Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest N-Nøff
Skrevet

Det inkluderer billån og reparasjoner/deler. Ikke drivstoff og spylervæske etc. 

Videoannonse
Annonse
Gjest N-Nøff
Skrevet

Spørsmålet er åpenbart rettet kun til de som har, og bruker, bil.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker i gjennomsnitt ca 3,50 kr pr kjørte km, inkludert alt.  (Ca 36 000 i året for 8000 km)

Da bruker jeg ca 1000 kr mnd i ren drift, så i gjennomsnitt ca 24 000 i året på forsikring, service, reparasjoner, dekk osv.

Har ikke lån på bilen.

Anonymkode: 36d13...349

AnonymBruker
Skrevet

Slike "hva koster det å ha bil" kalkulatorer ligger på +- 30 000 i året, da er alt regnet med, ink verditap på bilen

Anonymkode: 857ae...37d

Skrevet

Jeg har ikke lån på bilen, men jeg betaler cirka kr 500 i forsikring i måneden og like mye i drivstoff og i bompenger. Det blir kr 1 500 i måneden, altså kr 18 000 i året. De første årene hadde jeg den på service en gang i året, og dette kostet cirka kr 6 000. I år måtte jeg betale kr 10 000. Dermed er jeg oppe i kr 28 000 i året. Dessuten taper den seg i verdi, men jeg vet ikke hvor stort dette tapet er

Skrevet

10-15000.

AnonymBruker
Skrevet

Vell, vi har 3500 pr mnd i lån, 2500 kr i drivstoff pr mnd. 4000kr i bom hvert år. Forsikring og årsavgift på totalt 500 i mnd og én service i året på si i snitt ca 4000kr. Så, sum summarum koster én bil oss 7280kr pr mnd..... Derfor vi forøvrig bare har en bil :edie:

Anonymkode: cb69e...903

AnonymBruker
Skrevet

Rundt 7000 i mnd. tipper jeg...

Anonymkode: 762e3...9ec

AnonymBruker
Skrevet

Om man skal regne med avdragene på billån må man jo også regne med kjøpesummen dersom man kjøper bilen kontakt og dele det på månedene i året.

Anonymkode: c559b...94b

AnonymBruker
Skrevet

20-25.000 i året. Det inkluderer reprasjoner, Eukontroll, service, årsavgift, bompenger, forsikring, dekkskift og event. dekk.

Har en liten grei bil som er i god stand, kjøpte den for 100.000 for 3 år siden, og har brukt 20-25.000 i året i gjenomsnitt siden da. 

I tilegg bruker jeg rundt 600-800 i måneden på drivstoff.

Anonymkode: 2a4d5...c40

Skrevet

Dere glemmer verditapet som ofte er største kostnad.. 

Skrevet

Jeg bruker mellom 6-8.000 kr i året til vedlikehold.  Det inkluderer EU-kontroll, nye dekk ved behov og generelt vedlikehold.  Bilen var noen år da jeg kjøpte den, og jeg betalte 40.000 kr kontakt for den.  Ergo har jeg ingen lån på den.   Har kort vei til jobb, og trenger kun en city-bil. 

Har forstått at mange ser på bil som et slags tegn på økonomisk ståsted.  Har man dyr bil så tjener man mye penger...  osv.    Min erfaring er at det er omvendt.  Det er ofte de som har dårlig økonomi og /eller lav selvtillit som har behov for å pynte på seg selv med en dyr og fin bil. 

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, beyonce_1 skrev:

Spørs om man eier eller leaser.

Anonymkode: 762e3...9ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Zienna skrev:

Jeg bruker mellom 6-8.000 kr i året til vedlikehold.  Det inkluderer EU-kontroll, nye dekk ved behov og generelt vedlikehold.  Bilen var noen år da jeg kjøpte den, og jeg betalte 40.000 kr kontakt for den.  Ergo har jeg ingen lån på den.   Har kort vei til jobb, og trenger kun en city-bil. 

Har forstått at mange ser på bil som et slags tegn på økonomisk ståsted.  Har man dyr bil så tjener man mye penger...  osv.    Min erfaring er at det er omvendt.  Det er ofte de som har dårlig økonomi og /eller lav selvtillit som har behov for å pynte på seg selv med en dyr og fin bil. 

Da har ikke du vært mange ganger i rikmannsstrøk skjønner jeg. De virkelig rike kan jeg love deg ikke sparer på bilene.

Anonymkode: c559b...94b

AnonymBruker
Skrevet

3750x12. Spylervæske ca hver 3. mnd. Elbil. Økt strømregning med ca 100kr mnd.

Min gamle fossilbil uten lån kostet ca 4300kr mnd. 

Anonymkode: bb18e...709

Skrevet

Sikkert altfor mye. Men jeg elsker å kjøre! Jeg har en gjerrig dieselbil, og har kjørt ca 5000 km siden jeg kjøpte den i april. Nå fikk alle MDG-folk mareritt 😄 driver for øyeblikket å ser etter billigere forsikring.

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, beyonce_1 skrev:

Ikke jeg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...