Gå til innhold

Personligheten blir bedre jo finere man er?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Interessant sammenheng. 

personality.jpg.0daa8017ef3cf7bae2faf1df87142d3e.jpg

Anonymkode: 5db0a...11c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

NEI! Utseendet blir bedre jo bedre personligheten er.

Mye kan nok likevel være lettere for en person som ser bra ut.
Jeg ser åpenbart bra ut. Jeg ser det selv, jeg har fått komplimenter, hatt draget på menn osv osv. 

Men jeg er giftig og lite glad. Finnes ikke leken, blir fort irritert, er katastrofetenker og blir fort lei folk. Har ikke karisma, er mye sint på meg selv. Så dårlig personlighet drar ihvertfal ned livskvaliteten selv om man har et bra utseende. 

Anonymkode: dffa5...2a6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tja, kan gå begge veier tenker jeg. Kommer litt an på personen og menneske som står en nær. 

Fine personer kan ofte bli veldig høy på seg selv, og tenke de er bedre enn andre. Kan lettere manipulere, og utseendet kan veie litt opp for en giftig personlighet. 

Samtidig blir ofte fine personer behandlet bedre av omverdenen og opplever kanskje mer positivt i livet sitt. Og dette kan jo gjøre en til en veldig takknemlig og glad person.

Anonymkode: d6a76...c4a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Omvendt. Man blir mer positiv til et annet menneskes utseende jo bedre personlighet vedkommende har.

Anonymkode: 5c3a4...f12

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NEI! Utseendet blir bedre jo bedre personligheten er.

Mye kan nok likevel være lettere for en person som ser bra ut.
Jeg ser åpenbart bra ut. Jeg ser det selv, jeg har fått komplimenter, hatt draget på menn osv osv. 

Men jeg er giftig og lite glad. Finnes ikke leken, blir fort irritert, er katastrofetenker og blir fort lei folk. Har ikke karisma, er mye sint på meg selv. Så dårlig personlighet drar ihvertfal ned livskvaliteten selv om man har et bra utseende. 

Enig! Og samme her! Selv om man ser bra ut, kan man være dritt innvendig. 

Anonymkode: 4301c...911

• Liker 1
Skrevet

Kjenner damer som jeg har tenkt at var pene men når jeg har blitt skikkelig kjent med den dårlige personligheten så er de ikke lenger pene. 

• Liker 2
Gjest Anonym Bruker
Skrevet

"  Skinnet kan bedra "  Så utseende har absolutt ingen samanheng med intiligens å gjøre .

Skrevet

Det er en helt uinteressant sammenheng fordi undersøkelsen kun var basert på profilbildene. Ingen tekst, samtaler eller møter skjedde. Så det eneste figuren viser er at folk som ser et pent ansikt antar at personen har en fin personlighet, og motsatt. En slags confirmation bias for de som kjenner til sånt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke inntrykk av at de to tingene henger sammen i det hele tatt. 

Anonymkode: 802c1...ca7

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Og samme her! Selv om man ser bra ut, kan man være dritt innvendig. 

Glemte å si en ting. Jeg føler at det forventes at man skal ha en bra personlighet, selvbilde og selvtillitt på topp osv. Er ikke få ganger jeg har følt meg dritt og rar fordi jeg føler folk forventer at jeg skal være annerledes enn hva jeg er. Og den følelsen er vond. 

Personlighet har alt å si. Har man selvtillit og selvbildet i orden, smiler og er glad og er en positiv person så er det lite som kan slå det. 

AnonymBruker
Skrevet

The Halo Effect 

Anonymkode: ab75d...91c

AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel noe som gjerne oppstår gradvis over laaaang tid i ubevisstheten ved nyere bekjentskaper :)

Anonymkode: daa4b...aa8

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Glemte å si en ting. Jeg føler at det forventes at man skal ha en bra personlighet, selvbilde og selvtillitt på topp osv. Er ikke få ganger jeg har følt meg dritt og rar fordi jeg føler folk forventer at jeg skal være annerledes enn hva jeg er. Og den følelsen er vond. 

Personlighet har alt å si. Har man selvtillit og selvbildet i orden, smiler og er glad og er en positiv person så er det lite som kan slå det. 

Ja du sier nok noe der. Jeg har en person i livet mitt (godt voksen) brutalt ærlig dame, som sier ting på en moderne måte og ikke pynter på noen ting. Det er jeg takknemlig for. Hun sier at folk kan bli "skuffet" når de omgås meg over liten tid, for når man ser meg ved første øyekast, kan man fort tro at jeg er en kvinne med "det perfekte liv". Men så tilbringer man tid med meg, så er jeg en stille, sjenert person uten særlig utrstråling, og da mister folk interessen fort. Sa hun. 

Og det hjelper ikke å være pen når man ikke ser det selv, er det også noe som heter. Så, jeg kan like menn, men jeg lar være å gjøre noe med det, fordi jeg tenker at jeg blir den bortvalgte til slutt likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...