Gå til innhold

"Kaffegjester"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha både middag og "kaffe-gjester", og lurer på formuleringen på invitasjonene..Vi er unge, og synes det blir litt gammeldags og skrive kaffegjester da det egentlig blir mere "festgjester" for oss...

Alle de som blir invitert til kaffen er unge..kan man da skrive at man inviterer til "bryllupsfest" f.eks kl 21.00, og forvente at gjestene skjønner at det ikke er middagsinvitasjon??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har og kaffegjester/ festgjester, men har skrevet "bryllupskaffe" til disse.... Regner de mer som "festgjester" vi og, men siden vi skrev "bryllupsmiddag" syntes vi det var best å skrive "bryllupskaffe" på kaffegjestene... Så er det ingen tvil om at det ikke blir servert middag.... Vet ikke jeg, men det KAN jo bli oppfattet som om de er invitert til hele festen, m. middag, selv om det vel ikke er vanlig å ha bryllupsmiddag kl. 21 på kvelden..... :roll::wink::)

Skrevet

Kanskje det går an å skrive at dere inviterer til bryllupskake/bryllupskaffe og påfølgende fest?

K

Gjest Anonymous
Skrevet

Kaffegjester er en uting! Forige gang møtte vi opp kl 21 og måtte vente til nærmere 22 før vi slapp inn. Følte oss som solide b-gjester.

Like greit å ikke bli invitert. Smålige greier.

Håper det ikke er gavene som trekker.....

Skrevet
Kaffegjester er en uting! Forige gang møtte vi opp kl 21 og måtte vente til nærmere 22 før vi slapp inn. Følte oss som solide b-gjester.

Like greit å ikke bli invitert. Smålige greier.

Håper det ikke er gavene som trekker.....

Håper ikke det var en nær venn eller familiemedlem som inviterte deg da, siden du ikke virker særlig glad for å bli satt pris på.

K

Gjest Anonymous
Skrevet

Håper ikke det var en nær venn eller familiemedlem som inviterte deg da, siden du ikke virker særlig glad for å bli satt pris på.

K

følte ikke at jeg ble satt pris på. Fikk være med på "halve" bryllupet og knapt nok det.

Dette var en god venninnes bryllup, om det ble for dyrt å ha oss der hele kvelden så hadde jeg ikke reagert på at jeg ikke ble invitert. Heller det, enn å komme til kaffe.

Kiipe greier.

Gjest Principessa
Skrevet

det syns jeg høres rart ut at du skriver egentlig...Du vil heller ikke bli invitert enn å bli innvitert til kake og fest?? Den skjønner ikke jeg...

Denne gode venninnen din hadde antagelig ikke råd til å ha alle til middag og valgte derfor å invitere dere til kake og fest. Jeg tror ikke det var gavene som var i tankene deres da.

Jeg tror at du ville blitt skuffet hvis din gode venninne ikke hadde innvitert deg i det hele tatt!

Jeg skjønner at det kan bli litt kleint å stå å 'vente' på at middagen skal bli ferdig...men prøv å vær glad på brudeparrets vegne...det er jo en grunn til at de ville ha deg der...du betyr noe for dem...det burde være grunn god nok...syns jeg.

Skrevet

Vi har ikke plass eller penger til å be alle til middag.... Håper virkelig ikke de er snurt fordi de "bare" får komme til kaffen...og festen.... De går jo bare glipp av en laaang middag, men taler fra familien.... De får derimot med seg det jeg ser på som mest gøy, kaker og dans.... Håper ikke mine kaffegjester er som deg som heller ville latt være å komme.... :roll:

Skrevet

Det er jo på festen moroa begynner!

Vi skrev:

Vi har den glede å invitere

Espen

til bryllupskaffe lørdag den 28 mai 2005

i Fregne Festhus kl. 19.00

Vielsen finner sted i blabla kirke kl 13.00

Stor klem fra

anyvold og frotro

antrekk: mørk dress

S.U. snarest, senest 20 april 

på tlf/sms 00000000

eller på svarkort til 

xxxxx xxxxx

xxxxx xxx xx

x  x xx  x x x

Skrevet

Vi skrev til kaffegjestene:

inviterer xxx til kaffe og kaker....

og til middagsgjestene:

inviterer xxx til middag....

Gjest Hannemor i.i.
Skrevet

Kjære anonym,

Dersom du ikke er takknemlig for å bli invitert til kaffe og fest, råder jeg deg neste gang til å heller takk nei. Glad jeg ikke har slike utakknemlige venner som deg.

Jeg skal ikke ha kaffegjester av den grunn at det kan bli lengre ventetid enn på forhånd antatt. I tillegg har vi invitert alle de vi ønsker der sammen med oss den dagen til middag.

Hadde vi skullet feire et sted hvor vi ikke kunne stå for mat og drikke, måtte vi enten invitert færre, droppet alkoholen, eller hatt kaffegjester.

Og hvor står det at at brudeparet forventer seg en gave??? Ja, det er normen at man gir presanger i et bryllup, men jeg forlanger det ikke. Det er ikke derfor mine venner og familie samt sambos blir invitert.

Så det så :tunge1:

Skrevet

ja, å "degradere" noen til kaffegjester er smålig. Finn en annen løsning synes nå jeg. De blir liksom "B-laget" som trenger seg på sånn uttpå kvelden når de andre har spist og kost seg og blitt kjent. "Vi synes du kan komme i brylluppet vårt, men vil setter ikke så stor pris på deg at du kan være med på middagen.... Kom litt senere du!" Spesielt kjedelig hvis du har reist et stykke også for å komme i festen. Hva skal du gjøre mellom kirke og kaffe?

Skrevet

Mine kollegaer ville gjerne komme i bryllupet, og derfor ble de invitert til kaffe.

Vi skrev inviteres til kaffe, kaker og bryllupsfest i invitasjonen og kalte de partygjester på hjemmesiden.

Gjest Anonymous
Skrevet

Er ikke ute etter å provosere noen vordende bruder. Og jeg er slett ikke utakknemlig. Synes bare det at å bli invitert til kaffe langt utpå kvelden er noe jeg kan spare meg for. Folk er blitt kjent, sanger er sunget og stemningen bra, -og så dukker kaffegjestene opp.. Følte meg rett og slett litt ille til mote. B-gjest.

Selvfølgelig skal brudeparet få gave, men neste gang blir det ikke noe kaffe på meg. Da takker jeg høflig nei. Min mann og vårt felles vennepar følte seg også utilpass, så det var ikke bare meg.

Hele dagen gikk mens vi ventet på at klokken skulle bli 21. Bryllup er en fin ting, men da må det være hele bryllupet, hele dagen.

At en gjeng fra jobben har lyst til å stikke innom å synge en sang eller noe i den dur om kvelden skjønner jeg. Bare kjekt det. Men å dele venner opp i grupper har jeg ingenting til overs for.

Når jeg var brud var det like viktig at gjestene koste seg som at jeg gjorde det. Altså, ingen kaffegjester hos oss.

Skrevet

Vi skrev "kaffe og bryllupsfest" til de som skulle komme til kaffen'n og "middag og bryllupsfest" til de som skulle komme til middag. :wink:

Skrevet
ja' date=' å "degradere" noen til kaffegjester er smålig. Finn en annen løsning synes nå jeg. De blir liksom "B-laget" som trenger seg på sånn uttpå kvelden når de andre har spist og kost seg og blitt kjent. "Vi synes du kan komme i brylluppet vårt, men vil setter ikke så stor pris på deg at du kan være med på middagen.... Kom litt senere du!" Spesielt kjedelig hvis du har reist et stykke også for å komme i festen. Hva skal du gjøre mellom kirke og kaffe?[/quote']

Skjønner ikke at noen kan si at det å bli bedt til kaffe er å være B-gjest. Om man tenker det, da tror jeg nesten man må ha noe komplekser eller noe for selv å ha vært inivtert til "kun" kaffe selv en gang.

Det er jo en kjent sak at bryllup er dyrt og at ikke alle har råd til å ha alle de ønsker til middag. Hos oss var det problemer med plass under middagen. Vi hadde invitert noen gjester til kaffe og de satte heldigvis veldig pris på å kunne komme. Dette var venner av oss, men det hadde uansett ikke vært naturlig å ha dem der under middagen.

Men akkurat det med å måtte vente for å få lov til å komme inn, det er ikke særlig ålreit altså.

Skrevet

Det er vel kanskje noe med at når man først har invitert folk til kaffe klokken ni så bør man sørge for å ha såpass kontroll på resten av kvelden at de faktisk får slippe inn klokka ni...

Har selv vært invitert "bare" til kaffe, og synes det var helt greit, men da slapp vi for det første inn med en gang, pluss at det var flere av oss - så vi var i kirken først og dro hjem til en av oss og spiste og koste oss før vi dro til festlokalet for kaffe. Hadde vi måttet stå og vente i en time på at middagen skulle bli ferdig tror jeg også at jeg ville blitt rimelig fornærmet og ikke følt at noen satte pris på meg (sannsynligvis hadde jeg gått hjem lenge før ti...).

Skrevet

Hmmm... Jeg lurer litt på hvordan du gjest delte vennene dine da? hvem fikk komme i bryllup, hvem ikke??? For oss er det snakk om økonomi, og vi ikke penger til 90 stk til middag.. Velger heller å ha 50 til middag, og resterende 40 til kaffe... Må jo gå ann å planlegge, slik at ikke kaffegjestene må vente...?

Skrevet

"ikke naturlig å ha med under middagen"? Hvorfor ikke? Er ikke venner naturlig å ha med på en sånn dag? OGSÅ middagen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...