AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #1 Skrevet 22. mai 2018 Hei. Jeg har to unger med samme mann. Vi skilte oss for over 5 år siden. Han sliter pykisk men er også en drittsekk. Begynte med 50 50 men siden han han vanskelge side kom mere og mere frem. Som å kalle unger idoter og duster. Fortelle dem hvor dum mamma var som forlot dem.( vel forlot han ungene har jeg nå 100) og at han må sulte seg og har ikke råd til gaver til unger eller middag når de var der. Og andre skal ikke gi gaver til ungene hans pga han ikke kan. Han mener det er urettferdig for han. Dette så han til ungene til jul i fjor. Gikk mye på suppe og vafler når de bodde der. Og gjorde stor ut av at de spiste mye . Men han eier huset og bil. Og jeg siden vi hadde 50 50 fikk ikke fikk bidrag . Men jeg betalte alt og var den som tok møter og stilte opp. Etter et halvt år bodde unger hos meg 100. De orket ikke mere men de stille bare sluttet å dra. Vel nå er det skoleavslutning for den eldste og hun virker nesten negativt til å ha pappa der. Er flaut . Han har ikke tatt godt vare på seg selv å det synes. Og han er forsatt sint på pappa etter at han ikke ville ha de på ferie . Han skulle på 5 ukers tur til Thailand så han hadde ikke tid . Må jeg be han med. Han vet ikke noe om dette før jeg spør og tviler på at han bryr seg. Men den lille dårlige samvittigheten dukker opp. Men jeg vil jo heller ikke ha han der. Synes han ikke fortjener det . Og har veldig lite lyst å ringe han . Ikke alltid han gidder å svare . Anonymkode: 03215...cde
Carrot Skrevet 22. mai 2018 #3 Skrevet 22. mai 2018 Revurder avtalen om 50% først, ingen barn skal behøve vokse opp hos en forelder som sier de er dumme.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #4 Skrevet 22. mai 2018 De bor nå hos meg 100 . Men er på papiret 50 50 ennå. De er jo glade i han å beskytter han mye. Først nå får jeg høre mye å det gjør meg skremt. Om han ville dukke opp. Jeg aner ikke . Jeg har ikke anelse hva den mannen tenker. Anonymkode: 03215...cde
Ulrikke Skrevet 22. mai 2018 #5 Skrevet 22. mai 2018 Okei... Da er spørsmålet: er det ditt ANSVAR å informere far om sånne ting så lenge dere på papiret har 50-50? Burde ikke far etterspurt/fått/sett denne informasjonen et eller annet sted? Sånn at du kanskje ikke behøver å føle at du skulle informert ham? Hvis han vet at barnet går siste året på en eller annen skole, så burde det kanskje ringe en ørliten bjelle om at det kanskje er noe arrangement rundt det? Hvor gammel er eldste, hun som ikke ønsker ham der? Kjenner det også har litt å si... Jo eldre, jo mer i stand til å ta veloverveide beslutninger.... Ja, foreldre har forsåvidt rettigheter i forhold til sine barn. Men de har jammen plikter også. Høres ikke ut som om han har fulgt opp plikter, verken praktisk, moralsk eller følelsesmessig, tvert i mot. Og da mister man noen rettigheter også, tenker jeg.... Jeg ville ikke lett etter grunner til å la være å informere ham, jeg ville heller spurt meg selv om jeg hadde noen grunn til å gjøre det.... Jeg tror svaret i ditt tilfelle blir nei... 3
Gjest making.a.mess Skrevet 22. mai 2018 #6 Skrevet 22. mai 2018 Høres kjent ut... min ex la alltid ut om hvor fattig han var og at han ikke hadde nok til smør på brødskiva. Barnet vårt syntes synd på ham. Meeeeen når barnet ble større la det jo merke til at han alltid hadde det nyeste nye i mobil og elektronikk, dro på fancy turer selv og kjøpte ny bil annet hvert år.... barnet ble skuffet over ham. Jeg visste selvsagt sannheten hele tiden. Kanskje han har glemt at jeg så igjennom selvangivelsen hans hvert år når vi var sammen...
Carrot Skrevet 22. mai 2018 #7 Skrevet 22. mai 2018 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: De bor nå hos meg 100 . Men er på papiret 50 50 ennå. De er jo glade i han å beskytter han mye. Først nå får jeg høre mye å det gjør meg skremt. Om han ville dukke opp. Jeg aner ikke . Jeg har ikke anelse hva den mannen tenker. Anonymkode: 03215...cde Bra! ikke press dem, om de ikke vil ha han der - ikke stress med det, beskytt barna - deres beste er alltid viktigere enn foreldrenes potensielle ønsker om disse går på bekostning av barnas beste. 2
Eneri Skrevet 22. mai 2018 #8 Skrevet 22. mai 2018 Du har ikke plikt til å informere ham om dette, det burde han følge med på selv/etterspørre. Og når under ikke vil ha faren der, er det enda mindre grunn til å drive ekstraservice med info. La barnet glede seg til avslutning. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #9 Skrevet 23. mai 2018 Få 100% på papiret.. Og be han få hjelp! Helt ærlig ville jeg ikke sagt noe til han om det blir mer en byrde for barnet enn bra. Siden det har vært så mye. Selv om han er far og sikkert burde få vite det og komme. Noen ganger er det kanskje best å la være? Anonymkode: 0c643...97f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå