kamilla1991 Skrevet 22. mai 2018 #1 Skrevet 22. mai 2018 Jeg har en liten valp, som nå har blitt litt over 12 uker. En utrolig fornøyd og tøff valp. Dags dato er han med meg på jobb og trives godt med dette, heller ikke ett problem for meg å ha han med. Men, jeg har så smått begynt å gå ut døra og bli borte fra han alt fra 1 min til litt over en time, og dette har gått overraskede bra! Han ligger bare å sover, og våkner opp igjen når jeg kommer inn døren. Virker også som om han har enda bedre søvn når han er alene(?) og trives godt med dette. Tenkte kanskje så smått å state å la han være litt hjemme når jeg er på jobb for å se om han trives best med dette, evt om det ikke funker er han bare med på jobb igjen. Så mitt spørsmål er; noen som har erfaring med dette? og hvor lenge burde jeg prøve første gang? med tanke på do og mat. skjønner jo at 6 timer ikke er akutuelt! men om noen har gode råd til hvordan man kan bygge det opp, tas det hjertelig imot :D
Tabris Skrevet 22. mai 2018 #2 Skrevet 22. mai 2018 (endret) Jeg ville startet med å filme ham når han er alene hjemme og se hvordan han er. Bare for å være sikker på at han faktisk er rolig også når du er borte fra ham en stund. Er han det så kan du gradvis gå fra ham lenger. Fortsett å film sånn at du har kontroll på at du hele tiden er innenfor det som er greit. Kan han være hjemme alene en time, så prøver du ti-femten minutter lenger. Også øker du med ti-femten minutter så lenge alt virker greit. Gi ham gjerne noe å holde på med når du går - kast noen godbiter på gulvet, fryst kong, tyggebein... da har han noe som holder ham opptatt, han får gode assosisasjoner til at du går ut døren (får da får han noe godt) samt at prosessen med å spise også er med på å roe ned. Lykke til! Endret 22. mai 2018 av Tabris
kamilla1991 Skrevet 22. mai 2018 Forfatter #3 Skrevet 22. mai 2018 2 minutter siden, Tabris skrev: Jeg ville startet med å filme ham når han er alene hjemme og se hvordan han er. Bare for å være sikker på at han faktisk er rolig også når du er borte fra ham en stund. Er han det så kan du gradvis gå fra ham lenger. Fortsett å film sånn at du har kontroll på at du hele tiden er innenfor det som er greit. Kan han være hjemme alene en time, så prøver du ti-femten minutter lenger. Også øker du med ti-femten minutter så lenge alt virker greit. Gi ham gjerne noe å holde på med når du går - kast noen godbiter på gulvet, fryst kong, tyggebein... da har han noe som holder ham opptatt, han får gode assosisasjoner til at du går ut døren (får da får han noe gått) samt at prosessen med å spise også er med på å roe ned. Lykke til! Takk for svar :D Har kamera, så har sett at det eneste han gjør er å evt spise maten jeg kastet rundt på et sånt "lete-teppe" jeg har fikset til han og så bare legger han seg til å sove frem til jeg er tilbake Men skal prøve å gå fra han litt lengre til neste gang og evt se hva han gjør når han våkener igjen når jeg ikke er der 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå