Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Følte du at du fikk til det meste? Hvilken karakter peiler du deg inn på? Har du lest som privatist eller gått på skole? (Dag/kveldsundervisning)

Hvilke oppgaver var de letteste, og hvilke stod du helt fast på? Summerte du opp poengene underveis?

For min del så er det kun dette faget som står i veien for generell studiekompetanse. Kunne ikke bruke pcen på del 2- word, excel og geogebra trenger tilgang til Internett, og dette var jeg rett og slett ikke klar over. Når jeg sitter hjemme og jobber så har det jo koblet seg opp automatisk. Fikk levere del 2 for hånd, veldig usikker på om det er "godt nok" eller om jeg får stryk på grunn av dette. Telte poeng underveis, men noen oppgaver fullførte jeg ikke og da aner jeg ikke hvordan de regner ut. 

Noen som har erfaring med bestått eksamen selv om man ikke brukte pc? (Som det jo er et krav om i matematikk.)

Anonymkode: 47cb8...652

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Klarte du å regne ut oppgavene uten PC da? Det kan jo være ganske tidkrevende oppgaver uten. 

Anonymkode: a2842...ebb

AnonymBruker
Skrevet

Geogebra, Word og Excel trenger vel ikke internettilgang?

Jeg håper at det har gått bra med deg i dag og at du endelig kan legge dette faget bak deg. :) Det virker nå som at du har ganske grei kontroll, så jeg håper at dette gjenspeiler seg på sensuren selv om du ikke hadde tilgang til alle hjelpemidlene. 

Anonymkode: 1358b...309

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hørt at man trenger internett til Word, Geogebra og Excel? Har brukt det mye uten nett jeg..

Anonymkode: 61dbd...75e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også hatt eksamen i dag, fullstendig uten internettilgang, men har brukt både word, excel og geogebra. Følte eksamen gikk ganske greit egentlig, mye enklere enn den heldagsprøven vi hadde før eksamen! 

Anonymkode: 47289...001

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg fikk nesten litt panikk da jeg skjønte at jeg ikke fikk til å bruke noen av disse programmene. Jeg har en vanlig pc, en Lenovo. Hadde ikke peiling på at man må kjøpe Word og Excel til å bruke offline. Jeg fikk heller ikke til å koble meg opp til nettverket som var tilgjengelig, men det hadde uansett ikke hjulpet for GeoGebra var ikke blant programmene som det var lov å bruke i følge lista. (Man får tilgang til lovdata.no, statistisk sentralbyrå, etc.) 

Jeg har sett over oppgavene mine og tror jeg kan få rundt 30 poeng. Det skal tilsvare en treer. Men om min papirinnlevering på del 2 ikke blir godkjent så stryker jeg.

Blir spennende å se om det blir universitetet til høsten eller tilbake i full nattevakt stilling. TS

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klarte du å regne ut oppgavene uten PC da? Det kan jo være ganske tidkrevende oppgaver uten. 

Anonymkode: a2842...ebb

Jeg fikk ikke til til de store oppgavene, men tegnet et søylediagram og kolonner med frekvens, relativ frekvens og kumulativ frekvens. TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en vanlig pc, en Lenovo. Hadde ikke peiling på at man må kjøpe Word og Excel til å bruke offline.

Det må du ikke, jeg har word og excel fra skolen, kan fint brukes uten nett. Bruker å ta med meg pcn på hytta og skrive på oppgaver, der finnes det ikke trådløst nett en gang. Håper det går bra for deg likevel!

Anonymkode: 415f0...71f

AnonymBruker
Skrevet

Hva fikk dere på denne?: Tror det var 5 c. 

Finne gjennomsnittskarakteren for begge årene hvor gj.snittskarakteren var 3,25 (200 elever) det ene året og 3,05 det andre (180 elever).

Anonymkode: 85de6...987

AnonymBruker
Skrevet

noen som har løsningsforslag til denne? Er så sykt usikker på om jeg består...

Anonymkode: be88a...f3a

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hva fikk dere på denne?: Tror det var 5 c. 

Finne gjennomsnittskarakteren for begge årene hvor gj.snittskarakteren var 3,25 (200 elever) det ene året og 3,05 det andre (180 elever).

Vektet gjennomsnitt:

((3,25*200)+(3,05*180))/(200+180) = 3,16

Anonymkode: 89e13...4cc

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vektet gjennomsnitt:

((3,25*200)+(3,05*180))/(200+180) = 3,16

Jeg tok (3,25 + 3,05)/2 = 3,15 

Tror du jeg får rett på den? Var close da

AnonymBruker
Skrevet

Noen vet hva svaret er på oppgave 2? 

"Verdien av en bil har avtatt med 12% hver år siden den var ny.  Vi antar at verdien vil fortsette å avta med 12 % hvert år. I dag er bilen verd 300 000 kroner. 

A) Hvor mye vil bilen være verd om fem år?

b)Hvor mye var bilen verd for fem år siden?

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tok (3,25 + 3,05)/2 = 3,15 

Tror du jeg får rett på den? Var close da

Det tviler jeg dessverre på. Selv om svaret er nesten riktig, er fremgangsmåten feil. Det gir sjelden uttelling, noe det omvendte ofte kan gjøre.

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen vet hva svaret er på oppgave 2? 

"Verdien av en bil har avtatt med 12% hver år siden den var ny.  Vi antar at verdien vil fortsette å avta med 12 % hvert år. I dag er bilen verd 300 000 kroner. 

A) Hvor mye vil bilen være verd om fem år?

b)Hvor mye var bilen verd for fem år siden?

A) 300000*0,88^5

B) 300000*0,88^(-5)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du totalt kan få 8 poeng av en oppgave, men jeg bare har svart på feks del A, tror dere jeg fortsatt kan få noen få poeng? Jeg er så sykt redd og sikker på at jeg stryker :/ 

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det tviler jeg dessverre på. Selv om svaret er nesten riktig, er fremgangsmåten feil. Det gir sjelden uttelling, noe det omvendte ofte kan gjøre.

Hmm synd 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...