Gå til innhold

Civilization 1

Anbefalte innlegg

Gjest Lille Solstråle
Skrevet

Jeg var helt hekta på dette diskett-spillet da jeg var liten! Det hadde vært forferdelig moro å spille det igjen, selv om det er noe helt annet enn det man har i dagens spillstandard..

Men hvordan finner man sånne gamle spill?

Videoannonse
Annonse
Gjest Embla s
Skrevet

Oi, nå ble jeg nesten nostalgisk! Civ 1 ja.. Husker da jeg fikk neste versjon, syntes det var sååå komplisert og undøvendig :ler: Jeg har innimellom funnet fram igjen og prøvd enklere/eldre versjoner av spill jeg har, men det mister fort sjarmen...

Gjest Anonymous
Skrevet

Microprose som eide civilization er historie. Jeg er ganske sikker på at dette spillet er abandonware, det vil si at det ikke er noe selskap som passer på opphavsrettighetene lenger.

Versjonen du vil ha heter civnet og er for windows. Prøv å google litt rundt eller sjekk ut sida her: http://www.the-underdogs.org/game.php?name=CivNet

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg spiller CIV 1 en gang i blandt. Det har jeg gjort de siste 10 årene. Det sier vel sitt om hvilket spill jeg liker mest. De nyere versjonene har ikke samme sjarmen, så jeg passer på å ha en DOS diskett liggende og CIV 1 på den føste partisjonen på maskinen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...