AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #1 Skrevet 22. mai 2018 Har en kollega som har klart å få seg en 100 prosent sykemelding. Hadde han hatt reelt behov for det så hadde jeg ikke sagt noe, men når han selv skryter av at han har fått lurt seg til det så kjenner jeg litt på det.. spesielt når han skal dra til et annet kontinent på en 4 ukers ferie, Han er rimelig fornøyd med å få sponset ferien si av staten, skryter av det osv... går det an å tipse noen anonymt om dette? Anonymkode: a19de...4e1 3
beyonce_1 Skrevet 22. mai 2018 #2 Skrevet 22. mai 2018 (endret) Hvorfor vil du det? Drit i han, jeg er i mot angiveri så lenge det ikke skader meg direkte. Endret 22. mai 2018 av beyonce_1 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #3 Skrevet 22. mai 2018 Ring nav. Du trenger ikke si hvem du er, men hør hvordan du skal gå fram for å melde . Man må søke for å motta sykepenger under utenlandsopphold, så om de undersøker saken kan han få krav om tilbakebetaling. Anonymkode: 5ec43...7b9 16
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #4 Skrevet 22. mai 2018 Tips arbeidsgiver? Anonymkode: 74786...a6d 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #5 Skrevet 23. mai 2018 Om han ikke bruker kort eller kjøoer valutta vil ingen kunne bevise dette. Heg har vært dykemeldt og i utlandet. Leverte attest fra lege på at det ikke ville forsinke tiden til jeg ble arbeidsflr. Man kan være sykemeldt av mange årsaker. Feks sosial angst. Mener du da at man vil være lenger sykemeldt fordi man reiser bort. Selv Nav godkjenner utenlandsturer så lenge man søker med legeattest Anonymkode: 91840...30e 3
Drakan Skrevet 23. mai 2018 #6 Skrevet 23. mai 2018 hvis han skryter av at han svindler, kan du jo ta opp samtale av dette i din leilighet (da det ikke er mot loven å avlytte sitt eget hjem) og fremvise det som bevis eventuelt. 1
Duff Skrevet 23. mai 2018 #7 Skrevet 23. mai 2018 Har han sykemeldt seg for å reise på ferie er det svindel. Eneste unntaket er dersom han lider av en sykdom som blir bedre i varmen (men det er jo varmt her og nå). Feks psoriasis og div revmatiske sykdommer, de kan få bedre helse av å feriere i syden. Men det skal uansett arresteres av en lege at ferien er bra for helsa. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #8 Skrevet 23. mai 2018 9 timer siden, beyonce_1 skrev: Hvorfor vil du det? Drit i han, jeg er i mot angiveri så lenge det ikke skader meg direkte. På sikt skader det jo oss alle om noen misbruker systemet, så jeg synes TS tenker riktig. Anonymkode: 97dd5...b1f 23
beyonce_1 Skrevet 23. mai 2018 #9 Skrevet 23. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: På sikt skader det jo oss alle om noen misbruker systemet, så jeg synes TS tenker riktig. Anonymkode: 97dd5...b1f Joda, det er forsåvidt riktig men det blir veldig moralsk å alltid tenke sånn. Uansett, jeg synes TS i hvert fall må ta det opp direkte med vedk før det evt "tas bak vedkommendes rygg". 1
vyzvyz Skrevet 23. mai 2018 #10 Skrevet 23. mai 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en kollega som har klart å få seg en 100 prosent sykemelding. Hadde han hatt reelt behov for det så hadde jeg ikke sagt noe, men når han selv skryter av at han har fått lurt seg til det så kjenner jeg litt på det.. spesielt når han skal dra til et annet kontinent på en 4 ukers ferie, Han er rimelig fornøyd med å få sponset ferien si av staten, skryter av det osv... går det an å tipse noen anonymt om dette? Anonymkode: a19de...4e1 Du må tipse om dette. Lag deg en anonym mail og tips anonymt til arbeidsgiver samt nav 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #11 Skrevet 23. mai 2018 Tenk et annet potensielt scenario, hva om han har en reell grunn til å være sykmeldt, men han synes det er flaut og ekkelt at andre skal vite grunnen? Så derfor er det enklere å være kjepphøy og skryte av at man lurer til seg sykmeldinga for at man vil ha ferie? Jeg kjenner selv en fyr som er ufør som av og til "skryter" av det at han er fri og at vi andre som jobber er "slaver av staten" osv. Jeg var jo i starten meget skeptisk til denne fyren og han provoserte meg no inni granskauen. Men etter å ha blitt bedre kjent med han så har jeg jo funnet ut at han er syk, og at det er en god grunn til at han er ufør, men for at han skal innrømme det så bryter det ned stoltheten hans. Det er jo en ganske rævva ting å leve med at han har endt opp med å bli ufør i en alder av 25... Anonymkode: 605a0...19a 20
beyonce_1 Skrevet 23. mai 2018 #12 Skrevet 23. mai 2018 3 minutter siden, vyzvyz skrev: Du må tipse om dette. Lag deg en anonym mail og tips anonymt til arbeidsgiver samt nav Jeg synes vedk bør få en mulighet til å ordne opp før det evt varsles. Snakk direkte med personen. Det kan jo være noe man ikke vet. 3
FrodeF Skrevet 23. mai 2018 #13 Skrevet 23. mai 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Om han ikke bruker kort eller kjøoer valutta vil ingen kunne bevise dette. Heg har vært dykemeldt og i utlandet. Leverte attest fra lege på at det ikke ville forsinke tiden til jeg ble arbeidsflr. Man kan være sykemeldt av mange årsaker. Feks sosial angst. Mener du da at man vil være lenger sykemeldt fordi man reiser bort. Selv Nav godkjenner utenlandsturer så lenge man søker med legeattest Anonymkode: 91840...30e Tror du han skal gå til utlandet og bo i telt? 🙄😏 Det er alltid spor etter deg hvis du reiser utenlands. 5
VoodooChild Skrevet 23. mai 2018 #14 Skrevet 23. mai 2018 Hvis du skal melde inn noen her må det jo være fastlegen til denne personen. Det er han/hun som har sykemeldt kollegaen din, ikke kollegaen din. Forøvrig syns jeg du skal passe dine egne saker. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #15 Skrevet 23. mai 2018 2 minutter siden, VoodooChild said: Forøvrig syns jeg du skal passe dine egne saker. Trygde- og skattesvindel er alles saker. Det er våre felles midler det gjelder. Anonymkode: 9fcae...fb6 12
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #16 Skrevet 23. mai 2018 Voldsomt så mange på kg kjenner mennesker som skryter av å ha falsk sykemelding/ ufør/ aap Anonymkode: 37bee...428 4
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #17 Skrevet 23. mai 2018 Du varsler Nav. Du kan være anonym. Anonymkode: fe31c...796 4
VoodooChild Skrevet 23. mai 2018 #18 Skrevet 23. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Trygde- og skattesvindel er alles saker. Det er våre felles midler det gjelder. Anonymkode: 9fcae...fb6 Men TS vet ingenting om hva kollega og fastlege har snakket om. TS har ingen bevis på trygdesvindel. Men igjen, TS får melde inn fastlege da hvis han/hun er så fryktelig sikker på at dette er svindel. 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #19 Skrevet 23. mai 2018 1 minutt siden, VoodooChild said: Men TS vet ingenting om hva kollega og fastlege har snakket om. TS har ingen bevis på trygdesvindel. Men igjen, TS får melde inn fastlege da hvis han/hun er så fryktelig sikker på at dette er svindel. Nei, det er helt riktig. Det er godt mulig at saken er helt kurant. Men den "pass dine egne saker" når folk registrerer (eller tror de registrerer) ulovligheter, det blir bare for dumt. Anonymkode: 9fcae...fb6 5
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #20 Skrevet 23. mai 2018 12 timer siden, beyonce_1 skrev: Hvorfor vil du det? Drit i han, jeg er i mot angiveri så lenge det ikke skader meg direkte. Jøss, hva er det for en slags holdning? Så om du ser naboen slå barnet sitt, så snur du deg bare og bryr deg ikke fordi "meh, det skader jo ikke meg direkte"? Anonymkode: 483e0...794 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå