AnonymBruker Skrevet 7. januar 2019 #1181 Del Skrevet 7. januar 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor tar gruppa-deltakerne informasjonen sin fra, vil du vite? Fra overalt. Fra liv. For eksempel (for å gjøre det kort), la oss se på artikkelen om disse to tyrkiske guttene som jeg har sitert i min forrige post https://www.nrk.no/rogaland/david-_23_-ble-forsokt-kidnappet-som-barn_-_-har-aldri-snakket-om-det-for-na-1.14368329 Barnevernssjef i Stavanger, Gunnar Toresen sier at "at det fremsto som sannsynlig at brødrene ville havne på barnevernsinstitusjon i Tyrkia". Men alle som har minst kjennskap med tradisjonelle samfunn vet at de i Tyrkia sender ikke barn som har slektninger på institusjoner, akkurat som de sender ikke sine gamlinger på gamlehjem. Dette er en stor skam for familien, og hvis et barn har eneste slektning, havner barnet aldri på institusjon. I denne situasjonen var det tanta og onkel som ønsket å adoptere barna. Han Toresen snakker om at de skal blir sendt på institusjon med slik en konfidens, selv om det ikke var noen offisiell prosess ferdig. Hva er dette, om ikke løgn? Og hva er resultatet av jobben hans? Knust familie, tapte liv, misbruk av offentlige penger, støtte av korrupsjon i Tyrkia og belastning av norsk budsjett med to uføre narkomaner. Gruppa deltakerne har mer sunn fornuft enn du tror. Anonymkode: 865d9...e48 Beklager å måtte skuffe deg, men det er langt mellom fornuften i den gruppa Anonymkode: 3227d...478 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2019 #1182 Del Skrevet 15. januar 2019 Har dere sett denne siden? Jeg visste om den før de diskuterte den i FB gruppen, https://www.facebook.com/forulempingstilsynet/ Anonymkode: 2998d...0c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 15. januar 2019 #1183 Del Skrevet 15. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har dere sett denne siden? Jeg visste om den før de diskuterte den i FB gruppen, https://www.facebook.com/forulempingstilsynet/ Anonymkode: 2998d...0c4 Den siden har jeg ikke sett før. Ser at noen av BV motstanderne kommenterer der også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2019 #1184 Del Skrevet 16. januar 2019 Har kommet en ny gruppe som heter Barnevernet må bort og noe annet på plass, eller jeg tror den er ny? Ser ut som en utbrytergruppe fra Barnevernet fullstendig fjernet. Slik jeg har lest ser administrator til å være en klok fyr, som har fokus på barna og ikke deres foreldre. Anonymkode: 87e9a...669 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #1185 Del Skrevet 17. januar 2019 18 hours ago, AnonymBruker said: Har kommet en ny gruppe som heter Barnevernet må bort og noe annet på plass, eller jeg tror den er ny? Ser ut som en utbrytergruppe fra Barnevernet fullstendig fjernet. Slik jeg har lest ser administrator til å være en klok fyr, som har fokus på barna og ikke deres foreldre. Anonymkode: 87e9a...669 Nei, Barnevernet må bort og noe annet på plass er også en gammel gruppe. Anonymkode: 865d9...e48 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
n_97 Skrevet 17. januar 2019 #1186 Del Skrevet 17. januar 2019 "Barnevernet må bort og noe annet på plass" er også gammel ja. Administrator der er dømt for svært alvorlig vold i Danmark og ble utvist fra landet for dette. I Norge er han bøtelagt for å ha trakassert ansatte i barnevernet, samt at de av hensyn til de ansattes sikkerhet har hatt politivakt tilstede under møter. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #1187 Del Skrevet 17. januar 2019 Og nå har myndighetene funnet alvorlig svikt i bv etter gjennomgang av saker. Kanskje påtide med forandringer... Anonymkode: 6ee7b...897 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #1188 Del Skrevet 17. januar 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og nå har myndighetene funnet alvorlig svikt i bv etter gjennomgang av saker. Kanskje påtide med forandringer... Anonymkode: 6ee7b...897 Var ikke største kritikken at de gjorde for lite? Regna med anti-bv skulle snu dette til eget gode 🙄 Anonymkode: a2cab...827 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #1189 Del Skrevet 17. januar 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Var ikke største kritikken at de gjorde for lite? Regna med anti-bv skulle snu dette til eget gode 🙄 Anonymkode: a2cab...827 De jobber mye med foreldrene og å fastsette deres omsorgsevne. Derimot settes det sjeldent inn noe for å se hva barna kan trenge. Ikke bra. Hva mener du med at anti bv skulle snu dette til eget gode? Anonymkode: 6ee7b...897 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2019 #1190 Del Skrevet 17. januar 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Var ikke største kritikken at de gjorde for lite? Regna med anti-bv skulle snu dette til eget gode 🙄 Anonymkode: a2cab...827 De gjorde mye, men ikke det rette :-) Anonymkode: 865d9...e48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2019 #1191 Del Skrevet 22. januar 2019 On 1/6/2019 at 2:41 PM, AnonymBruker said: Synes dere rosemaler barnevernet veldig her folkens. Alle ansatte er ikke flinke. Alle ansatte har ikke barnets beste i fokus. Desverre. Det er masse av ansatte i Norge som misbruker sin maktposisjoner dermed ødelegger flere uskyldige familier, uten å få noen konsekvenser for det. Det er skammelig. Og hva kan vi gjøre? Ingenting. Anonymkode: cac2a...c32 Hvilket motiv har de for dette? Anonymkode: eab8b...af8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MalloryK Skrevet 25. januar 2019 #1192 Del Skrevet 25. januar 2019 Detf innes faktisk noen fornuftige i den gruppen. Det var en som la ut en link om han 1-åringen som døde i Bergen etteren ulykke i barnehagen. Han prøvde å gi skylden på BV, men omtrent alle kommentarene er til familien hans og til barnehagen (trøste-meldinger). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2019 #1193 Del Skrevet 25. januar 2019 På 6.1.2019 den 23.46, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner til en av sakene/familiene som er aktive i gruppen. Jeg vet at de mener vel... men de er ikke de skarpeste knivene i skuffen, for å si det mildt. Jeg blir ganske provosert når jeg ser hva de skriver, for jeg vet at de ikke er i stand til å ta vare på barnet. Samtidig så skjønner jeg at det handler om smerte og forsvarsmekanismer. Hadde det egentlig hjulpet hvis de forstod i hvilken grad de kommer til kort? Anonymkode: 1ca32...3c0 Samme her, jeg kjenner godt til en av sakene der inne. Det er direkte skremmende å se hvordan den fremstilles helt feil, og at de ukritisk får støtte og folk deler videre i vilden sky. Helt uten at noen stopper opp og ser at historien ikke henger på grei, og at foreldrene stadig gjør ting som ikke er barnets beste. Anonymkode: 9a5e2...605 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2019 #1194 Del Skrevet 27. januar 2019 Jeg har prøvd å rapportere mange innlegg de siste dagene, men jeg finner ikke riktig for at FB skal se på det. De eneste valgene jeg får er å ignorere XXX som postet det, eller å ikke gjøre noe. Anonymkode: 2998d...0c4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #1195 Del Skrevet 28. januar 2019 Oj, de bildene av en som selvskader😱😱😱 Anonymkode: 1c237...626 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2019 #1196 Del Skrevet 28. januar 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oj, de bildene av en som selvskader😱😱😱 Anonymkode: 1c237...626 Det må du rapportere til fb. Slike bilder bryter med retningslinjene deres Anonymkode: 3227d...478 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2019 #1197 Del Skrevet 29. januar 2019 Her var det mye livets harde skole. Anonymkode: eab8b...af8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #1198 Del Skrevet 30. januar 2019 De bildene er ikke ulovlige.. Jeg rapporterte selv både innlegget og bildene hver for seg, og fikk svar fra Facebook at de er i tråd med retningslinjene Anonymkode: f5e8c...b82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #1199 Del Skrevet 30. januar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: De bildene er ikke ulovlige.. Jeg rapporterte selv både innlegget og bildene hver for seg, og fikk svar fra Facebook at de er i tråd med retningslinjene Anonymkode: f5e8c...b82 De blir fjernet etter hvert. Den der meldinga du fikk er nok et automatisk svar. Har rapportert flere ting selv, og jeg får alltid en slik melding først. Dumt, siden det da virker som at Facebook synes det er greit med slike bilder Anonymkode: 8c37d...e69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2019 #1200 Del Skrevet 30. januar 2019 Bestemte meg for å sjekke ut en av disse gruppene etter jeg oppdaget tråden her, og nå koker det inni meg! Noe av det første jeg snublet over var dette innlegget: "Til dere som har flyktet til utlandet: Hvordan overlever dere, penger, visum osv? Jeg flyktet fra barnevernet med mine 3 barn til Australia siden jeg har familie her. Men må gå på skole for å få opholdtillatelse og det er veldig dyrt. Skal jo jobbe og studere når visum er på plass osv, men skole og barnehage er veldig dyrt. Familie hjelper til så godt de kan selvfølgelig, men alikevel er dette noe jeg har lurt på. Hva gjør de som flykter til Polen osv? Er det noe støtte apparat vi som flykter fra Barnevernet bør vite om osv?" Kjære vene, hvis hun var oppegående nok til å ta vare på de tre barna sine ville hun vel tenkt på slik før hun dro? Gjort research sånn at hun ikke ender opp med å ta fra barna sine retten til skolegang? Anonymkode: 4cdc6...839 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå