Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg så innmari lei av dette. Nok er nok og grensen har allerede krysset. Jeg vet seriøst ikke hva i helevete jeg skal gjør heller, føler meg litt hjelpeløs mot meg selv, men det er vel kanskje fordi jeg er det, akkurat nå tror jeg ikke det går å gjøre noe som helst med dette. Jeg vet ikke om det er så lurt å skrive det på denne siden, jeg mener... det er ingen som kjenner meg, så det går vel greit. Men dette blir den eneste gangen jeg fortelle om dette, og hvis det ikke finnes hjelp er det rett og slett bare gi opp å ha det HELT JÆVLIG. Jeg skal ikke bable mer nå. Okey, greia er at... Merker jeg blir irritert av å skrive dette her og nesten bare vil droppe det. (Anonym slek, som bor hos oss) Ringte å spurte  politiet og fortalte at en ble slått hver eneste dag gråtende, og ville dem skulle komme. For på det tindspubktet ringte den personen politet etter slåssingen. Da mener jeg en alvorlig slåssing der man blør osv. Politet spurte hvor en bodde osv, og litt info om denne brukte tid på det, den personen ga trengtes info. Og politiet sier « Gå opp på romme, også vil jeg ringe tilbake» Politiet ringte aldri tilbake, og dagen etter så vi i avisen der den hadde sladret om dette her. Så den infoen han spurte var kun for å ta med i avisen. Er dette virkelig lov? Hva om den personen hadde tatt livet sitt den dagen den ikke fikk hjelp når den ringte politiet, hva om politiet var siste sjansen? Dette var veldig råttent og politiet tar ikke ting seriøst, personen ringte poletiet gråtende da mener jeg skikkelig at den nesten ikke klarte å snakke. Jeg vet ikke om politiet gjør jobben sin. Etter dette har jeg fått null respekt for politiet selvom det ikke var meg som ringte.

Den andre tingen er at. Jeg kan ikke legge fra meg ting og finne det igjen. Det gjelder alt, klær,mat, produkter, sminke, sko,leppomade alt

Jeg gikk Halloween i flere timer og samlet inn masse godteri etter på var jeg trøtt å la meg  uten å spise eneste godteri. Dagen etter lå det seriøst bare skall av den overalt, stjålet på rommet til den personen. Tenkte det var sært å bruke flere timer ute den kvelden for absolutt ingenting. Samme person går inn på rommet mitt hver eneste dag (Låst det da jeg gikk på skolen) Etter på kommer jeg til ett rom der jeg ikke finner mine ting, og jeg ser at dyna mi er på gulvet og har masse søppel i seg (den personen har altså tørket og gnid foten sin på min dyne) Det ser sånn ut siden den «søppel» lå på ett sted av dyna, pluss en i familien sa det til meg selvom jeg visste det. Den personen forer katten min is, ku-melk (ikke bra for katter) og tomat med fisk pluss kjefter på den. Jeg har sagt nei gjentatte ganger og sagt det til moren min, hun ler seg bort. Jeg vil at pus skal ha det bra, og da droppet jeg å gå på skolen for moren min ler det bort og ikke gjør noe med det, og da tenkte jeg at jeg var den enste som kunne gjøre noe med det og «redde» pus. Hun er den eneste jeg er glad i og som gjør meg glad derfor hadde jeg ikke lyst til å miste henne. For det har hendt hun har blitt veldig dårlig av den slags foring og hatt diaré nesten hver enste dag. Det er veldig skuffende å se på og helt klart barnslig gjort mot en katt som ikke kan forsvare seg selv eller vet hva den får i seg. Lærer sier jeg må tilbake på skolen og at det ikke er lov til å være hjemme. Men jeg har god grunn og jeg har fortalt dem alt sammen men de har klart å gjøre det verre. Det er mange ting som skjer, men da blir dette veldig lang så avslutter her.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du og hvorfor bor denne personen hos dere? Hvorfor låser du ikke døren?

Anonymkode: 333b4...1e0

• Liker 1
Skrevet

Du kan kontakte barnevern om du føler du ikke er hørt. 
Ta bilder som bevis og vis lærer hva slektning har gjort på rommet ditt når du er ute, ta bilde når du går ut av rommet ditt, og ta bilde når du kommer tilbake. Vis dette til forelder også. 
Om ingenting annet, kan du få hengelås på døren. Anbefaler derimot barnevern om ingenting annet funker. Barn skal jo bli hørt, og om lærer ikke bryr seg er det skummelt. Barnevern kan hjelpe familien din i en dialog om løsninger om du føler deg mobbet av denne slektningen. :) 
Kanskje greit å prøve videobevis teknikken først en ukes tid, eller fortelle moren din at du tar bilder når du går ut og kommer hjem og hun får se det på messenger, melding når du kommer ut og inn. Så ser hun at du ikke finner opp saken.  

Sørg for at det er mellom deg og din mor privat du nevner dette så denne slektningen ikke kan vite det, og sørg for at mor ikke sier noe den uken dere gjør "eksperimentet". 

Du skal ikke ha en sånn hverdag, så om moren din ikke hører etter noe sånt, så er noe riv ruskende galt. :/ 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du at politiet ikke prøvde å ringe tilbake? Var du sammen med den som ringte?

Hvis du ikke har det bra hjemme, synes jeg at du skal ta det opp med helsesøster på skolen, og så kan dere snakke om hvordan du kan få det bedre. Det kan hende at dere kan finne løsninger uten at barnevernet blir koblet inn i første omgang, men der moren din blir med på en samtale.

Anonymkode: 9ca1b...3b8

Skrevet
På 23.5.2018 den 4.38, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at politiet ikke prøvde å ringe tilbake? Var du sammen med den som ringte?

Hvis du ikke har det bra hjemme, synes jeg at du skal ta det opp med helsesøster på skolen, og så kan dere snakke om hvordan du kan få det bedre. Det kan hende at dere kan finne løsninger uten at barnevernet blir koblet inn i første omgang, men der moren din blir med på en samtale.

Anonymkode: 9ca1b...3b8

Hva? De kom ikke hjem som de lovet om, pluss at han ikke ringte.

Skrevet
På 23.5.2018 den 3.24, Drakan skrev:

Du kan kontakte barnevern om du føler du ikke er hørt. 
Ta bilder som bevis og vis lærer hva slektning har gjort på rommet ditt når du er ute, ta bilde når du går ut av rommet ditt, og ta bilde når du kommer tilbake. Vis dette til forelder også. 
Om ingenting annet, kan du få hengelås på døren. Anbefaler derimot barnevern om ingenting annet funker. Barn skal jo bli hørt, og om lærer ikke bryr seg er det skummelt. Barnevern kan hjelpe familien din i en dialog om løsninger om du føler deg mobbet av denne slektningen. :) 
Kanskje greit å prøve videobevis teknikken først en ukes tid, eller fortelle moren din at du tar bilder når du går ut og kommer hjem og hun får se det på messenger, melding når du kommer ut og inn. Så ser hun at du ikke finner opp saken.  

Sørg for at det er mellom deg og din mor privat du nevner dette så denne slektningen ikke kan vite det, og sørg for at mor ikke sier noe den uken dere gjør "eksperimentet". 

Du skal ikke ha en sånn hverdag, så om moren din ikke hører etter noe sånt, så er noe riv ruskende galt. :/ 

Gjort, men halp ikke.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Nera skrev:

Gjort, men halp ikke.

Gjør igjen! Kontakt barnevernsvakta når det pågår. Skaff beviser.

På kommunens hjemmeside skal du finne nødnummer til barnevernsvakta.

Anonymkode: 4322f...d3c

• Liker 1
Skrevet
På ‎24‎.‎05‎.‎2018 den 8.26, Nera skrev:

Gjort, men halp ikke.

:( 
Ring til barnevernsvakta, politi omså. Ikke la dette fortsette.
Var selv i en vanskelig situasjon når jeg vokste opp, og helt ærlig er jeg sjokkert over at jeg ikke endte i barnehjem. 
Få dem til å ta deg seriøst og vis bevis. 
Eventuelt ring den nasjonale barnevern nødlinjen. 
Barn skal lyttes til, håper du har det bra. 

Ikke vær redd, så lenge du gjør noe burde situasjonen endre seg. Ikke godta det, du fortjener så mye bedre. 
Lykke til, det vil være vanskelig, men jeg håper du får løst situasjonen. 

Skrevet

Ingen burde trenge å ha det sånn som du beskriver. Fortsett å be om hjelp! Noen ganger må man dessverre være veldig tydelig for å bli hørt, og noen ganger må man snakke med flere forskjellige mennesker før man finner noen som tar tak i de problemene man kommer med. Ett eller annet sted finnes den personen som vil hjelpe deg, hvis du bare strekker ut hånden til ham eller henne. Jeg skjønner at det er vanskelig for deg å stole på noen nå, men du må ikke slutte å be om hjelp. Du kan kontakte barnevernet, du kan snakke med en annen lærer på skolen, du kan snakke med andre voksne. Kanskje en av vennene dine har en forelder du synes det kunne vært greit å snakke med? Du kan snakke med fastlegen din, eller legevakten. Du kan ringe politiet. Bare vær så snill å ikke slutt å be om hjelp!

Jeg heier på deg! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...