AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #1 Skrevet 22. mai 2018 Hvordan tror dere Norge hadde blitt om vi lot barna få styre landet (eller verden)? Hva om øverste aldergrense for å være statsminister eller president hadde vært 10 år og ingen politikere over 9-12. Er noen ganger jeg tenker på dette og noen ganger lurer jeg på om det ville blitt noe verre. Kanskje mer barne-tv? Anonymkode: 6b250...4bc
Missfitness Skrevet 22. mai 2018 #2 Skrevet 22. mai 2018 (endret) Det hadde selvsagt ikke gått så bra.. Endret 22. mai 2018 av Missfitness 1
Veslemøy22 Skrevet 22. mai 2018 #3 Skrevet 22. mai 2018 (endret) Det hadde vært et land med idealistiske drømmer og fullstendig anarki. Jeg synes southpark-skaperne Trey parker og Matt Stone har gode poenger når de sier at southpark har en underliggende filosofi om at barn må lære seg å bli gode mennesker, altså at vi ikke naturlig er født gode. Samfunnet er det som faktisk utvikler oss til bedre mennesker. Dette er bare innrømme for oss som naturlig sover lenge om morgenen og utsetter innleveringer til siste sekund osv. Barn flest er naturlig født egoistiske/selvsentrerte grådige etc. og de trenger en leksjon i hvordan å leve med andre mennesker. Ergo barn er ikke klare for å styre noe som helst før samfunnet har silet ut deres værste kvaliteter/sider. Styresett med barn hadde vært preget av voldsomme emosjoner og det hadde blitt startet atomkrig før Nord-Korea rakk å blunke. Trey Parker referer også til hippiene som sterkt kritiserer samfunnet og mener redningen er uskylden og renheten til et barn. Men realiteten er helt motsatt: Samfunnet er vårt eneste håp Endret 22. mai 2018 av Pianojenta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå