AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #1 Del Skrevet 22. mai 2018 Noe som er helt greit. Men nå har de bodd i oppussingsobjekt i 6 år og jeg og samboer har stilt opp flere ganger, enda de vet at vi HATER å pusse opp. De er langt fra ferdige og de kommer hele tiden med nye ideer til huset. Vi jobber mye begge to og tiden etter jobb går til oppussing. De spør hele tiden hva vi har for planer i helgen og vil ha oss på «besøk». Men nå har bare sagt at vi har andre planer, som å slappe av eller gjøre noe annet gøy. Da blir de stille og ser på oss med bedende øyne. Dette har vi bare ignorert. Men vi får ikke nyte fritiden vår, siden vi sitter igjen med dårlig samvittighet. Er det dårlig gjort av oss å ikke ville hjelpe til lenger? Nå prøver de også å få barn og spøkte med at de kan parkere ungen sin hos oss, mens de pusser opp. Det kjenner jeg at jeg ikke orker. Anonymkode: d3370...fc6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #2 Del Skrevet 22. mai 2018 De har selv kjøpt dette oppussingsobjektet og er selv ansvarlige for å pusse opp. De er da voksne mennesker Anonymkode: 2687c...4fe 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #3 Del Skrevet 22. mai 2018 Ikke greit. Deres hus, deres problem. Og hvorfor få barn hvis huset fortsatt ikke er ferdig? Be dem ringe sinnasnekkeren. Anonymkode: e119d...0b5 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DonaldDuck Skrevet 22. mai 2018 #4 Del Skrevet 22. mai 2018 (endret) Start deres eget "oppussingsprosjekt" og be dem hjelpe til, så skal du se at det blir stille. Endret 22. mai 2018 av DonaldDuck 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #5 Del Skrevet 22. mai 2018 De utnytter dere, si nei. Anonymkode: f039a...dc0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FluffyJuggernaut Skrevet 22. mai 2018 #6 Del Skrevet 22. mai 2018 Nei, det høres ut som som det er gått fra vennetjeneste til utnytting. Si nei, si det som det er, dere har ikke lyst å bruke mer tid på pusse opp hjemme hos dem. Når de er venner så må de tåle å høre såpass, dere kan ikke stå å jobbe gratis i evigheter. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Javasoft Skrevet 22. mai 2018 #7 Del Skrevet 22. mai 2018 Kan ikke dere invitere på noe hvor de må hjelpe til? trenger ikke være oppussing, kan feks være at dere vil vaske rundt og så male alle vegger og tak. Eller vaske ned kjøkken, anlegge hage,pusse båt, luke alt ugress i hagen osv. Si at nå som vi har startet denne hyggelige tradisjonen å hjelpe hverandre så er dere så lettet over at dere vet dere får hjelp. Sørg for at dere har en lang liste av ting som dere trenger skal fikse, så skal du se at de slutter å spørre. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 22. mai 2018 #8 Del Skrevet 22. mai 2018 Jeg syns de er dårlige venner som forventer noenting. Dere har vært med og hjulpet i mange år nå, det er ikke deres prosjekt. Jeg syns det er skikkelig dårlig gjort å gi dere dårlig samvittighet og jeg håper dere drukner den i et glass champagne eller annet godt drikke og koser dere. Jeg syns ikke dere har noen forpliktelse til å hjelpe til med noenting lengre, dere har strukket dere kjempelenge for dette venneparet. Jeg håper virkelig at de bare spøkte da de snakket om å bruke dere som barnevakt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #9 Del Skrevet 22. mai 2018 14 minutter siden, Javasoft skrev: Kan ikke dere invitere på noe hvor de må hjelpe til? trenger ikke være oppussing, kan feks være at dere vil vaske rundt og så male alle vegger og tak. Eller vaske ned kjøkken, anlegge hage,pusse båt, luke alt ugress i hagen osv. Si at nå som vi har startet denne hyggelige tradisjonen å hjelpe hverandre så er dere så lettet over at dere vet dere får hjelp. Sørg for at dere har en lang liste av ting som dere trenger skal fikse, så skal du se at de slutter å spørre. TS her. Vi har gjort der, men de har ikke tid. Men å komme på besøk hos oss for å hvile eller lufte frustrasjon ang oppussingen gjør de iblant. Særlig når de har kranglet. Anonymkode: d3370...fc6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 22. mai 2018 #10 Del Skrevet 22. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: TS her. Vi har gjort der, men de har ikke tid. Men å komme på besøk hos oss for å hvile eller lufte frustrasjon ang oppussingen gjør de iblant. Særlig når de har kranglet. Anonymkode: d3370...fc6 Dere skylder ikke dette paret noenting. Si nei med god samvittighet. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #11 Del Skrevet 22. mai 2018 13 minutter siden, Polly Ester skrev: Jeg syns de er dårlige venner som forventer noenting. Dere har vært med og hjulpet i mange år nå, det er ikke deres prosjekt. Jeg syns det er skikkelig dårlig gjort å gi dere dårlig samvittighet og jeg håper dere drukner den i et glass champagne eller annet godt drikke og koser dere. Jeg syns ikke dere har noen forpliktelse til å hjelpe til med noenting lengre, dere har strukket dere kjempelenge for dette venneparet. Jeg håper virkelig at de bare spøkte da de snakket om å bruke dere som barnevakt. Det med oppussingshjelp startet også som en spøk fra deres side. -TS Anonymkode: d3370...fc6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 22. mai 2018 #12 Del Skrevet 22. mai 2018 Jeg ville ha henvist dem til; mittanbud.no, og deretter barnevakten.no i fullt alvor. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*nordby* Skrevet 22. mai 2018 #13 Del Skrevet 22. mai 2018 Kan dere ikke bare droppe dem? Hvorfor holde kontakten med noen som gir dere negativ energi og utnytter dere gang på gang? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 22. mai 2018 #14 Del Skrevet 22. mai 2018 3 minutter siden, Vera skrev: Jeg ville ha henvist dem til; mittanbud.no, og deretter barnevakten.no i fullt alvor. Og så finnes det jo også småjobber på finn 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie123 Skrevet 22. mai 2018 #15 Del Skrevet 22. mai 2018 Man belager seg ikke på at venner skal være med å pusse opp huset. Si nei med god samvittighet. Og husk; et nei står like sterkt som et ja. Dvs en trenger ikke å forklare hvorfor en sier nei. Sorry, det passer ikke. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Skrevet 22. mai 2018 #16 Del Skrevet 22. mai 2018 Akkurat nå, Polly Ester skrev: Og så finnes det jo også småjobber på finn Jepp, og der kan man leie hjelp for inntil 6000,- skattefritt i året (tror jeg) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 22. mai 2018 #17 Del Skrevet 22. mai 2018 Jeg er på mitt tredje oppussingsprosjekt, og har aldri spurt venner om hjelp til noe. Folk har mer enn nok å henge fingrene i hjemme hos seg selv. To venninner stilte imidlertid opp og hjalp til med litt maling da jeg høygravid skulle gjøre en bolig klar før baby kom. Det gjorde de på eget initiativ, og det er klart at jeg satte pris på det, men har aldri forventet slik hjelp. Si nei med god samvittighet, og ta gjerne en samtale med dem om at dere setter pris på vennskapet, men rett og slett ikke orker å komme dit for å pusse opp. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Javasoft Skrevet 22. mai 2018 #18 Del Skrevet 22. mai 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS her. Vi har gjort der, men de har ikke tid. Men å komme på besøk hos oss for å hvile eller lufte frustrasjon ang oppussingen gjør de iblant. Særlig når de har kranglet. Anonymkode: d3370...fc6 Jøss! det høres veldig merkelig ut. Dere kan med god samvittighet si at dere har ikke tid til å hjelpe de. De har garantert prøvd å få med alle de kjenner på oppussing/dugnad hos seg selv og dere er kanskje de eneste som har sagt ja mer enn en gang. Det er helt sikkert mange som er lei av det paret og som for lengst har sagt nei med verdens reneste samvittighet. Dere blir utnyttet nettopp fordi dere faktisk er tilbøyelige til å få dårlig samvittighet, der hvor andre bare ville sagt nei og ikke ofret det en tanke. Neste gang de spør så sier du bare kort nei uten å forklare eller unnskylde. Sånne folk er mestere i å utnytte dårlig samvittighet. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 22. mai 2018 #19 Del Skrevet 22. mai 2018 en ting er å hjelpe til men nå som det har gått 6 år bør kunne fikse ting selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BearMama Skrevet 22. mai 2018 #20 Del Skrevet 22. mai 2018 Nei. Dere har blitt utnyttet. Dette er ikke venner, det er igler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå