Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Siden de elsker photoshop, så kommer vel snart et bilde med:

Barnevernet i Norge er fjernet og avskaffet

Hvorfor?

"Barnevernet vil vi ha fullstendig fjernet" har overbevist hele verden med  deres fantastiske argumenter."

De skal nå overta ansvaret for alle barn og familer som treger hjelp.

/ironi

Anonymkode: 2998d...0c4

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har faktisk ingen venner inne på denne siden! Gikk gjennom litt på listen så ser jeg jo at jeg kjenner til enkelte der inne, men ingen venner eller familie. Sikkert fordi min forelder er fosterforelder da 😂 Har vokst opp som biologisk i fosterhjem og vært med på mange turer med barn i alle aldre. Har hørt så mange syke historier om ting de har opplevd. Spennende å nå kunne lese foreldrenes meninger om saken sidem de finnes på disse sidene. Huff.

Anonymkode: dcd16...00f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venn som jobber med barnevernet og han har sett folk han har jobbet med lyve på siden. Altså de lyver om han og det arbeidet han har gjort. Jeg vet selvfølgelig ikke hvem det er snakk om eller hva type sak det var! 
Det er visst også egne grupper som går etter barna og familien til de ansatte. :( 

Anonymkode: 50dd5...57e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en venn som jobber med barnevernet og han har sett folk han har jobbet med lyve på siden. Altså de lyver om han og det arbeidet han har gjort. Jeg vet selvfølgelig ikke hvem det er snakk om eller hva type sak det var! 
Det er visst også egne grupper som går etter barna og familien til de ansatte. :( 

De sidene MÅ du rapportere til facebook

Anonymkode: 3227d...478

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Rapporter det inne til FB. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har faktisk ingen venner inne på denne siden! Gikk gjennom litt på listen så ser jeg jo at jeg kjenner til enkelte der inne, men ingen venner eller familie. Sikkert fordi min forelder er fosterforelder da 😂 Har vokst opp som biologisk i fosterhjem og vært med på mange turer med barn i alle aldre. Har hørt så mange syke historier om ting de har opplevd. Spennende å nå kunne lese foreldrenes meninger om saken sidem de finnes på disse sidene. Huff.

Anonymkode: dcd16...00f

Uff, jeg så to stk som jeg kjenner der inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Snaskesnusken skrev:

Uff, jeg så to stk som jeg kjenner der inne..

Så heldigvis ingen jeg kjente, men må bare få sagt, herre Gud så mange medlemmer gruppen har😱😱😱 en del må vel bare være med for underholdning? 

Anonymkode: 1c237...626

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldigvis ingen jeg kjente, men må bare få sagt, herre Gud så mange medlemmer gruppen har😱😱😱 en del må vel bare være med for underholdning? 

Det triste er at det ikke er vits i å være med for underholdningens skyld siden gruppen er offentlig. Jeg tror at det er endel medlemmer der, som har blitt meldt inn av andre medlemmer. Jeg fant mitt eget navn der og jeg vet hvem som la meg til.

Anonymkode: 3227d...478

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de har mange medlemer men ser at de samme personene går igjen når det kommer til kommentering av innlegg ol. Har sett opp til flere kommentarer som irettesetter brukere som henger ut BV ansatte. De blir «sablet» ned selvfølgelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en kommentar om noe KRF greier. Jeg forstår ingenting?

For mange av dem er fosterforeldre og tjener Mammon i stedet~ og sier du det til dem så innbiller de seg at du har kalt dem Satans barn... Så lite kjenner de bibelen og forskjeller på ting og tang. De er dobbelt lurt, både av stat og kirke og opptrer med hovmod og ingen nestekjærlighet. Faktisk er de mer opptatt av å være som verden (staten) vil enn å finne ut hva Gud eller Jesus vil. Jeg trodde det skulle være mulig å prate fornuftig ut fra bibelske eksempler med kristne fosterforeldre som attpåtil hadde vært misjonærer i Afrika, den gang ei. Selv ikke noen av Jesus mest kjente utsagn går inn...Det er rett og slett utrolig, men tom da jeg tok for gitt at han ventet på Jesus i disse dager så han uforstående på meg! Jeg mistenker dem for aldri å ha åpnet en bibel!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en kommentar om noe KRF greier. Jeg forstår ingenting?

For mange av dem er fosterforeldre og tjener Mammon i stedet~ og sier du det til dem så innbiller de seg at du har kalt dem Satans barn... Så lite kjenner de bibelen og forskjeller på ting og tang. De er dobbelt lurt, både av stat og kirke og opptrer med hovmod og ingen nestekjærlighet. Faktisk er de mer opptatt av å være som verden (staten) vil enn å finne ut hva Gud eller Jesus vil. Jeg trodde det skulle være mulig å prate fornuftig ut fra bibelske eksempler med kristne fosterforeldre som attpåtil hadde vært misjonærer i Afrika, den gang ei. Selv ikke noen av Jesus mest kjente utsagn går inn...Det er rett og slett utrolig, men tom da jeg tok for gitt at han ventet på Jesus i disse dager så han uforstående på meg! Jeg mistenker dem for aldri å ha åpnet en bibel!

Mammon: er et ord som brukes i Bibelen om jordisk gods eller om en tankegang som setter materiell rikdom høyt. Ordet i Bibelen er μαμμωνάς (mammonas), et gresk ord som på latin ble gjengitt som mammon og stammer fra det arameiske språket. Mammon, penger, rikdom, jordisk gods. I Det nye testamente havesykens avgud (Matt 6,24, Luk 16,9–13). https://no.m.wikipedia.org/wiki/Mammon

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar denne som anonym. En  kollega av min samboer ble fratatt barnet sitt, men denne kollegaen er både ressurssterk og hadde en sak som helt klart ikke hadde noe i barnevernet å gjøre (har lest om saken i avisen, med knusende kritikk av bv) Kollegaen har engasjert seg veldig for å hjelpe mennesker mot bv, men aller mest for å endre bv slik det er i dag. Slike engasjement er flott, og jeg har vært inne på fb for å lese på siden: vi som vil ha bv fullstendig fjernet. Det er et og annet innlegg fra personer som kollegaen som vitner om at det er ressurssterke mennesker som klarer å stå oppreist (og som stort sett har vunnet) i stormen, men de få innelggene drukner i havet av innlegg fra personer som virker rett og slett dumme som en ab over her skrev. Jeg skjønner godt at hjertet blir knust når barna blir fratatt de, og jeg skjønner at hatet mot bv kan vokse og at det noen ganger kan renne over slik man skriver et innlegg i affekt. Det er dessverre litt for mange der inne som ikke har selvinnsikt og som virkelig trenger hjelp. Jeg sier ikke jeg er enig i alt bv gjør, og jeg tenker at det er mennesker i bv som IKKE burde ha jobbet der, men nekter å tro at alle i bv er helt gærne slik som det kan leses på gruppen på fb. 

Jeg kjenner faktisk at jeg blir litt redd når jeg leser noen av innleggene... 

Anonymkode: 87887...0b9

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2018 den 2.26, Snaskesnusken skrev:

Mammon: er et ord som brukes i Bibelen om jordisk gods eller om en tankegang som setter materiell rikdom høyt. Ordet i Bibelen er μαμμωνάς (mammonas), et gresk ord som på latin ble gjengitt som mammon og stammer fra det arameiske språket. Mammon, penger, rikdom, jordisk gods. I Det nye testamente havesykens avgud (Matt 6,24, Luk 16,9–13). https://no.m.wikipedia.org/wiki/Mammon

Tror jeg må kjøpe meg en bibel og lese den. Dette hørtes spennende og interessant ut :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Honey Dew skrev:

Tror jeg må kjøpe meg en bibel og lese den. Dette hørtes spennende og interessant ut :)

😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, brudd på opphavsrett og innlegg fra utestengt bruker, samt svar til dette.

Yvonne (teamleder)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentarer angående en avisartikkel: https://www.dagbladet.no/nyheter/livredde-barnevernansatte-raser-mot-politiet---er-det-forst-nar-barna-mine-blir-kidnappet-at-vi-skal-fa-hjelp/67379692

«Hva med alle våres barn som barnevernet har kidnappet, kan bv kidnappe så kan vi vel vi også. Likt for alle for å si det som det er. Det vil komme bråk før eller senere. Vi er blitt sabla mange som sier at NOK er NOK.»

«Noen som har vurdert og gå til full aksjon mot et mødrehjem -  hva for oss som sitter uten barna våre ?  Hva må til for å våkne folket ?  Barna blir slaver for omsetning -«

«Dette har jeg ventet på. Politiet må følge dem dag ut og dag inn. Det slår tilbake en dag. Politiet har ikke kapasitet til å følge alle»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okay?

«Rettens og politiets makt i bv saker skal reduseres til et minimum og vekk fra en totalitær modell der staten eier barna i praksis»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål i gruppen: Hva er grunnen til at noen av dere har mistet barn? Hva gjorde dere da?

Svarene er ikke sjokkerende:

-Dro tilbake til Norge og mista han 2 mnd etter (regner med at det er mer til historien her)

-Kjemper videre å tenke at tida går Å ungen blir stor og vi får mange år etter på å søker litt trøst i detl Norge og mista han 2 mnd etter (jeg forstår ikke helt hvordan dette er svar på spørsmålet?)

-At jeg tok ut samlivsbrudd, flyttet langt unna og ikke er innenfor A4 boksen. (Her var det ihvertfall noe selvinnsikt)

-Bv trenger ingen grunn. De bare tar

-Spurte bv om hjelp. Skulle aldri gjordt det. De blir besatte

-Blikk kontakt, og min tidligere bv historie siden jeg selv har vært under bv i 13 år av livet mitt. Så de klarte og bygge en sak på det også det med blikk kontakt med barna var et stort argument de hadde i nemda

-Man trenger faktisk ikke å gjøre noe som helst, Om dine foreldre/besteforeldre har en forhistorie innen BV så er du allerede før du ble påtenkt under BV sin omsorg, BV bruker fortiden til folk, så man trenger ikke gjøre noe som helst

-Jeg Gjorde ingen ting galt. Bv Laget falske rapporter. Hadde med seg andre sine saker å kalte meg for Cesilie ved flere anledninger. De trodde jeg var et lett bytte. Bv gjorde om rapporter å løy i retten får å vinne. Jeg gir meg ikke jeg snoket rundt fant ut hvem som melte meg er ikke ferdig med de. Jeg klaget min sak in å fikk medhold ente med at det ble satt i gang tilsynssak på bv på grund av mine opplysninger . bv har i Dag innrømmet at de har gjort feil å de har innrømmet at de ikke har tatt hensyn til mine barn å at de ikke har hørt på mine barn. Har alt på papiret å har også papirer på de riktige opplysningen å de opplysningen bv gjorde om kun får å vinne på løgn. De som vinter for bv løy i retten har bevis på det også pluss at jeg har fått brev om at de beklager at de tok feil de har også innrømt sine feil. Til meg.

-Kjempet Helle veien ingen resultat..bv er verdens farligste terorister fordi bv stjolt minne 2 jentene ulovligt selfolgelig med sinaristene av sakskyndig. Minne barn blitt stjolt av fucking bv i utoya men ops se pa datoer bv tokk dem 22.06.2011.......rett etter en maned hva skjedde da.22.07.2011.dete er nok bevis at bv stlealer barna men gud er stor eksepterer ikje......

Konklusjon: Alle er uskyldige, det er BV sin feil uansett

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.nrk.no/rogaland/xl/monas-oppgjor-1.14269034

Erkjent unnskyldning, moren mener det fortsatt er BV sin feil...

sitat: "Den første bekymringsmeldingen om foreldrene mottok barnevernet allerede før eldstemann ble født. Alkohol, rus og pengeproblemer. "

(..)

Moren forklarer. Hun dro fra Mona på grunn av en fødselsdepresjon. Hun forklarer at hun fikk angstanfall. Den er aldri blitt dokumentert. Hun tapte omsorgsretten til barna. Hun mener det skyldes løgn fra en sakkyndig som fylkesnemnda oppnevnte. Hun forteller at hun flere ganger gikk forbi huset Mona bodde i. Hun hadde visst hvor det var hele tiden. Stemoren til Mona hadde vært en venninne av moren.

– Det står i barnevernspapirene at du hadde sagt til barnevernet at du ikke ville ha besøk av meg mer."

(..)

Hadde jeg fått være i fred fra barnevernet så hadde jeg godt klart barna.

Moren tar en slurk fra ølboksen hun har foran seg. Alkoholen er det eneste som hjelper. Roer nervene."

Anonymkode: cfc95...4af

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2018 den 20.49, AnonymBruker skrev:

-Kjempet Helle veien ingen resultat..bv er verdens farligste terorister fordi bv stjolt minne 2 jentene ulovligt selfolgelig med sinaristene av sakskyndig. Minne barn blitt stjolt av fucking bv i utoya men ops se pa datoer bv tokk dem 22.06.2011.......rett etter en maned hva skjedde da.22.07.2011.dete er nok bevis at bv stlealer barna men gud er stor eksepterer ikje......

Jeg leste denne på siden jeg også, men jeg klarer ikke skjønne noe av det! Er det noen som skjønner? Barnevern i Utøya??

Anonymkode: ab459...46d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...