Hundejente Skrevet 22. mai 2018 #1 Skrevet 22. mai 2018 Jeg vet at dette er veldig individuelt og at alle barn opplever og takler det forskjellig, men jeg skulle gjerne hørt andres opplevelser rundt dette, hva som var vanskelig, hvor lang tid det gikk før det gikk seg til etc. Jeg og samboeren har flyttet fra hverandre, og sønnen vår på fem må venne seg til to hjem. Eksen blir boende i huset, jeg har kjøpt meg en liten leilighet i nærheten (15 minutter å gå). Vi er venner, og har prøvd å få til en myk overgang, hvor vi er en god del sammen i hverdagen, selv om vi ikke bor sammen lenger. Sønnen vår var forsåvidt godt forberedt, men det var jo selvsagt et sjokk fordet, vanskelig å se for seg hvordan det skal bli med to hjem. Han er særlig sår/sint på meg, fordi jeg har flyttet fra ham, slik han føler det. Forklarer ham, men selvsagt vanskelig å forstå. Vi er ennå bare 2-3 uker inn i den nye ordningen, han skal bo annenhver uke hos hver, lurer veldig på hvor lang tid det vil ta før han begynner å venne seg til det. Skal gi ham all den tiden han trenger selvsagt. Vi har det hyggelig sammen, men når kvelden kommer, blir han lei seg og spør hvorfor jeg ikke ville bo sammen med ham lenger. Skjærer i hjertet... Noen som vil dele sine opplevelser?
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #2 Skrevet 22. mai 2018 Jeg flyttet fra samboeren min når datteren vår var 5 år. Hun også hadde 1000 spørsmål i starten, og jeg forklarte at jeg var like glad i hun, men at pappaen og jeg hadde gått fra å være så kjæresteglad i hverandre til venneglad i hverandre. Har dere vært hos familievernskontoret? De kan også gi mange tips. Datteren min er nå 11 år, og det har gått fint. Anonymkode: 20b0b...961
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå