og dens situasjon. Synd at du irriterer deg over det. Jeg synes ikke du har noen grunn til å føle deg sjenert over noe sånt, men hvis du gjør det får du heller spørre om hun kan vente et annet sted. 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #14 Skrevet 23. mai 2018 Sett opp "Privat vei" skilt Anonymkode: 0564f...a3f
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #15 Skrevet 23. mai 2018 Hver gang jeg hadde sett den kjerringa I min innkjørsel ville jeg tatt en kjørerunde og tute på kjerringa når jeg nærmer meg hovedveien, hvis hun skal være så frekk I kjeften og samtidig stå I veien for utkjøring. Anonymkode: 62e78...5e2
Gjest Mysticgirl Skrevet 23. mai 2018 #16 Skrevet 23. mai 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har en privat innkjørsel fra hovedvei. Kun vi som kjører og går her da den kun leder til vår bolig. Hver eneste dag står det en dame der og venter på skyss. Greit nok - bilen plukker henne opp og kjører videre men det irriterer meg grenseløst fordi dama hverken hilser, smiler eller flytter seg eller viser tegn til at hun står på privat eiendom. Kom ned engang med bilen og det var så vidt hun gadd å flytte seg. En gang sa jeg til henne at hun står på privat eiendom men hun svarte bare : jeg vet.... en liten bagatell ja men så irriterende! Hva ville du gjort i en slik situasjon? Useriøse svar kan du droppe Anonymkode: 1e038...2a7 Er den veien lang? Eller ligger nært deres hus? For om det er inn til en privat vei som går flere hundre meter bort til deres hus hadde jeg ikke brydd meg. Men står hun kloss opp i deres hus og bil, kunne du spurt om hun kunne flyttet seg litt. Men regner med hun står bare litt innenfor for ikke å stå rett i veien?
Gjest hind Skrevet 23. mai 2018 #17 Skrevet 23. mai 2018 Jeg hadde ikke brydd meg med mindre innkjørselen var så kort at hun nærmest stod på trappa vår. Ville nok tutet på henne dersom hun ikke flyttet seg.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #18 Skrevet 23. mai 2018 Jeg lurer på hvorfor du vil bruke energi og tid på dette. Anonymkode: f4c9b...bec 6
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #19 Skrevet 23. mai 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde ikke gjort noe som helst. Livet er for kort til å skulle bruke tid på å irritere seg over en harmløs dame (eller mann) som venter på skyss. La den gå og gled deg heller over det som er godt i livet ditt😊 Anonymkode: dff92...d7f Jeg ble så glad, og ble også litt optimistisk av kommentaren din. Takk! Selv om den ikke var til meg. Det er viktig å bli minnet på, slike ting av og til. 😊 Anonymkode: 3a022...1fd 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå