Gå til innhold

Noen som kan sykepenger periode regler ??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kort fortalt , jeg er gravid i uke 10 og vil mest sannsynlig ikke kunne jobbe mer frem til permisjonen. Jeg har vært i fast jobb siden 1 august , da jeg var tilbake fra permisjon. I mitt forrige svangerskap var jeg sykemeldt 4 uker 100%, men 7 mnd 50 %, men jeg har lest at det telles som 100 %... 

Har jeg rett på sykepenger siden dette er innenfor 3 årsperioden ? Jeg har vært i arbeid i mellomtiden men det er fortsatt ikke gått over 3 år..! Noen som vet ? 

Hilsen bekymret 

Anonymkode: 73ba8...0d2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kort fortalt , jeg er gravid i uke 10 og vil mest sannsynlig ikke kunne jobbe mer frem til permisjonen. Jeg har vært i fast jobb siden 1 august , da jeg var tilbake fra permisjon. I mitt forrige svangerskap var jeg sykemeldt 4 uker 100%, men 7 mnd 50 %, men jeg har lest at det telles som 100 %... 

Har jeg rett på sykepenger siden dette er innenfor 3 årsperioden ? Jeg har vært i arbeid i mellomtiden men det er fortsatt ikke gått over 3 år..! Noen som vet ? 

Hilsen bekymret 

Har du ikke rett på sykepenger så kan du få aap. 

Med fravær er det et regnestykke å sette opp om du har rett på sykepenger eller ikke. Jeg vil tro du kan få sykepenger en kortere periode men ikke frem til permisjon. Snakk med Nav.

Anonymkode: e693c...22f

AnonymBruker
Skrevet

Aap er vel mye mindre enn sykepenger ? Er det en viss prosent ? 

AnonymBruker
Skrevet

Dersom du har igjenopptatt din fulle stilling i min. 26 uker har du opparbeidet deg nye sykepengerettigheter.

Anonymkode: dbc5f...d11

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aap er vel mye mindre enn sykepenger ? Er det en viss prosent ? 

Det er Ca 63%.

Men du har vel jobbet 26 uker mlm august og nå? Da har du opparbeidet deg full rettighet til sykepenger igjen! 

AnonymBruker
Skrevet

Åhh... har jeg ??? Jeg ble så bekymret her da jeg lest at man regnet sammen alle ukene innen 3 årsperiode ? 

Ja, jeg har jobbet over 26 uker etter permisjonen sist...

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du har igjenopptatt din fulle stilling i min. 26 uker har du opparbeidet deg nye sykepengerettigheter.

Anonymkode: dbc5f...d11

Hva menes med denne tre års perioden da ?

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke rett på sykepenger så kan du få aap. 

Med fravær er det et regnestykke å sette opp om du har rett på sykepenger eller ikke. Jeg vil tro du kan få sykepenger en kortere periode men ikke frem til permisjon. Snakk med Nav.

Hvorfor svarer du i tråden når du ikke har peiling på hva du snakker om??

Anonymkode: 76075...b3e

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva menes med denne tre års perioden da ?

Tre års perioden handler om lengre sykemld s perioder uten 26 uker jobbing mellom. Hvis en da går over 12 mnd tilsammen innenfor en 3 års periode må en over på AAP. Det var i allefall sånn det var for noen år siden!

Men har du jobbet 26 uker uten å være sykemeldt mer enn 16 dager har du nå opparbeidet deg 12 nye mnd.

Gratulerer forresten, og lykke til 😊

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Jobbermedbarn skrev:

Tre års perioden handler om lengre sykemld s perioder uten 26 uker jobbing mellom. Hvis en da går over 12 mnd tilsammen innenfor en 3 års periode må en over på AAP. Det var i allefall sånn det var for noen år siden!

Men har du jobbet 26 uker uten å være sykemeldt mer enn 16 dager har du nå opparbeidet deg 12 nye mnd.

Gratulerer forresten, og lykke til 😊

Jeg har kun vært sykemeldt to ganger , en uke per gang med virus, så det gikk ikke over 16 dager.. Da bør jeg være innenfor! Lettelse.. vil jo jobbe , men får ikke lov, lang historie ! 

Takk for svar, og håper virkelig dette stemmer at jeg nå er i en ny periode:)

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åhh... har jeg ??? Jeg ble så bekymret her da jeg lest at man regnet sammen alle ukene innen 3 årsperiode ? 

Ja, jeg har jobbet over 26 uker etter permisjonen sist...

Så enkelt e rdet nødvendigvis ikke. Du må ha jobbet sammenhengende 26 uker uten sykemelding, har du gjort det? 

Og ja, de har noen regler med siste 3 år som legges sammen. Så snakk med nav før du tror, mener eller hører på andre. 

Trenger du sykemelding så er vel penger en mindre bekymring enn helsa? 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så enkelt e rdet nødvendigvis ikke. Du må ha jobbet sammenhengende 26 uker uten sykemelding, har du gjort det? 

Og ja, de har noen regler med siste 3 år som legges sammen. Så snakk med nav før du tror, mener eller hører på andre. 

Jeg har jobbet fult fra august og frem til nå... kun vært sykemeldt en uke to ganger og da har jeg ikke mottatt noe fra nav... 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man kan fint være sykemeldt sålenge det er innenfor arbeidsgiverperioden. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet fult fra august og frem til nå... kun vært sykemeldt en uke to ganger og da har jeg ikke mottatt noe fra nav... 

Og da går det fint👍😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...