AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #1 Skrevet 21. mai 2018 Vet ikke engang hvor jeg skal starte, for dette føles bare helt... Unødvendig. Mannen min undergikk cellebehandling for mange år siden. Han fikk da vite at det kunne føre til liten sjans for å få barn på «naturlig måte.» Han har ikke sjekket kvaliteten, da tema om barn ikke har vært oppe før. Har skjønt det sånn at han også gruer seg til å vite resultatet. Nå vil han at vi skal forsøke en stund før han sjekker seg. Han har fryst ned, så da blir det den veien om resultatet blir negativt. Jeg skjønner han er nervøs, at han vil beholde ett håp om at jeg plutselig blir gravid, istedenfor hele den reisen vi da vi få foran oss med den andre metoden. Jeg føler jo med han. Men å prøve og prøve og prøve - for noe som kanskje, mest sannsynlig, er helt nytteløst? De negative testene er ikke akkurat så koselige å få... Noen som har vært i lignende situasjon, noen gledehistorier der ute? Vet det er forskjellig fra person til person... Vet ikke engang om jeg søker råd her. Må bare blåse litt ut før jeg klarer å bli den støttende igjen. Anonymkode: 2b18f...09a 1
tutta23 Skrevet 22. mai 2018 #2 Skrevet 22. mai 2018 Skjønner frustrasjonen. Selv om jeg ikke er i den situasjonen selv, så ville jeg kanskje tenkt at det var hyggeligere å prøve på naturmetoden. Hvor gamle er dere. Tror selv jeg ville prøvd naturlig først, hvis ikke vi var så "gamle" at det hastet å bli gravid. Har hørt om folk som ble gravide naturlig selv om det ikke var gått 1 år (som er anbefalt) siden mannen fikk kraftig cellegiftbehandling.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #3 Skrevet 22. mai 2018 Å velge strutsemetoden er bare idiotisk. Hvis dere må ha ivf er det en utrolig tidkrevende prosess å komme i gang. Hvis dere allerede er slitne etter lang prøvetid blir det bare tøffere. Han trenger bare å levere en prøve. Veldig kjipt det han har gjennomgått, men ingen sympati for han mestringsstrategi nå. Det er bare unngåelse Anonymkode: ee2ee...5d6 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #4 Skrevet 22. mai 2018 Har ikke han mulighet til å ta en sædprøve for å se om han har mulighet til å klare det på den naturlige måten? Så får dere vite, og velge hva dere gjør utifra det. Anonymkode: 632c4...1c9 2
Agitha Skrevet 23. mai 2018 #5 Skrevet 23. mai 2018 Det er jo bare for han å få testet sædkvaliteten, også kan dere ta en avgjørelse ut ifra resultatet. Må dere gjennom ivf så tar slik lang tid og det er veldig psykisk krevende. Anbefaler ikke å prøve i evigheter for så å starte på ivf når dere er allerede mentalt slitne etter lang prøvetid. Bedre å hoppe i det å få svar med en gang slik at dere vet hva dere har å forholde dere til. Å kaste bort måneder pga at han ikke kan ta en veldig enkel test er jo bare dumt. Det hadde ikke jeg gått med på. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #6 Skrevet 23. mai 2018 Tråden bryter de nye reglene. Tittelen sier ikke noe om innholdet i tråden. Blir nok slettet. Anonymkode: 8f29b...0b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå