Gå til innhold

Voksne mennesker som blir sure når det forventes at de tar ansvar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Over en periode nå har jeg lest flere tråder om voksne mennesker i forhold (samboere/gifte) som blir sure og lager bråk når det forventes at de tar sin del av ansvaret for husarbeid, økonomi, foreldreplikter osv. Hva er greia med det, egentlig? Vi snakker om voksne folk her, som oppfører seg som bortskjemte drittunger som ikke får viljen sin. Er det så vanskelig å forstå at når man flytter sammen med noen og eventuelt etterhvert får barn, så kan man ikke lenger sette sine egne behov først? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har hørt at narcessistisk  personlighetsforstyrrelse er økende. Meg, min, mitt er visst hovedtanke mønsteret til veldig mange. 

Anonymkode: 7d031...db1

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt at narcessistisk  personlighetsforstyrrelse er økende. Meg, min, mitt er visst hovedtanke mønsteret til veldig mange. 

Narsissisme er mer enn bare det. Man mangler rett og slett empati.

Jeg vet ikke. Umodenhet og dårlig oppdragelse? Synes det er merkelig at enkelte oppfører seg slik.

Anonymkode: 15c6b...46d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er et under at mennesker som minimalt å gi setter seg i rollen som selve giveren. 

Poenget? Vitsen? Formålet? Hensikten? 

Å sole seg i glansen. 

Det verste er at de er stygge å se på. 

Kan de ikke være litt interessante i det minste? Det er det ALLER, ALLER minste problemet. 

Hva skal vi med en verden med masse stygge mennesker med narsissisme? 

Vitsen?

som å fremelske fotvorter bare fordi man skal ‘inkludere alt’. Vitsen, hensikten?

noen liker fotvorter. 

Da føler de seg bedre. 

Oki. 

Men det finnes så mye andre gøyere ting. 

Fysikk og filosofi feks. 

Men hvem bryr seg. 

Facebook? Du mener du er en ekling? 

Vekk med deg. 

Anonymkode: 08ed3...dc9

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Roci skrev:

Over en periode nå har jeg lest flere tråder om voksne mennesker i forhold (samboere/gifte) som blir sure og lager bråk når det forventes at de tar sin del av ansvaret for husarbeid, økonomi, foreldreplikter osv. Hva er greia med det, egentlig? Vi snakker om voksne folk her, som oppfører seg som bortskjemte drittunger som ikke får viljen sin. Er det så vanskelig å forstå at når man flytter sammen med noen og eventuelt etterhvert får barn, så kan man ikke lenger sette sine egne behov først? 

Det må man uansett om man har unger eller ikke. Det er ganske normalt at voksne oppfører seg som drittunger. Blir sjokkert og har skjedd en helomvending når jeg selv ble voksen og ser hvor fæle andre er og har vært i et samliv oh datet voksne menn som får meg til å revurdere det å stifte familie, vurderer å være singel og barnløs.

Anonymkode: 83989...340

Skrevet (endret)
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må man uansett om man har unger eller ikke. Det er ganske normalt at voksne oppfører seg som drittunger. Blir sjokkert og har skjedd en helomvending når jeg selv ble voksen og ser hvor fæle andre er og har vært i et samliv oh datet voksne menn som får meg til å revurdere det å stifte familie, vurderer å være singel og barnløs.

Anonymkode: 83989...340

Ja, det var egentlig det jeg prøvde å få fram, altså (såkalte) voksne mennesker som er i forhold med eller uten barn, men som nekter å dra sin del av lasset og blir sure hvis partner eller andre påpeker det. Noe av det verste er jo at enkelte tar disse i forsvar i noen av trådene (han/hun er voksen og må få gjøre som han/hun vil). Nei?!! Man kan ikke gjøre som man vil når man er i et forhold, da får man heller forbli singel. Det å være "voksen" innebærer jo nettopp å være i stand til å ta ansvar. Å skrike seg til å få viljen sin klarer jo en hvilken som helst toåring......

Endret av Roci
  • Liker 1
Gjest Ingrid78
Skrevet

Det er et symptom på hvordan samfunnet i dag er. Meg, meg, meg. Ingen omtanke for andre, så lenge alt går til meg. Jeg skal, jeg vil, jeg jeg jeg. Blir helt kvalm av hvilken vei samfunnet går i dag. Og det gjelder ikke bare på disse punktene du nevner, men andre og. Håning av uføre, sykemeldte, de i lavtlønna yrker osv. Folk som faller sammen på gaten med anfall blir gått forbi eller i verste fall kjeftet på. Kunne fortsatt i det uendelige tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...