Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 minutter siden, Elektra skrev:

Det går jo ikke an.. Innlegget er veldig slitsomt å lese, men det verste er Jo at hun navngir et barn hun ikke har sett på 4 år, og ikke nok med det for i tilfelle ungen ikke er utlevert nok så legger "mor" med barnets nye navn også? Disse menneskene må jo anmeldes! 

IMG_20181123_025257.jpg

Men vedkommende skjønner allikevel ikke hvorfor Bv ikke anså henne som skikket til å ha omsorg for eget barn. Evnen til refleksjon og konsekvenstenkning må være ikke eksisterende.. 

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen skriver også dikt..

«Barnevernet

Hvorfra kom den harde kjerne, 
den har gitt oss Barne-vernet, 
de som mener de er snild, 
men med tanke ond og vill. 

Rapper barn fra mor og far, 
knuser rest av fred de har. 
Sorg og møye blir vår lønn, 
vi må gå til Gud i bønn. 

Han kan hjelpe, 
Han vil frelse, 
Han vil fri oss ut av vold, 
Han jo er den gode Hyrde, 
som vil ha oss i Sin fold.»

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Men vedkommende skjønner allikevel ikke hvorfor Bv ikke anså henne som skikket til å ha omsorg for eget barn. Evnen til refleksjon og konsekvenstenkning må være ikke eksisterende.. 

Jeg skjønner ikke hvordan admin kan la det bli stående. 

Og de hjelper hverandre med dette! Mor her er tydeligvis blokkert fra barnets Facebook men et annet medlem har vært på den profilen å hentet bildet av barnet, som nå mor har publisert i kommentarfeltet. 😲😲

Det er nesten så jeg vil gjøre barnets foresatte oppmerksom på dette, for det her er jo helt sinnsykt. 

• Liker 17
Skrevet
Akkurat nå, Elektra skrev:

Og de hjelper hverandre med dette! Mor her er tydeligvis blokkert fra barnets Facebook men et annet medlem har vært på den profilen å hentet bildet av barnet, som nå mor har publisert i kommentarfeltet. 😲😲

Det er nesten så jeg vil gjøre barnets foresatte oppmerksom på dette, for det her er jo helt sinnsykt. 

De blinde leder hverandre da ingen av dem evner å se hvilke skader de påfører barna med den oppførselen. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

De blinde leder hverandre da ingen av dem evner å se hvilke skader de påfører barna med den oppførselen. 

Endret av Elektra
Never mind, jeg så feil
Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker og svar til dette.

Papirfly, mod.

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, Elektra skrev:

Den dama der er visst ikke skikket til å ha omsorg for barn, og dette har jeg fra hennes egen datter. Så det er fakta! Barna vil visst heller ikke ha noe med henne å gjøre, ifølge samme datter. 

Anonymkode: 2d924...681

• Liker 9
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den dama der er visst ikke skikket til å ha omsorg for barn, og dette har jeg fra hennes egen datter. Så det er fakta! Barna vil visst heller ikke ha noe med henne å gjøre, ifølge samme datter. 

Anonymkode: 2d924...681

Om du har kontakter til henne så håper jeg du gjør henne oppmerksom på dette og viser henne skjermbildet. Jeg har også uredigert versjon av bildet hvor navn er synlig. Hun burde anmelde. 

Stakkars jente! 

• Liker 12
Skrevet

Litt snodig å komme med denne type ytring da personer i denne gruppen ikke gjør noe annet enn å snakke nedsettende om BV..

«.
Man skal ikke mene noe om barnevernet, ikke kritisere, for da blir man straffet!

Etterfulgt av kommentarer som dette: 

«Ser man på dette etter Guds ord...så må de som setter barna i så vanskelige situasjoner...rett og slett være endel av den Onde

Fytterakk»

«Siden når er ikke lov til å kritisere de kriminelle?»

«Når barnevernet stjeler barn, helt ulovlig, sier vi bare hva de har gjort. Sett med egne øyner. Vi ser at barnevernstøttene ikke følger Norsk grunnlov,  barnekonvensjonen eller menneskerettighetene. Handlingene vi ser dem utfører, er kriminelle. Vi hetser ikke. Vi setter sannhetord  på det vi ser dem gjør. Vi er ikke fæle for det. Handlingene til barnevernstøttene er kriminelle! Vi kaller en spade en spade, uten at det er vi som er onde»

«150 barn under barnevernet tar livet sitt hvert år, fordi de ikke får komme hjem til mor og far»

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Litt snodig å komme med denne type ytring da personer i denne gruppen ikke gjør noe annet enn å snakke nedsettende om BV..

«.
Man skal ikke mene noe om barnevernet, ikke kritisere, for da blir man straffet!

Etterfulgt av kommentarer som dette: 

«Ser man på dette etter Guds ord...så må de som setter barna i så vanskelige situasjoner...rett og slett være endel av den Onde

Fytterakk»

«Siden når er ikke lov til å kritisere de kriminelle?»

«Når barnevernet stjeler barn, helt ulovlig, sier vi bare hva de har gjort. Sett med egne øyner. Vi ser at barnevernstøttene ikke følger Norsk grunnlov,  barnekonvensjonen eller menneskerettighetene. Handlingene vi ser dem utfører, er kriminelle. Vi hetser ikke. Vi setter sannhetord  på det vi ser dem gjør. Vi er ikke fæle for det. Handlingene til barnevernstøttene er kriminelle! Vi kaller en spade en spade, uten at det er vi som er onde»

«150 barn under barnevernet tar livet sitt hvert år, fordi de ikke får komme hjem til mor og far»

De lever på en litt annen planet enn oss andre. De klarer bare ikke å forstå at et barn ikke er en ting de eier og de forstår ikke barns behov i det hele tatt.

• Liker 8
Skrevet (endret)
10 minutter siden, Honey Dew skrev:

De lever på en litt annen planet enn oss andre. De klarer bare ikke å forstå at et barn ikke er en ting de eier og de forstår ikke barns behov i det hele tatt.

Det kommer meget tydelig frem at de ikke forstår hva som er det beste for barna.

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 3
Skrevet
15 timer siden, Snaskesnusken skrev:

😢😢 SYKT

Skrevet
15 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Noen skriver også dikt..

«Barnevernet

Hvorfra kom den harde kjerne, 
den har gitt oss Barne-vernet, 
de som mener de er snild, 
men med tanke ond og vill. 

Rapper barn fra mor og far, 
knuser rest av fred de har. 
Sorg og møye blir vår lønn, 
vi må gå til Gud i bønn. 

Han kan hjelpe, 
Han vil frelse, 
Han vil fri oss ut av vold, 
Han jo er den gode Hyrde, 
som vil ha oss i Sin fold.»

Jeg blir så trist når jeg leser dette... Stakkars foreldre og barnet 😢❤️

Skrevet
1 minutt siden, Kendall skrev:

😢😢 SYKT

😢

Skrevet

De er ikke akkurat velformulerte, for å si det mildt. Men de uttrykker den smerten resten av oss ville følt om noen tok fra oss barna (og vi følte at det var urettmessig). Husk at noen av dem er skadet av en grusom barndom, noen av dem er psykisk utviklingshemmet. Mange av dem har hatt store utfordringer med å mestre livet.

Jeg jobber "på lag" med barnevernet. Jeg tror på barnevernet. Likevel mener jeg at denne gruppen har rett i at vi må utvikle oss hele tiden, at vi kan bli bedre. Jeg tror at mange i den gruppen hadde hatt det bedre hvis de ville blitt inkludert i den nye familien til barnet, og at det ble gjort helt klart at ingen kan ta deres rolle som foreldre. 

Anonymkode: 1ca32...3c0

• Liker 4
Skrevet
52 minutter siden, Kendall skrev:

Jeg blir så trist når jeg leser dette... Stakkars foreldre og barnet 😢❤️

Synes ikke synd på dem. Gode foreldre innser at det er lurt å takke ja til hjelpetiltak, som barnevernet tilbyr.

Hadde de tatt imot hjelp, hadde færre barn blitt fjernet fra foreldrene.

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, Honey Dew said:

Synes ikke synd på dem. Gode foreldre innser at det er lurt å takke ja til hjelpetiltak, som barnevernet tilbyr.

Hadde de tatt imot hjelp, hadde færre barn blitt fjernet fra foreldrene.

Sikker? Mange av dem hadde en grusom barndom...så vokste de opp og fikk egne barn.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikker? Mange av dem hadde en grusom barndom...så vokste de opp og fikk egne barn.

Det er mange som har hatt en forfedelig barndom, men som allikevel forstår at hjelp er til for å ta imot.

Barn er ingen eiendel

• Liker 13
Skrevet
På 6.10.2018 den 21.00, UhmmHæ? skrev:

Jeg ser at dere prøver så godt som dere kan her. Men tomme fraser som 'det skjer aldri', 'skjer sjeldent' , 'de er så snille og proffe og sånn' hjelper ikke de som er 'fradømt' barna sine av det mektigste som finnes, nemlig staten uten rettegang. Gjennom et vedtak av et enkeltmenneske. Ofte på bakgrunn av 'bekymringsmeldinger' fra alt og alle.

Det skal mer til enn ett vedtak av en bv ansatt for å miste omsorgen for barna sine. Hvis bv flytter barn så har det vært situasjoner som ikke har vært bra! Til syvende og sist er det fylkesmannen som fatter vedtak om overtagelse, ikke et enkeltmenneske! Hvis man får bekymringsmelding fra alt og alle, så et det nok belegg for å flytte barna? 

Anonymkode: 229b0...7aa

• Liker 3
Skrevet
20 minutter siden, Honey Dew said:

Det er mange som har hatt en forfedelig barndom, men som allikevel forstår at hjelp er til for å ta imot.

Barn er ingen eiendel

Helt enig. Heldigvis kan mennesker som hadde en dårlig barndom bli gode foreldre. Men det er ingen motsetning mellom å se det og samtidig ha empati med dem som hadde alle odds mot seg og feilet?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...