Gjest gjest1 Skrevet 27. februar 2005 #1 Skrevet 27. februar 2005 Ikke at jeg er brud, men jeg tenkte jeg skulle starte en slik tråd ut fra en diskusjon vi har gående på velvære. Ser det ukledelig/panisk/fjortis ut med ermeløse kjoler når man er fylt 30? Hva bør eventuelt "grensen" være? Og har dere reagert (negativt) på brudens kjolevalg noen gang?
Gjest Embla s Skrevet 27. februar 2005 #2 Skrevet 27. februar 2005 Hva er det med "30 og ermeløs"? mener man alle over 30 har så stygge overarmer at de bør skjules, eller er det usømmelig og krampe-ungdommelig med bare armer?
Gjest gjest1 Skrevet 27. februar 2005 #3 Skrevet 27. februar 2005 Vet ikke, fikk litt hakeslepp selv, så det er det jeg prøver å finne ut av.
Gjest Seleena Skrevet 27. februar 2005 #4 Skrevet 27. februar 2005 Ser det ukledelig/panisk/fjortis ut med ermeløse kjoler når man er fylt 30? Nei. Det er kjempeflott med tubetoppkjole på eldre kvinner og. Dei har oftare flottare brystparti enn fjortisane på 20 Hva bør eventuelt "grensen" være? Og har dere reagert (negativt) på brudens kjolevalg noen gang? Nei. Alt er flott på ein brud så lenge dei ikkje bruker kjole ala 1989 med puffeermer og STORE bløtkake skjørt.
Gjest Lille Solstråle Skrevet 27. februar 2005 #5 Skrevet 27. februar 2005 Selvfølgelig finnes det ingen grenser... Det viktigste er at bruden selv er fornøyd og føler seg fin i det hun har på seg! :-)
Bokalven Skrevet 27. februar 2005 #6 Skrevet 27. februar 2005 Enhver bør bruke det man selv føler seg vel i og synes er pent.
Gjest Gjesten Skrevet 27. februar 2005 #7 Skrevet 27. februar 2005 Er ein eldre når ein er over 30?? :o
chimp Skrevet 27. februar 2005 #8 Skrevet 27. februar 2005 Er ein eldre når ein er over 30?? :o Ja! Utgammel!
Gjest Embla s Skrevet 27. februar 2005 #9 Skrevet 27. februar 2005 Ja! Utgammel! Ja. Og da spiser man kamferdrops og går i sekkeklær. Fordi da har man hengepupper og åreknuter. Og det tar seg ikke ut i ermeløse topper.
Gjest gjest1 Skrevet 27. februar 2005 #11 Skrevet 27. februar 2005 http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php?t=119155
mrs williams Skrevet 27. februar 2005 #12 Skrevet 27. februar 2005 8) Har det noe å si om du er tredve eller tyve om du kan ha en ermløs kjole? Mange over tredve som ser penere ut de som er i tyve årene... Det kommer helt ann på hver enkel person!
chimp Skrevet 27. februar 2005 #13 Skrevet 27. februar 2005 Ja. Og da spiser man kamferdrops og går i sekkeklær. Fordi da har man hengepupper og åreknuter. Og det tar seg ikke ut i ermeløse topper. Nå må jeg ta meg sammen her og finne fram husmorforkleet og krøllspennene mine... og kjevlet!
Blueberry Skrevet 27. februar 2005 #14 Skrevet 27. februar 2005 Som Seleena skriver så har damer som har bikka tredveåra flottere brystparti enn oss i begynnelsen av 20-åra. Halterneck er kjempekult hvis man har store bryster!!! :o
Gjest Bertine Skrevet 27. februar 2005 #16 Skrevet 27. februar 2005 Da tanta mi giftet seg i en alder av 38 hadde hun en nydelig ermløs/stroppeløs brudekjole og hun var nyyyyydelig!
Gjest Gjesta Skrevet 27. februar 2005 #17 Skrevet 27. februar 2005 Jeg syns alle kan bruke erm/stroppløse kjoler uavhengig av alder - lurer på hva det er med kvinner og overarmer, jeg... :klø: K
chimp Skrevet 27. februar 2005 #18 Skrevet 27. februar 2005 Jeg syns alle kan bruke erm/stroppløse kjoler uavhengig av alder - lurer på hva det er med kvinner og overarmer, jeg... :klø: K Tenker vel kanskje på at overarmene har en tendens til å bli litt slappe med alderen, men dette mener jeg ikke er noe 'problem' før langt ut i 40-årene. Men det er såpass mange damer i den alderen som trener og har flotte overarmer, at det vel knapt kan sies å være noe problem da heller. Uansett syns jeg ikke det skal være skammelig eller usmakelig å vise frem armer og skuldre for damer i den alderen heller. Da gir det jo signaler om at det å eldes er uestetisk. Såpass bør man da kunne tåle å se uten å få kvalmefornemmelser. Jeg er vant til at eldre kvinnelige familiemedlemmer alltid har vist frem armene sine i sommerhalvåret, og oppfatter det som verdens naturligste ting.
Gjest Embla s Skrevet 27. februar 2005 #19 Skrevet 27. februar 2005 Tenker vel kanskje på at overarmene har en tendens til å bli litt slappe med alderen, men dette mener jeg ikke er noe 'problem' før langt ut i 40-årene. Men det er såpass mange damer i den alderen som trener og har flotte overarmer, at det vel knapt kan sies å være noe problem da heller. Uansett syns jeg ikke det skal være skammelig eller usmakelig å vise frem armer og skuldre for damer i den alderen heller. Da gir det jo signaler om at det å eldes er uestetisk. Såpass bør man da kunne tåle å se uten å få kvalmefornemmelser. Jeg er vant til at eldre kvinnelige familiemedlemmer alltid har vist frem armene sine i sommerhalvåret, og oppfatter det som verdens naturligste ting. Det syns jeg var et veldig godt innlegg, Chimp! For når noen sier at kvinner over en viss alder ikke kan vise nakne armer, så betyr jo det at voksen kvinnekropp er stygt og skal skjules. Jeg syns en voksen kvinnekropp er flott på en voksen kvinne, og syns det er helt naturlig at armene til en godt voksen kvinne er annerledes enn armene til en 17-åring.
chimp Skrevet 27. februar 2005 #20 Skrevet 27. februar 2005 For når noen sier at kvinner over en viss alder ikke kan vise nakne armer, så betyr jo det at voksen kvinnekropp er stygt og skal skjules. Jeg syns en voksen kvinnekropp er flott på en voksen kvinne, og syns det er helt naturlig at armene til en godt voksen kvinne er annerledes enn armene til en 17-åring. Ja, det er jo det det hele egentlig koker ned til! At man skal 'spare' sine yngre medsøstre for det uestetiske i å vise frem hud som er over 30! Dette tror jeg er en typisk jente-greie. Har aldri i mitt liv hørt noen menn klage over disse tingene. Tvert imot!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå