Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Her står det litt om noe, blandt annet link til dom for vold mot barn, og noen av dem som mottar støtte på diverse antibarnevernsider

https://argumentasjon.wordpress.com/2019/01/04/fardal-forsvarer-barnemishandling/?fbclid=IwAR31NYVKCreuJ_-Dx76pC9pqcn5JhQD6xA_Q96tQuZBPCzDIB3HNGX3faLg

Anonymkode: 062f8...e7a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det som ofte går igjen der inne er at x antall barn under barnevernet tar livet sitt. Jeg fatter ikke at foreldrene ikke skjønner at det ikke er barnevernet som forårsaker disse selvmordene, det er årsaken til at de er tatt av bv som gjør at de sliter!

Jeg blir så sint!

Anonymkode: a2cab...827

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som vet hvor det ble av tråden om de der BV hentet babyen 1 time etter fødselen? 

Den ble opprettet igår. 

Anonymkode: a1455...1ab

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er dette den eneste tråden som handler om BV, som ikke blir fjernet .en får stå?

Hva har skjedd med ytringsfriheten? Er det mødrene her som skal bestemme hva vi skal mene? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette den eneste tråden som handler om BV, som ikke blir fjernet .en får stå?

Hva har skjedd med ytringsfriheten? Er det mødrene her som skal bestemme hva vi skal mene? 

Den handler ikke om barnevernet. Den handler om en facebookgruppe

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Honey Dew skrev:

Den handler ikke om barnevernet. Den handler om en facebookgruppe

Uansett, i denne tråden diskuteres enkeltpersoner. Ikke ved navn, men det er 0 problem å gå inn på gruppa og finne ut hvem personene som diskuteres i denne tråden er. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Synes dere rosemaler barnevernet veldig her folkens. Alle ansatte er ikke flinke. Alle ansatte har ikke barnets beste i fokus. Desverre. Det er masse av ansatte i Norge som misbruker sin maktposisjoner dermed ødelegger flere uskyldige familier, uten å få noen konsekvenser for det. 

Det er skammelig. Og hva kan vi gjøre? Ingenting. 

Anonymkode: cac2a...c32

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes dere rosemaler barnevernet veldig her folkens. Alle ansatte er ikke flinke. Alle ansatte har ikke barnets beste i fokus. Desverre. Det er masse av ansatte i Norge som misbruker sin maktposisjoner dermed ødelegger flere uskyldige familier, uten å få noen konsekvenser for det. 

Kan du lage din egen tråd?

Anonymkode: 3227d...478

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig at denne gruppen aldri snakker om de barna som opplever omsorgssvikt av egne foreldre. Men å klage på statsministereren eller andre mennesker er de gode til. «Alle andre» er skyld i deres elendighet. Jeg betviler ikke at det blir gjort graverende feil i BV men at de som ytrer seg om forsterfjolls og henger ut  advokater, ansatte i BV, politi og lærer i den gruppen er skyld i sin egen elendighet.

«Statsministerens tale var et hån mot oss foreldre og våre barn.
.
av navngitt person 
.
 Ho snakket om en blant mange tusen i offentlig omsorg det har gått bra med. Ho nevnte ikke glassjenta viss skjebne var oppe i Stortinget, hva med Charlotte og alle de tusenvis andre som får sine liv fullstendig ødelagt. Hva med alle de som velger å ta sitt eget liv som følge av tvangs vedtak? Over 200 selvmord i året forårsaket av barnevernet, hvorav ca. 150 er barn under offentlig omsorg. Over 50 foreldre som utsettes for offentlig overgrep, grov sjikane, løgner og falske rapporter drives hvert år i døden. Hva med disse menneskene Erna vår statsminister? Tenker du noensinne på disse menneskene? Eller er det sant at mannen din og andre politikere tjener så mye penger på handel med barn at du som statsminister velger å lukke øynene for makt overgrep i offentlig regi.»
.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du lage din egen tråd?

Anonymkode: 3227d...478

Lag en egen tråd selv om du er så misfornøyd med innlegget mitt? Jeg må få lov til å si hva jeg synes. Det er 59 sider her, neppe mange som legger merke til det jeg skriver her uansett. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 2.1.2019 den 22.10, Grennellik skrev:

At ikke folk skjønner at barnevernet jobber til det beste for barna :( det er ingen menneskerett å være forelder! Hvis det går så langt som å bli fratatt et barn er det fordi personen har bevist at hen ikke evner å gi helt livsnødvendig omsorg for sitt barn. blir så skremt og irritert av hvor liten selvinnsikt noen mennesker har altså. 

Beklager men så enkelt er det ikke. Desverre. 

Mange av dere skulle vært litt mer belest om temaet og hatt litt mer fakta innabords før dere uttalte dere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 hours ago, Snaskesnusken said:

Merkelig at denne gruppen aldri snakker om de barna som opplever omsorgssvikt av egne foreldre. Men å klage på statsministereren eller andre mennesker er de gode til. «Alle andre» er skyld i deres elendighet. Jeg betviler ikke at det blir gjort graverende feil i BV men at de som ytrer seg om forsterfjolls og henger ut  advokater, ansatte i BV, politi og lærer i den gruppen er skyld i sin egen elendighet.

«Statsministerens tale var et hån mot oss foreldre og våre barn.
.
av navngitt person 
.
 Ho snakket om en blant mange tusen i offentlig omsorg det har gått bra med. Ho nevnte ikke glassjenta viss skjebne var oppe i Stortinget, hva med Charlotte og alle de tusenvis andre som får sine liv fullstendig ødelagt. Hva med alle de som velger å ta sitt eget liv som følge av tvangs vedtak? Over 200 selvmord i året forårsaket av barnevernet, hvorav ca. 150 er barn under offentlig omsorg. Over 50 foreldre som utsettes for offentlig overgrep, grov sjikane, løgner og falske rapporter drives hvert år i døden. Hva med disse menneskene Erna vår statsminister? Tenker du noensinne på disse menneskene? Eller er det sant at mannen din og andre politikere tjener så mye penger på handel med barn at du som statsminister velger å lukke øynene for makt overgrep i offentlig regi.»
.

Hva med disse to tyrkiske gutter som barnevernet har betalt 500.000 NOK i bestikkelse til tyrkiske tjenestemenn i 2006 for å få dem til Norge? De havnet nå i rusmiljø på barneverninstitusjoner. Var det verdt dette?

https://www.nrk.no/rogaland/david-_23_-ble-forsokt-kidnappet-som-barn_-_-har-aldri-snakket-om-det-for-na-1.14368329

(De i gruppa diskuterer denne saken også, jeg synes ikke det er galt å snakke om dette i det hele tatt. Synd at ingen offisielle diskuterer verken metodene som ble brukt mot gutter eller bruk av offentlige penger)

Anonymkode: 865d9...e48

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

For ørtendene gang; denne tråden handler fortsatt ikke om barnevernet, men om FB gruppa antibarnevern!!! Så om du ønsker å diskutere barnevernet så lag en egen tråd, verre er det faktisk ikke!

Anonymkode: 2d924...681

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på hvor dette mennesket innhenter informasjonen sin fra:

»Bv driver aktig med løgn å salg av trygge barn. Håper virkelig at alle de som står Bak blir straffet håper at anonyme falske melinger / falske meldere blir straffet. Å må bv bli straffet. Må de bli straffet hardt. Alle de som står bak.»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg kjenner til en av sakene/familiene som er aktive i gruppen. Jeg vet at de mener vel... men de er ikke de skarpeste knivene i skuffen, for å si det mildt. Jeg blir ganske provosert når jeg ser hva de skriver, for jeg vet at de ikke er i stand til å ta vare på barnet. Samtidig så skjønner jeg at det handler om smerte og forsvarsmekanismer. Hadde det egentlig hjulpet hvis de forstod i hvilken grad de kommer til kort?

Anonymkode: 1ca32...3c0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gærninger.... de ser barnet sitt like lite som de ser egne feil og mangler, men ingen skal fornærme dem og si de er dårlige foreldre!

Anonymkode: a0e21...060

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Historien vil dømme barnevernets framferd som en skam og forferdelse for Norge

Anonymkode: 388bb...228

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 hours ago, Snaskesnusken said:

Jeg lurer på hvor dette mennesket innhenter informasjonen sin fra:

»Bv driver aktig med løgn å salg av trygge barn. Håper virkelig at alle de som står Bak blir straffet håper at anonyme falske melinger / falske meldere blir straffet. Å må bv bli straffet. Må de bli straffet hardt. Alle de som står bak.»

Hvor tar gruppa-deltakerne informasjonen sin fra, vil du vite? 
Fra overalt. Fra liv.
For eksempel (for å gjøre det kort), la oss se på artikkelen om disse to tyrkiske guttene som jeg har sitert i min forrige post 
https://www.nrk.no/rogaland/david-_23_-ble-forsokt-kidnappet-som-barn_-_-har-aldri-snakket-om-det-for-na-1.14368329 

Barnevernssjef i Stavanger, Gunnar Toresen sier at "at det fremsto som sannsynlig at brødrene ville havne på barnevernsinstitusjon i Tyrkia".

Men alle som har minst kjennskap med tradisjonelle samfunn vet at de i Tyrkia sender ikke barn som har slektninger på institusjoner, akkurat som de sender ikke sine gamlinger på gamlehjem. Dette er en stor skam for familien, og hvis et barn har eneste slektning, havner barnet aldri på institusjon. I denne situasjonen var det tanta og onkel som ønsket å adoptere barna. Han Toresen snakker om at de skal blir sendt på institusjon med slik en konfidens, selv om det ikke var noen offisiell prosess ferdig.

Hva er dette, om ikke løgn? 

Og hva er resultatet av jobben hans?
Knust familie, tapte liv, misbruk av offentlige penger, støtte av korrupsjon i Tyrkia og belastning av norsk budsjett med to uføre narkomaner.

Gruppa deltakerne har mer sunn fornuft enn du tror.

Anonymkode: 865d9...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...