Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og en venn reiser på ferie en uke sammen i sommer. Det blir meg, vennen min og mine to barn på 6 og 11 år. 

Hvordan er det rettferdig å fordele overnattingsutgiftene? Er det riktig at jeg betaler 2/3? Vennen min er absolutt ikke vanskelig, det er bare det at h*n lar det være opp til meg hvor stor andel h*n skal betale... :) Jeg betaler drivstoff (blir noen tusen). 

Anonymkode: 212b7...2ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja du skal betale en større andel. Men jeg syns kanskje det her ville vært enklere om dere betalte alt hver for dere. Du betaler for deres evt hotellrom, vennen for sitt. Du betaler for maten du og barna spiser ute, vennen for sin mat etc. 

Anonymkode: 9b0b5...95d

Gjest Nina1975
Skrevet

Du betaler 3/4 av overnatting og deler maten sånn cirka etter hvor mye dere spiser. Så deler dere på to bensinutgiftene. Vennen din synest sikkert også dette er vanskelig å ta opp.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det kommer an på hvordan overnattingen legges opp. Skal du og barna dele hotellrom f.eks? Leier dere en leilighet? Bor dere alle sammen? 

Anonymkode: 0456e...3ef

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvordan dere skal bo osv. Alenerom er som regel dyrt i forhold til å bo alle på et rom, så da er det enklere å betale hver for dere. Det mest rettferdige er vel uansett at du betaler for deg og dine barn og hun betaler for seg selv.

Anonymkode: 0ba67...7b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...