Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Metteheltmatt skrev:

Så fint og klokt du skriver.. og så bra det ordnet seg.. tenk om de på FB hadde hatt samme innsikten.. sukk..

Var den til meg? 

De som skriver på Facebook står midt opp i sorgen og for dem så er den fortsatt levende. Jeg får se barnet mitt hver morgen og kveld, jeg får klemme barnet mitt, tørke spy midt på natten, hjelpe til med leksene, lage middag sammen, heie på treninger, gå på sommeravslutninger og juleavslutninger. Det er mange år siden min sorg var levende og jeg sto midt oppi det. Jeg har fått tid til å fordøye det verste og ligger ikke lengre våken gjennom hele natten fordi at jeg er redd for at vi skal bli separert igjen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Altså. Dere vet at det er syke mennesker dere mobber og hetser? Ville dere gjort det sammen om noen som har brekt foten, har kreft eller MS?? Ville dere opprettet et innlegge her på kvinneguiden om dem? For det blir det sammen skjønner dere.

😂😂😂 

Anonymkode: 75373...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Metteheltmatt skrev:

Den var til deg ja.. KUDOS for alt du har greid 😊

For all del, det er hyggelig å høre, men jeg føler ikke at jeg har greid noe spesielt. 

Endret av SesameStreet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Altså. Dere vet at det er syke mennesker dere mobber og hetser? Ville dere gjort det sammen om noen som har brekt foten, har kreft eller MS?? Ville dere opprettet et innlegge her på kvinneguiden om dem? For det blir det sammen skjønner dere.

😂😂😂 

Jeg er enig i at det går litt over stokk og stein i perioder (husk å rapportere om du ser noe du mener ikke er akseptabelt), men samtidig så tror jeg det er litt viktig å belyse hva som foregår i en offentlig gruppe. Psykisk syke mennesker blir gjerne sykere av hverandre og har en tendens til å hisse opp hverandre. Med en så stor og offentlig gruppe så setter de seg i en sårbar situasjon der de påvirker hverandre, i tillegg så har alle i Norge med tilgang til Facebook muligheten til å lese der. Du kan finne personlig informasjon om venner, kolleger, eller kanskje familie. Som jeg sa over her så er jeg ikke positivt innstilt til sosiale medier fordi at man trenger positiv impulser i en vanskelig situasjon. 

Nå har ME vært diskutert på KG i perioder der noen mener det er en sykdom som de late får, så ja, det er noen som oppretter innlegg på KG om mennesker som er diagnosert med fysiske diagnoser. I tillegg så har jeg sett tråder som er veldig negative  om mennesker med uføretrygd og mennesker med psykiske sykdommer.

Forskjellen er kanskje at her så føler jeg meg trygg. Ingen vet at jeg er meg, at jeg har opplevd det jeg har opplevd. Kanskje du er naboen min som jeg går forbi hver dag i gangen, men aldri hilser på. På Facebook så har du fullt navn.

Personlig så ser jeg ikke så stor forskjell på tingene. Om du kan henge ut noen ved fullt navn på Facebook, helt offentlig, så kan du ikke bli sur for at noen kopierer statusen og snakker om den, samtidig som de stiller seg kritisk til den. Om du skal være kritisk til andre så må du tåle at andre er kritisk til deg. Kanskje det sitter mennesker bak brukernavnene her som er syke? Hva vet vel du om det? Og er det isåfall greit siden de da er syke? Eller? De i barnevernet gjør det som står i jobbbeskrivelsen sin. Noen gjør en bedre jobb enn andre, selvfølgelig, men skal de bli hengt ut på den måten? Jeg husker en dame hadde dødd og hun ble gjort narr, kom til å brenne i helvete var en kommentarene. Det er ikke greit. Men her så blir navnene fjernet og folk stiller seg kritisk til informasjon som er offentlig. Sett innstillingene på gruppen på privat og man slipper unna mye. 

Husk at det er veldig mange forskjellige brukere her som skriver på forumet og derfor vil du her også møte mennesker med forskjellige meninger om ting.  

Endret av SesameStreet
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

😂😂😂 

Bare fordi mange av de oppfører seg dårlig betyr ikke at de er syke. Og dermed burde sjermes. Enkeltpersoner er kanskje syke, men slettes ikke alle eller flerparten. De må tåles at mennesker som velger å oppføre seg ufyselig blir kritisert 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

@Metteheltmatt nå er LMB kastet ut som admin i gruppa av de andre adminsa. Lurer på om budskapet ditt i går faktisk gikk inn til noen der😂

Anonymkode: d4888...cfd

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det har vært opprydding, T. S. er borte og alle innleggene om homofil rensket vekk. Godt å se 😄

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

E0827CB7-A73C-4A27-A12A-B2E051522B51.thumb.jpeg.895e5f745f2acf36ef2bca55422cc392.jpeg

Innlegg fra den slettede adminen. Fortsatt null selvinnsikt, ettersom vedkommende tror det er fordi noen har blitt (rettmessig) slettet, og ikke de ekstremt hetsende kommentarene. 

Anonymkode: 8abde...ff3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er for øvrig texas og skittkasting på et nyere innlegg på profilen til den utkastene admin, hvor hun skjeller ut to andre admins, og anklager dem for å være fosterforeldre. Kanskje dette betyr at det blir mindre ville tilstander i selve gruppen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Cyndaquil skrev:

Er LMB fjernet fra gruppen også eller? Skulle gjerne lest hele innlegget til @Metteheltmatt😇

Gå inn på LMBs Facebook-side så kan du lese all galskapen....

Anonymkode: cf867...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Metteheltmatt

Skrev vel  ikke så mye mer enn det jeg la ut her 🤔.. men det er null selvinnsikt hos tidligere admin 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er mitt beger virkelig nådd. Når det ikke skal mere til enn å kaste ut innaktive medlemmer, åpenbare troll som har lagt seg for sletting! For å bli fjernet som admin på Barnevernet vil vi ha fullstendig fjernet. Så har jeg virkelig mistet all respekt for dem. Ikke bare det, men begge Henriksen er vist for feige til å svare på pm. Noe mere samarbeid med dem blir ikke aktuellt. Dem får heller ansette noen barnefjernere som admins, så gruppa virkelig fremstår som det den er.

Fra hun gale admin sin side

Anonymkode: 2998d...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er for øvrig texas og skittkasting på et nyere innlegg på profilen til den utkastene admin, hvor hun skjeller ut to andre admins, og anklager dem for å være fosterforeldre. Kanskje dette betyr at det blir mindre ville tilstander i selve gruppen. 

De bildene med oversikt over hvem som ble slettet.. er det hennes "falske" profil? Det navnet som står, har hun virkelig slettet så mange? står i kommentarfeltet på LMB' facebook konto. 

Anonymkode: 7f849...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De bildene med oversikt over hvem som ble slettet.. er det hennes "falske" profil? Det navnet som står, har hun virkelig slettet så mange? står i kommentarfeltet på LMB' facebook konto. 

Anonymkode: 7f849...80c

Jepp, hun har visstnok slettet flere hundre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...