Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2005 #1 Skrevet 27. februar 2005 Etter hvert samvær blir min sønn pumpet for opplysninger og dersom vi har gjort noe som ikke faller igod jord hos henne blir det bråk. Jeg har barn fra to forold 3+1 den minste elsker de andre søskene sine noe som moren ikke liker. Sist helg skulle alle være hos meg, jeg og minsten reiste og skulle hente dei andre (bor et stykke unna). Da vi kom hjem til dei var det bursdagsfeiring der moren fylte år, jeg og min sønn ble innvitert inn på kake. Søndags kveld to timer etter min sønn var levert fikk jeg en telefon der jeg ble skjelt ut etter noter fordi vår sønn hadde vert inne i DET huset. Hvor mye kan moren blande seg inn i hva vi gjør når vi er sammen. Dette har pågodt i snart halvannet år
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2005 #2 Skrevet 27. februar 2005 Jeg vet at mange mødre vil steine meg nå, men mange mødre tror at ettersom de er mor og har født barnet er de den som kan barn og har fasiten på hvordan ting skal være. Hvis du rører dette sammen med litt bitterhet fra bruddet så får du en fin smørje som lager mange lite hyggelige utbrudd. Jeg vet det finnes fedre med dårlig dømmekraft, men det finnes mødre med dårlig dømmekraft også!!!! Jeg vet ikke hvordan deres forhold har vært, men hvis du er en god far med gode intensjoner så stå på ditt. Det er dine barn også så hvorfor skal ikke du kunne ta avgjørelser når du har barna hos deg? Ringer barnas mor deg for å spørre deg til råds når hun har barna? En stor klem til deg! stå på
Gjest Mayamor Skrevet 27. februar 2005 #3 Skrevet 27. februar 2005 Slik har vi det her også. Bare barna her er 7,5 - 9,5 og 11 år gamle. Ikke måte på hvilke ting vi kan kritiseres for... :-? Vi har bare valgt å ignorere henne. Og det faller i enda verre jord. I fjor vår nektet hun samboer samvær før sakyndige hadde avgjort om barna hadde det bra hos far. I juli fikk vi likevell barna i 5 uker. I mellomtiden var samboer igjennom 3 runder med mekling. Hadde mor fortsatt ville far ha vunnet - kanskje tom daglig omsorg (fordi mor her vanskeliggjorde samvær). Nå er det fremdeles fullt forhør om vår økonomi, aktiviteter, hvem vi besøker,om hvor ofte vi dusjer, om pappa og nye samboer krangler etc. Barna kommer hit og spør med en uskyldig mine. Stakkars de vet ikke at mor få timer etter de er hjemme ringer far og skjeller ham ut. :-? Men vi bare fortsetter å ignorere... Ikke annet å gjøre desverre. Håper at barna ikke merker noe til det. For de ville sikkert blitt såret dersom de skjønte hvordan det hele lå ann... Om ca 10 år er minstemann myndig. Håper da vi har etablert et så godt forhold at de selv ønsker å komme hit med sine kjærester, kanskje bo her dersom de vil studere i Bergen etc... Og da at mor gir oss endelig fred... Mayamor
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2005 #4 Skrevet 27. februar 2005 Får høre av andre at jeg er en god far for barna mine, prøver å gjøre så godt jeg kan, jeg setter grenser men allikevel får han være fri til å ver seg selv noe han ikke får hjemme hos moren Mener selv at jeg klarer det bra derfor sårer det veldigt med kritikken som stadig dukker opp.
Gjest Mayamor Skrevet 27. februar 2005 #5 Skrevet 27. februar 2005 En gang var du og mor et par. Da går jeg ut i fra at dere delte syn på grunnleggende verdier. Hva er det som forandrer seg i de synene når en går fra hverandre...? Greit at kjærligheten tar slutt. Greit at en ikke tåler eksen. Greit at en mener sine syn alltid er det rette. Men dersom jeg mener at jeg har rett og min eks mener at han har rett, så har jo begge feil i den andres øyner... La mor få gjøre som mor vil når barnet er hos mor. La far få gjøre som far vil når barnet er hos far. Så lenge det ikke går utover liv og helse... Mayamor
Gjest Anonymous Skrevet 27. februar 2005 #6 Skrevet 27. februar 2005 La mor få gjøre som mor vil når barnet er hos mor. La far få gjøre som far vil når barnet er hos far. Så lenge det ikke går utover liv og helse... Amen...tenk om alle foreldre med felles barn kunne forstått dette.
tequilagirl Skrevet 27. februar 2005 #7 Skrevet 27. februar 2005 Jeg mener din ex ikke har noe hun skulle ha sagt om hva barnet foretar seg når det er hos deg. Så lenge barnet har det bra og får dekket sine behov, noe jeg antar at de får. Måten hun takler dette på er svært umodent og ikke til det beste for barnet. Hva er forresten galt med at dere spiste kake hos søsknene? Skjønner godt at dette er frustrerende!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå