Gå til innhold

Tøffel allerede på 1.date eller bare usikker/høflig/sjenert??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Herregud! Jeg takler ikke tøfler, og lurer på om daten min er det. Eller var han bare høflig/usikker?

Årsakene til at jeg følte han var tøffel: 

- vi var på bar. Jeg satt ved bordet mens han gikk og kjøpte drikke til oss. Jeg skulle ha en drink med rom. Ser han står ved bardisken, ser han snakker med bardama, før han kommer tilbake til meg og spør: er det det samme hvilken rom du skal ha i, eller noen spesiell? Herregud, ta et valg da mann, hvem bryr seg?

- Så skulle vi gå å spise. Hvor vil du gå? Spør han. Samma det, sier jeg. Så går vi forbi flere steder. Så sier jeg til slutt at «skal vi bare gå inn hit?» han: «som du vil?» jeg: ok da går vi inn hit. Han: ok. 

- Vi gikk og spiste etterpå. Han sa han trodde han ville ha burger. Jeg sa jeg ville ha fisk. «Ja kanskje jeg også skal ta den» sier han. Jeg: «nei ta nå den burgeren vel?» han: «ok da gjør jeg det». 

- Han fulgte meg deretter til taxien. Da vi sto der sa han at han hadde hatt det veldig hyggelig. Og at «dette er alltid kleint»... bare sto og så på meg. Så JEG måtte ta initiativ og kysset han. 

Kan det komme seg? Er noen menn bare født tøfler? Kan jeg gi beskjed om at han må manne seg opp? (Utenom at han ikke var i stand til å ta aksjon i eget liv var han veldig kjekk og hyggelig)

Anonymkode: 2c03b...c82

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du virker ikke særlig hyggelig. Han prøvde bare å være snill og gi et godt inntrykk. 

Hvis han hadde kommet tilbake med feil rom, hadde du sikkert fått det til å bli negativt også. 

Anonymkode: 5b2b7...b6e

• Liker 48
AnonymBruker
Skrevet

Du høres skikkelig sur og grinete ut! Hjelpe meg. Og hvirfor kysset du han egentlig? 

Anonymkode: d5845...28c

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns han virket søt og høflig og han var sikkert redd for å gjøre feil. Kan hende han plukket opp at du var litt krass? 

Her var det han som var på en ille date ift beskrivelsen i HI. 

Anonymkode: 4b0c9...a4a

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje litt tafatt. Men det virker som om du ønsker å se det negative i situasjonene. 

Jeg drikker aldri sprit, så har ikke peiling. Hadde sikkert spurt om det samme. Du foreslo ikke noe sted selv, om det var viktig for deg kunne du gjort det. Maten, en filleting. Taxien, det er jo sant, det er kleint. Hadde for min del heller satt pris på at han sa det, gjør stemningen litt mer avslappet. 

Anonymkode: e9b66...92d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå får det være nok!! Daten var en hedersmann!

Anonymkode: efa20...d07

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje litt nervøs? Første daten er jo alltid litt rar og klein. Gi det en sjanse eller to til. Han vil garantert være annerledes neste gang du treffer han. Kanskje dere bør snakke sammen på telefonen i mellomtiden også? Så blir dere mer kjent før dere treffes igjen.

Anonymkode: 0aa29...b7f

Skrevet

Er dette bare en bitche-tråd? Om du mener han ikke var dominant nok for deg så møter du ikke han igjen, er ikke akkurat veldig vanskelig.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Han er uerfaren og utvitende om at den type oppførsel er slitsomt for alle, og at kvinner generelt sett forbinder vilje til å lede og beslutsomhet med maskulinitet. Det er antageligvis en misforstått oppfatning blant en del unge og uerfarne menn at å gi kvinnen alle valgene er å være snill, når det egentlig er det motsatte. Kvinnene ønsker å se initiativ og risikovilje hos mannen, og forventer det som regel allerede tidlig i sjekkeprossen (at mannen tar initiativet).

Det beste rådet jeg kan gi er at han leser seg opp på temaet kvinnelig psykologi innenfor datingområdet. Når han forstår hva kvinnene typisk ønsker og forventer er det mye lettere å utvikle seg selv til å bli modigere på området, og samtidig mye mer attraktiv for kvinner generelt sett. Så kanskje han sparer et tiår med prøving og feiling.

Endret av Kreator
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud! Jeg takler ikke tøfler, og lurer på om daten min er det. Eller var han bare høflig/usikker?

Årsakene til at jeg følte han var tøffel: 

- vi var på bar. Jeg satt ved bordet mens han gikk og kjøpte drikke til oss. Jeg skulle ha en drink med rom. Ser han står ved bardisken, ser han snakker med bardama, før han kommer tilbake til meg og spør: er det det samme hvilken rom du skal ha i, eller noen spesiell? Herregud, ta et valg da mann, hvem bryr seg?

Mange bryr seg! Det er stor forskjell på rom, så han var bare omtenksom som spurte deg. Hadde han valgt en rom du ikke likte, så hadde han nok gått høre det fra deg. 

- Så skulle vi gå å spise. Hvor vil du gå? Spør han. Samma det, sier jeg. Så går vi forbi flere steder. Så sier jeg til slutt at «skal vi bare gå inn hit?» han: «som du vil?» jeg: ok da går vi inn hit. Han: ok. 

Det er god kjent at damer som sier "samma det" ikke mener det. 

- Vi gikk og spiste etterpå. Han sa han trodde han ville ha burger. Jeg sa jeg ville ha fisk. «Ja kanskje jeg også skal ta den» sier han. Jeg: «nei ta nå den burgeren vel?» han: «ok da gjør jeg det». 

Her prøvde han sannsynligvis å ikke skape dårligere stemning enn du allerede har gjort. Det er helt vanlig å diskutere hva man skal spise og mange ombestemmer seg.

- Han fulgte meg deretter til taxien. Da vi sto der sa han at han hadde hatt det veldig hyggelig. Og at «dette er alltid kleint»... bare sto og så på meg. Så JEG måtte ta initiativ og kysset han. 

Jeg hadde ikke kyssa deg heller. Du  virker sur og grinete. It takes two too tango. Han gjorde det han kunne for at daten skulle være hyggelig. 

Kan det komme seg? Er noen menn bare født tøfler? Kan jeg gi beskjed om at han må manne seg opp? (Utenom at han ikke var i stand til å ta aksjon i eget liv var han veldig kjekk og hyggelig)

Anonymkode: 2c03b...c82

Anonymkode: 9ee62...2bb

• Liker 9
Skrevet

Jeg forstår deg godt, TS! 

Jeg kom meg ut av et forhold med en slik mann for et par år siden. Aldri mer! Ingen initiativ fra hans side, og jeg måtte ta styringen på alt. 

Skal vi finne på noe i helga?

-samme for meg

Skal vi gå på kino?

-jada

Hvilken film vil du se?

-bestem du

Aaaaaargh!!! Holdt på å klikke. Mista helt tenninga på han, følte meg som mor og støttekontakt. 

Hadde jeg vært på samme date som deg TS, så hadde jeg løpt for livet. Jeg vil ha en mann med egne meninger, som gir meg litt motstand.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

@Kvinne87Rogaland Enig med deg at det er slitsomt når noen er sånn hele tiden og at det ikke er noe som helst tak i mannen i det hele tatt.

Men dette var første date. Første gangen de møttes. Han var muligens nervøs, og TS gjorde ikke så mye for å hjelpe på stemningen akkurat heller, og da ble han sikkert enda mer redd for å gjøre feil. 

Anonymkode: 4b0c9...a4a

• Liker 2
Skrevet

Han var nok litt nervøs :) 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Han var kanskje ikke så usikker i utgangspunktet, men han ble sikkert enda mer usikker av vibbene dine..

Anonymkode: fe56c...ddb

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

En tøffel. Ingen som helst tvil.

Er det rart utenlandske menn svømmer i norske damer, de har jo ingen som helst konkurranse.

Anonymkode: 7d4e5...e48

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, Kreator skrev:

Han er uerfaren og utvitende om at den type oppførsel er slitsomt for alle, og at kvinner generelt sett forbinder vilje til å lede og beslutsomhet med maskulinitet. Det er antageligvis en misforstått oppfatning blant en del unge og uerfarne menn at å gi kvinnen alle valgene er å være snill, når det egentlig er det motsatte. Kvinnene ønsker å se initiativ og risikovilje hos mannen, og forventer det som regel allerede tidlig i sjekkeprossen (at mannen tar initiativet).

Dette.

Det eneste jeg synes du ikke kan klage på, er kysset til slutt. Det er ikke gitt at det skal være kyss på første date, og det var vel ikke akkurat åpenbart at det var noe du var ute etter heller.

Jeg datet en slik fyr en periode, og det gikk faktisk veldig lang tid fordi jeg VILLE at det skulle fungere, men jeg ble til slutt sprø av hans tafatthet. Spesielt gjaldt dette det fysiske, der ingenting gikk videre. Vi datet i flere måneder uten noe fysisk. Da jeg tok det opp slo han seg helt vrang, så jeg traff tydeligvis et ømt punkt. 

Jeg vet ikke hvor gamle dere er, men hvis han er veldig ung er det nok en faktor.

Anonymkode: cfd23...dc0

• Liker 3
Skrevet

Han virker både høflig og snill, mens du virker ærlig talt rimelig utakknemlig og bitchete. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Gå videre, det tror jeg er til det beste for dere begge.

Anonymkode: c3d7d...605

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kysset du ??

Og, hvor gamle er dere? 

Anonymkode: e29cd...9dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres veldig grei og fin ut i mine ører! En mann som hadde spurt meg hvilken type rom jeg ville ha hadde fått pluss poeng i boka mi! 

Og ja hva så, han hadde lyst på burger først for å safe'n,  men ble inspirert av deg til å prøve noe annet fordi du skulle prøve fisk. Er da helt vanlig det. 

Og første kysset er alltid kleint, spesielt på første date. Skjønner han godt. 

Sorry men du høres ut som en hensynsløs bitch som er ute etter en partner å sparre og krangle med. Er ikke sånn seriøse og gode forhold fungerer. 

Anonymkode: 0101f...b54

• Liker 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...