AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #1 Skrevet 21. mai 2018 Kort fortalt , jeg er gravid i uke 10 og vil mest sannsynlig ikke kunne jobbe mer frem til permisjonen. Jeg har vært i fast jobb siden 1 august , da jeg var tilbake fra permisjon. I mitt forrige svangerskap var jeg sykemeldt 4 uker 100%, men 7 mnd 50 %, men jeg har lest at det telles som 100 %... Har jeg rett på sykepenger siden dette er innenfor 3 årsperioden ? Jeg har vært i arbeid i mellomtiden men det er fortsatt ikke gått over 3 år..! Noen som vet ? Hilsen bekymret Anonymkode: 73ba8...0d2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #2 Skrevet 21. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kort fortalt , jeg er gravid i uke 10 og vil mest sannsynlig ikke kunne jobbe mer frem til permisjonen. Jeg har vært i fast jobb siden 1 august , da jeg var tilbake fra permisjon. I mitt forrige svangerskap var jeg sykemeldt 4 uker 100%, men 7 mnd 50 %, men jeg har lest at det telles som 100 %... Har jeg rett på sykepenger siden dette er innenfor 3 årsperioden ? Jeg har vært i arbeid i mellomtiden men det er fortsatt ikke gått over 3 år..! Noen som vet ? Hilsen bekymret Anonymkode: 73ba8...0d2 Har du ikke rett på sykepenger så kan du få aap. Med fravær er det et regnestykke å sette opp om du har rett på sykepenger eller ikke. Jeg vil tro du kan få sykepenger en kortere periode men ikke frem til permisjon. Snakk med Nav. Anonymkode: e693c...22f
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #3 Skrevet 21. mai 2018 Aap er vel mye mindre enn sykepenger ? Er det en viss prosent ? Anonymkode: 73ba8...0d2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #4 Skrevet 21. mai 2018 Dersom du har igjenopptatt din fulle stilling i min. 26 uker har du opparbeidet deg nye sykepengerettigheter. Anonymkode: dbc5f...d11 5
Jobbermedbarn Skrevet 21. mai 2018 #5 Skrevet 21. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aap er vel mye mindre enn sykepenger ? Er det en viss prosent ? Anonymkode: 73ba8...0d2 Det er Ca 63%. Men du har vel jobbet 26 uker mlm august og nå? Da har du opparbeidet deg full rettighet til sykepenger igjen!
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #6 Skrevet 21. mai 2018 Åhh... har jeg ??? Jeg ble så bekymret her da jeg lest at man regnet sammen alle ukene innen 3 årsperiode ? Ja, jeg har jobbet over 26 uker etter permisjonen sist... Anonymkode: 73ba8...0d2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #7 Skrevet 21. mai 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom du har igjenopptatt din fulle stilling i min. 26 uker har du opparbeidet deg nye sykepengerettigheter. Anonymkode: dbc5f...d11 Hva menes med denne tre års perioden da ? Anonymkode: 73ba8...0d2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #8 Skrevet 21. mai 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du ikke rett på sykepenger så kan du få aap. Med fravær er det et regnestykke å sette opp om du har rett på sykepenger eller ikke. Jeg vil tro du kan få sykepenger en kortere periode men ikke frem til permisjon. Snakk med Nav. Anonymkode: e693c...22f Hvorfor svarer du i tråden når du ikke har peiling på hva du snakker om?? Anonymkode: 76075...b3e
Jobbermedbarn Skrevet 21. mai 2018 #9 Skrevet 21. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva menes med denne tre års perioden da ? Anonymkode: 73ba8...0d2 Tre års perioden handler om lengre sykemld s perioder uten 26 uker jobbing mellom. Hvis en da går over 12 mnd tilsammen innenfor en 3 års periode må en over på AAP. Det var i allefall sånn det var for noen år siden! Men har du jobbet 26 uker uten å være sykemeldt mer enn 16 dager har du nå opparbeidet deg 12 nye mnd. Gratulerer forresten, og lykke til 😊
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #10 Skrevet 21. mai 2018 1 minutt siden, Jobbermedbarn skrev: Tre års perioden handler om lengre sykemld s perioder uten 26 uker jobbing mellom. Hvis en da går over 12 mnd tilsammen innenfor en 3 års periode må en over på AAP. Det var i allefall sånn det var for noen år siden! Men har du jobbet 26 uker uten å være sykemeldt mer enn 16 dager har du nå opparbeidet deg 12 nye mnd. Gratulerer forresten, og lykke til 😊 Jeg har kun vært sykemeldt to ganger , en uke per gang med virus, så det gikk ikke over 16 dager.. Da bør jeg være innenfor! Lettelse.. vil jo jobbe , men får ikke lov, lang historie ! Takk for svar, og håper virkelig dette stemmer at jeg nå er i en ny periode:) Anonymkode: 73ba8...0d2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #11 Skrevet 21. mai 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åhh... har jeg ??? Jeg ble så bekymret her da jeg lest at man regnet sammen alle ukene innen 3 årsperiode ? Ja, jeg har jobbet over 26 uker etter permisjonen sist... Anonymkode: 73ba8...0d2 Så enkelt e rdet nødvendigvis ikke. Du må ha jobbet sammenhengende 26 uker uten sykemelding, har du gjort det? Og ja, de har noen regler med siste 3 år som legges sammen. Så snakk med nav før du tror, mener eller hører på andre. Trenger du sykemelding så er vel penger en mindre bekymring enn helsa? Anonymkode: e693c...22f
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #12 Skrevet 21. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så enkelt e rdet nødvendigvis ikke. Du må ha jobbet sammenhengende 26 uker uten sykemelding, har du gjort det? Og ja, de har noen regler med siste 3 år som legges sammen. Så snakk med nav før du tror, mener eller hører på andre. Trenger du sykemelding så er vel penger en mindre bekymring enn helsa? Anonymkode: e693c...22f Jeg har jobbet fult fra august og frem til nå... kun vært sykemeldt en uke to ganger og da har jeg ikke mottatt noe fra nav... Anonymkode: 73ba8...0d2
Jobbermedbarn Skrevet 21. mai 2018 #13 Skrevet 21. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så enkelt e rdet nødvendigvis ikke. Du må ha jobbet sammenhengende 26 uker uten sykemelding, har du gjort det? Og ja, de har noen regler med siste 3 år som legges sammen. Så snakk med nav før du tror, mener eller hører på andre. Trenger du sykemelding så er vel penger en mindre bekymring enn helsa? Anonymkode: e693c...22f Man kan fint være sykemeldt sålenge det er innenfor arbeidsgiverperioden.
Jobbermedbarn Skrevet 21. mai 2018 #14 Skrevet 21. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har jobbet fult fra august og frem til nå... kun vært sykemeldt en uke to ganger og da har jeg ikke mottatt noe fra nav... Anonymkode: 73ba8...0d2 Og da går det fint👍😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå