Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er vanskelig å hente ut riktige lover og regler når jeg leser på nett så jeg spør her om noen vet noe om dette.

Skille ut egen tomt av gård som har noe dyrket mark og masse som ikke er dyrket. Har forstått at man ikke kan skille ut der det er dyrket mark selv om det ikke har vært i bruk på sikkert 60 år. 

Gården har absolutt ingen dyr og har ikke hatt annet enn sauer som gresset på den lille flekken med dyrket mark.

Noen som kan forklare meg regler eller hvor jeg kan hente ut regler for hver kommune/fylke?

Anonymkode: 7bdb1...9fd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det din gård?

Anonymkode: f2560...937

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det din gård?

Anonymkode: f2560...937

Et familiemedlem som eier og muligens kan skille ut tomt til meg og mannen.

Skrevet

Tror jeg ville ringt kommunen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Et familiemedlem som eier og muligens kan skille ut tomt til meg og mannen.

Det prosjektet er så vanskelig at du kan anse det som umulig. Du kan alltid kontakte kommunen eller Fylkeskommunen for å forhøre deg. Men skap deg ingen forhåpninger. Landbrukseiendommer er landbrukseiendommer inntil kommunen bestemmer at hele landbrukseiendomsområdet skal omgjøres til tomteland. Da må det omreguleringer til. 

Anonymkode: b1e74...d3d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det prosjektet er så vanskelig at du kan anse det som umulig. Du kan alltid kontakte kommunen eller Fylkeskommunen for å forhøre deg. Men skap deg ingen forhåpninger. Landbrukseiendommer er landbrukseiendommer inntil kommunen bestemmer at hele landbrukseiendomsområdet skal omgjøres til tomteland. Da må det omreguleringer til. 

Anonymkode: b1e74...d3d

Selv når det er skog vi ønsker tomt av?

Skrevet

Skog er også landbruk. 

AnonymBruker
Skrevet

Kommunen kan være negativ, men kontakt direktoratet for de som har med landbruk å gjøre. Fylket har også en egen instans som er lettere i mange tilfelle å forholde seg til enn landbrukskontoret i kommunen. 

Anonymkode: 108b1...144

Skrevet

Tråden er ryddet for reklame. Elaine Marley, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...