Gå til innhold

er det å forvente at indeksfond slår aktive fond med 1,2%? Gjelder dette også DNB Teknologi?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) Noen skrev noe ca som i sitatet under.

Et aktivt aksjefond har årlige avgifter på 1,5%, og indeksfond 0,3%, så er det å forvente at indeksfond slår aktive fond med 1,2%, og det er omtrent det statistikken viser at de gjør også!

Gjelder dette også DNB Teknologi?

Anonymkode: 32258...152

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er 1,5 minus 0,3 en kostnadsbesparelse for forbrukeren på 1,2?

Nei: det er ingen garanti at et fond som skal slå markedets forventninger, alltid vinner.

Nei: det er ingen garanti at et fond som skal følge markedets forventninger, alltid innfrir.

DNB Teknologi har fintet index langt uti pølsebua og fortsetter å løpe i fra.

I fjor når jeg investerte ble jeg advart mot at 10 år som Norges beste fond, sjeldent kan fortsette i evigheter.

Jeg investerte, og nå er de 11 år på rad Norges beste fond.

Anonymkode: dbe6c...f95

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har spart i DnB Teknologi og indeksfondet i flere år. Jeg har hvert år hatt høyere avkastning i Teknologi. 

Anonymkode: 4ccfd...0f8

• Liker 1
  • 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 22.5.2018 den 19.54, AnonymBruker skrev:

Jeg har spart i DnB Teknologi og indeksfondet i flere år. Jeg har hvert år hatt høyere avkastning i Teknologi. 

Anonymkode: 4ccfd...0f8

Interessant :) Hvor mye har du tjent hittil?

AnonymBruker
Skrevet
På 22.5.2018 den 18.37, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er 1,5 minus 0,3 en kostnadsbesparelse for forbrukeren på 1,2?

Nei: det er ingen garanti at et fond som skal slå markedets forventninger, alltid vinner.

Nei: det er ingen garanti at et fond som skal følge markedets forventninger, alltid innfrir.

DNB Teknologi har fintet index langt uti pølsebua og fortsetter å løpe i fra.

I fjor når jeg investerte ble jeg advart mot at 10 år som Norges beste fond, sjeldent kan fortsette i evigheter.

Jeg investerte, og nå er de 11 år på rad Norges beste fond.

Takk for svar og råd :) Jeg hadde mistet denne tråden, før  jeg fant den igjen nå.

AnonymBruker
Skrevet

Ja de presterer omtrent like bra, men avgiftene er mye større da tjener du mindre. Det er ikke rakettforskning.....

Mange som tjener godt ved å overbevise andre om evner en ikke besitter, og lar andre ta risikoen

Jeg besitter forøvrig også magiske evner til å spå fremtiden, betal meg 1% av din formue hvert år så skal jeg fortelle deg hvor vinden går. Ok? Nei? Hvorfor stoler du ikke på meg, må jeg ha fin dress og slips og fine ord og begreper før du tror meg ? Ja kunne godt kommet med noe sånn, bla.a disse "tekniske analysene, du kan lese om i finans aviser, LMFAO

jaja

Anonymkode: e2823...516

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja de presterer omtrent like bra, men avgiftene er mye større da tjener du mindre. Det er ikke rakettforskning.....

Mange som tjener godt ved å overbevise andre om evner en ikke besitter, og lar andre ta risikoen

Jeg besitter forøvrig også magiske evner til å spå fremtiden, betal meg 1% av din formue hvert år så skal jeg fortelle deg hvor vinden går. Ok? Nei? Hvorfor stoler du ikke på meg, må jeg ha fin dress og slips og fine ord og begreper før du tror meg ? Ja kunne godt kommet med noe sånn, bla.a disse "tekniske analysene, du kan lese om i finans aviser, LMFAO

jaja

Anonymkode: e2823...516

Takk for svar :) Betyr det at du satser kun på indeksfond og ikke DNB Teknologi?

AnonymBruker
Skrevet

Vil du vennligst slutte å spamme ned forumet med enkeltspørsmål om investeringer, bringe opp gamle poster, og lure på om Trump sine tweets påvirker dine fonds-%? VI. Er. Lei. OG ja: vi vet det er du som poster i alle trådene.

Følg anbefalinger gitt: enten ha pengene i fond, og la de, og oss på KG være i fred; kom tilbake om 1 år eller 2, og vi kan diskutere hvorfor ting gikk som det gikk.

Følg anbefalinger gitt: ta pengene ut av fond, og sats på sparing i sparekontoen; helt ærlig... du virker ikke klar for aksjemarkedet, sorry.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil du vennligst slutte å spamme ned forumet med enkeltspørsmål om investeringer, bringe opp gamle poster, og lure på om Trump sine tweets påvirker dine fonds-%? VI. Er. Lei. OG ja: vi vet det er du som poster i alle trådene.

Følg anbefalinger gitt: enten ha pengene i fond, og la de, og oss på KG være i fred; kom tilbake om 1 år eller 2, og vi kan diskutere hvorfor ting gikk som det gikk.

Følg anbefalinger gitt: ta pengene ut av fond, og sats på sparing i sparekontoen; helt ærlig... du virker ikke klar for aksjemarkedet, sorry.

Hvorfor ikke bare ignorere de trådene som du er lei av? Det er enkelt. Vi andre gjør jo bare det vi også.

AnonymBruker
Skrevet

Vi andre?

Jeg ser på anonymkode at du er TS.

Slutt. Bare slutt... Ok?

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi andre?

Jeg ser på anonymkode at du er TS.

Slutt. Bare slutt... Ok?

Hallo. Jeg og vi andre ignorerer mange tråder som vi ikke ønsker å lese.

AnonymBruker
Skrevet

OK. Nok mas fra dere nå.  Jeg finner et finsk forum. Bye

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OK. Nok mas fra dere nå.  Jeg finner et finsk forum. Bye

Jeg syntes det var hyggelig å ha deg her og jeg likte mange av postene dine.

Anonymkode: 719fa...c6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes det var hyggelig å ha deg her og jeg likte mange av postene dine.

Anonymkode: 719fa...c6b

Takk, det er hyggelig av deg :) Hvilke poster likte du spesielt?

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om noen skulle sakna meg, finns jag her https://www.suomi24.fi/

Det gjør vi ikke! Hade!

Anonymkode: ec12a...84a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...