Gå til innhold

Kjæreste som snorker så jeg klikker! Hvordan løser dere det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, kjæresten min har begynt å snorke mye mer og jeg blir gal! Han snorker ikke enormt høyt så huset rister men nok til at det kommer igjennom øreproppene mine, også er ørene mine blitt såre så orker nesten ikke å bruke dem. Er lydsensitiv og tror ikke jeg klarer å venne meg til lyden og har som regel endt opp på sofaen! Normalt slutter han å snorke om han legger seg på siden men nå snorker han uansett. Han har lagt på seg litt ekstra også med alderen kan det vel høre med? Faren snorker helt jævlig, moren ble vant til det og sov igjennom det... Jeg er ikke sånn og sover veldig lett! Hvordan løser dere det? Vil sove på samme rom som han😕

Anonymkode: 8dc5c...461

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg snorker,og legger meg iblant på et annet rom,litt kjedelig men søvn er viktig 

Anonymkode: 4d086...684

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Jeg er like sensitiv til lyd som deg. Har selv lagt meg ut på sofaen noen ganger av den grunn. 

Ørepropper er greit noen ganger, men å bruke det fast gjør ørene vondt. Kjenner til den. 

Det burde forsovet bry han litt og at du ender med å være helt zombie på dagtid fordi han holder deg oppe med snorkingen sin. 

Be han oppsøke lege kanskje?? Google litt ang. snorking? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke han forstår alvoret, om mener at jeg bare er sutrete ... jeg har mast på at han bør kontakte lege, også har jeg snakket om snorkingen med han, men han blir bare irritert fordi jeg «klager/hakker på han»... :( Vurderer å kjøpe massevis av antisnorke-apotekvarer som kan hjelpe men tviler på at det funker. Noen som har prøvd noe av dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da er det hvert sitt rom som gjelder.

Anonymkode: 1d5e2...347

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektnedgang kan løse mye :)

Eller så får du vekke han kontinuerlug. Så kanskje han forstår at det er et problem når han får kjenne søvnmangelen på kroppen selv. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Samboer snorker også vanvittig mye og høyt. Her må han bruke bpap (maske med lufttrykk). Vet ikke hva jeg skulle gjort uten! Fått søvnen min tilbake, og samboer våkner uthvilt uten hodepine. Vinn vinn :)

Anonymkode: 86601...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke han forstår alvoret, om mener at jeg bare er sutrete ... jeg har mast på at han bør kontakte lege, også har jeg snakket om snorkingen med han, men han blir bare irritert fordi jeg «klager/hakker på han»... :( Vurderer å kjøpe massevis av antisnorke-apotekvarer som kan hjelpe men tviler på at det funker. Noen som har prøvd noe av dette? 

Fy flate det der er så urimelig av han altså! Han blir irritert på deg fordi du ikke får sove av at HAN snorker! Hva mener han du bør gjøre da? Ikke nevne det med et ord, og ligge våken resten av livet?😡 

Anonymkode: a4dea...3a1

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjør opptak av snorkingen, så skjønner han kanskje at lege er en god ide?

De få gangene samboer har snorket legger jeg meg på gjesterommet. Eneste som funker for min del. Sover lett. 

Anonymkode: 8b7e5...663

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Faren min snorker helt vanvittig så foreldrene mine har vært sitt soverom, det samme hadde besteforeldrene mine. De kan jo ikke noe for det, men det finnes ting som kan hjelpe og det skader ikke å prøve. Legger man på seg kan det forverre problemet. Som du skriver selv finnes det apotekvarer som kanskje kan hjelpe, og at han tar en tur til legen. Ellers går det an å dulte til han som en annen skriver, så han får kjenne på problemet med søvnmangel selv. 

Anonymkode: 16f36...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en feltseng i boden som jeg går til hvis jeg ikke sovner først eller våkner i løpet av natten :)

Anonymkode: ca2cc...66e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dersom han nekter å gjøre noe med det så hadde jeg vært så barnslig at jeg hadde vekket han hver gang han begynte å snorke så skulle han fått kjenne på kroppen hvor irriterende det er at man holdes våken. Eller så skulle han fått lagt seg på et eget rom. 

Anonymkode: aa22b...8b8

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Som regel er det bare å dytte på han, så snur han seg, og da slutter han. Men om han er veldig sliten, forkjølt eller har drukket så hjelper ingenting. Så er det bare å plugge ørene med ørepropper eller legge seg på gjesterommet, men siden jeg liker å sove sammen med han, så er det øreproppene som blir brukt. Og man blir jo svett i ørene av de, pluss at man blir øm i ørene etter flere netter bruk. Men jeg bruker bare sånne billige fra apotek, kanskje du skal investere i ett ordentlig par som er laget for dine ører?

Anonymkode: 70b76...a7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboer snorker også vanvittig mye og høyt. Her må han bruke bpap (maske med lufttrykk). Vet ikke hva jeg skulle gjort uten! Fått søvnen min tilbake, og samboer våkner uthvilt uten hodepine. Vinn vinn :)

Anonymkode: 86601...a7d

Min «eks-elsker» gjorde også det. Sånn maske. Men de gangene han glemte det var et mareritt. Han var uansett omtenksom nok til å legge seg ut på sofaen selv. Men det ser absolutt ikke behagelig ut å måtte sove med en slik pustemaskin på ansiktet. Creds til dem som gjør det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De få gangene samboer har snorket legger jeg meg på gjesterommet. Eneste som funker for min del. Sover lett. 

Genialt. Ta opp snorkingen, så når han legger seg, så spiller du den av med boomblaster på soverommet. 😃😃 Så stikker du på byen... 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv en mann som har begynt å snorke en del i det siste. Såpass at det har vekket meg selv når jeg har gått på heftige smertestillende (med varseltrekant) en periode så har jeg våknet at det noen ganger nå. Sover egentlig som en stein, men nå som jeg har klaget over der flere ganger, og fortalt hvor mye det faktisk ødelegger søvnen min, så har han gått med å snakke med legen om det. Han vet jo hvor tungt jeg sover når jeg først sover, så er glad for at han hører på meg.

Hadde noen runder hvor jeg faktisk vekket ham hver gang han snorket bare for at han faktisk skulle bli skikkelig klar over hvor ille snorkingen var. Og hev ham ut av rommet ett par ganger, siden han var den som laget lyden som vekket meg. Tok hintet da 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en kompis som brukte å snorke veldig mye. Da var han under 30 år, og slank, så det var mest sannsynlig noe galt med "systemet" fra fødsel av. En vakker sommernatt var han på byen, og han har et tryne som mange typisk vil dra til når de har drukket. Han fikk seg en på trynet, og har ikke snorket et sekund siden det. Slaget retta det opp.

Nå kan du dessverre(?) ikke knekke nesa på kjæresten din, men jeg tenker en operasjon kunne gjort det samme for kompisen min som det slaget gjorde. Så typen din må uansett til lege! Så ta videoopptak, eller begynn å loggfør tidspunkt for hver gang du våkner av spetakkelet, finn en eller annen måte å nå inn til han på.

Anonymkode: 0dded...af7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjort det! Og han syntes det ikke var SÅÅÅ ille! Men det holder meg oppe og det er SNORKING, jeg synes det er ille! Han vokste opp med en far som snorker så huset ristet, og det gjør ikke vårt men uansett... Opptaket hjalp ikke. Jeg har dultet og vekket han mye men begynte etter hvert å klikke i søvne!? helt så jeg har endt opp i gråt på sofaen, fordi han blir rabiat og stressa for han ikke får sove igjen og må tidlig opp, tidligere enn meg.

Han har «truet» med at vi får sove på forskjellige rom siden jeg ikke takler litt snorking  (han vet at jeg vil så gjerne sove med han...) Men nå skal jeg kjøpe en ny seng som han kan bruke om han ikke prøver utstyret jeg har tenkt å kjøpe i morgen :) som snorkeskinne, plaster m.m... Da forstår han sikkert alvoret! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gjort det! Og han syntes det ikke var SÅÅÅ ille! Men det holder meg oppe og det er SNORKING, jeg synes det er ille! Han vokste opp med en far som snorker så huset ristet, og det gjør ikke vårt men uansett... Opptaket hjalp ikke. Jeg har dultet og vekket han mye men begynte etter hvert å klikke i søvne!? helt så jeg har endt opp i gråt på sofaen, fordi han blir rabiat og stressa for han ikke får sove igjen og må tidlig opp, tidligere enn meg.

Han har «truet» med at vi får sove på forskjellige rom siden jeg ikke takler litt snorking  (han vet at jeg vil så gjerne sove med han...) Men nå skal jeg kjøpe en ny seng som han kan bruke om han ikke prøver utstyret jeg har tenkt å kjøpe i morgen :) som snorkeskinne, plaster m.m... Da forstår han sikkert alvoret! 

En ekte egoist som ikke tar deg eller søvnen din på alvor. Er dette virkelig mannen du ønsker å dele resten av ditt liv med?

En ting jeg ikke forstår er hvorfor dem som blir plaget av snorking må sove på sofa eller gjesterommet. Det burde være snorkeren som må. Det er snorkeren som er årsaken til problemet.

Anonymkode: de2a2...8eb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...