AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #1 Skrevet 21. mai 2018 Jeg har brukt Lenovo til jobb, og Mac privat, de siste årene. Nå er Mac nr 3 på 4 år ødelagt... Behov God skjerm og oppløsning. Jeg ser en del på youtube og netflix God lyd, orker ikke bruke headset God lagrinskapasitet (noe som har irritert meg maks med Mac de siste årene) Må bruke Chrome og Drive (men det støttes vel av alt nå?) Bilde- og videobehandling. Mindre viktig Word/excel/etc. Jeg har en god Lenovo for jobbruk Vekt. Jeg reiser alltid med Lonovoen. For bilde- og videobehandlng har jeg ekstern skjerm. Jeg har iPhone, klokke og pad. Men trur ikke jeg behøver Mac pga dette. Anonymkode: dacab...a69
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #2 Skrevet 21. mai 2018 Hva er det som skjer med Mac-ene dine? Siden du har ødelagt tre stykk på fire år? Uansett, er det programmer du bruker på Macen som ikke finnes alternativer for til Windows? Da hadde jeg valgt Mac, siden du står mye mer åpen iforhold til programmer, siden du kan ha både Windows, MacOS og Linux om du ønsker det på maskinen. Anonymkode: 0092d...f85 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #3 Skrevet 21. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det som skjer med Mac-ene dine? Siden du har ødelagt tre stykk på fire år? Uansett, er det programmer du bruker på Macen som ikke finnes alternativer for til Windows? Da hadde jeg valgt Mac, siden du står mye mer åpen iforhold til programmer, siden du kan ha både Windows, MacOS og Linux om du ønsker det på maskinen. Anonymkode: 0092d...f85 Tror kanskje TS mener at MacBook nr.3 er 4 år gammel. Anonymkode: ef01e...f77
Leifern Skrevet 21. mai 2018 #4 Skrevet 21. mai 2018 Du kan få en PC med tilsvarende ytelser som en Mac til under halve prisen. Spørsmålet er om det er noe ved Mac du føler du MÅ ha, som gjør at det er verdt å betale 25-30.000 kontra 10-15.000. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #5 Skrevet 21. mai 2018 Det er dessverre 3 stk på 4 år... Den første ble utrolig treg etter et år, uten at Apple kunne hjelpe. Hos neste røk harddisken plutselig, og Apple mente det var meg og ikke en feil med maskinen, uten at jeg har forstått hvorfor - den ble nærmest brukt som en stasjonær hjemme PC. Siste var en tommel i et hjørne, klossete, ja. Men kan love at Lenovoen min får gjennomgå mye mer. Pris er ikke noe problem, bryr meg lite om jeg betaler 10 eller 30. Av programmer på Mac er jeg glad i iPhoto (som uansett er på vei ut), videoredigeringsprogrammet, cloud og bilder iom at sistnevnte synkroniserer mot iPhonene mine. Det som irriterer meg mest med Mac er 1) elendig lagringsplass. 2) synes PC er mer intuitiv i bruk 3) hvor fort de ryker i forhold til PCene jeg bruker mye mer aktivt. Anonymkode: dacab...a69
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #6 Skrevet 21. mai 2018 Blir som med religion. Du er enten "en av dem", eller så står du utenfor som et levende spørsmålstegn Selv om jeg ikke forstår det overhodet, så fremstår du, som en som, vil "trives" best med Mac. Så min anbefaling blir det, men bare så det er klart, jeg ville aldri så mye som rørt et apple produkt, selv. -DexterM Anonymkode: eec59...e0f
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #7 Skrevet 22. mai 2018 21 timer siden, Leifern skrev: Du kan få en PC med tilsvarende ytelser som en Mac til under halve prisen. Spørsmålet er om det er noe ved Mac du føler du MÅ ha, som gjør at det er verdt å betale 25-30.000 kontra 10-15.000. Får jo Air i den laveste prisen som overgår en pc på alle måter, over flere år😂😂😂 Anonymkode: b0b5b...370 1
Leifern Skrevet 23. mai 2018 #8 Skrevet 23. mai 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Får jo Air i den laveste prisen som overgår en pc på alle måter, over flere år😂😂😂 Anonymkode: b0b5b...370 .., sa Mac-fanatikeren. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #10 Skrevet 23. mai 2018 18 hours ago, AnonymBruker said: Får jo Air i den laveste prisen som overgår en pc på alle måter, over flere år😂😂😂 Anonymkode: b0b5b...370 Hahaha, glem det a! TS, du burde huka av for kriteriene dine på prisjakt eller Prisguiden, så får du opp en liste over det som kan være aktuelt. Jeg gidder ikke gjøre det for deg. Anonymkode: de8f4...64e
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #11 Skrevet 23. mai 2018 4 timer siden, Leifern skrev: .., sa Mac-fanatikeren. Ikke fanatiker, men har på egenhånd funnet ut at Mac er overlegen alt av pc med win som os, etter et 3-3 års bruk. Men er du fanatisk motstander av Apple produkter så blir holdningen din deretter!😊 Anonymkode: b0b5b...370
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #12 Skrevet 23. mai 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Ikke fanatiker, men har på egenhånd funnet ut at Mac er overlegen alt av pc med win som os, etter et 3-3 års bruk. Men er du fanatisk motstander av Apple produkter så blir holdningen din deretter!😊 Anonymkode: b0b5b...370 Og jeg har funnet ut det motsatte. Anonymkode: de8f4...64e 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #13 Skrevet 23. mai 2018 På 22.5.2018 den 0.54, AnonymBruker skrev: Blir som med religion. Du er enten "en av dem", eller så står du utenfor som et levende spørsmålstegn Anonymkode: eec59...e0f Som med religion er jeg fullstendig åpen for alle meninger. Som sagt, skulle jeg valgt en ting hadde det blitt Lenovo (PC) da programmene jeg bruker i jobbsammenheng er suverene på denne. Kombinert med at den tåler alt i form av støt og vann, og har flipp skjerm. iPhone og Pad har jeg bare fordi det er dette jobben dekker, så har aldri tenkt over andre alternativer. Jeg trur det blir ny Mac.. Med et forbehold. Må ha topp lagringskapasitet og ikke bli presset til å bruke diverse skyløsninger. Anonymkode: dacab...a69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå