AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #1 Skrevet 21. mai 2018 Jeg har sagt opp jobben så er bare snakk om å holde ut fram til slutten av juli. Men det som skjedde var at jeg sa opp, og etter det har 2 kolleger jeg tidligere kom godt overens med blitt helt uspiselige. De overser meg, sier ikke hei og unngår å ta lunch med meg. Han ene skrev stygge meldinger om meg til en annen kollega, og jeg konfronterte han. Men da benektet han alt. Jeg tror det er pga dette at de ble sure. Jeg er ikke sånn som finner meg i dårlig oppførsel, og har prøvd å snakke med de. Men da later som de er dumme og sier bare "Jeg skjønner ikke hva du mener?". Disse mannfolka er begge i 40-årene og jeg vet de er misunnelige på min nye jobb. Men tips til hvordan jeg takler dette her? Gruer meg hver dag til jobb, sitter alene i en krok og har ingen å snakke med etc hver dag. Vurderer nesten å sykmelde meg.. Lurer på hva det er med voksne folk som oppfører seg sånn jeg. Anonymkode: f0d10...c6e
Silkebris Skrevet 21. mai 2018 #2 Skrevet 21. mai 2018 Du har tatt vare på meldingene? Vis dem til øverste leder og ikke snakk med disse mennene flere ganger! Ignorer! 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #3 Skrevet 21. mai 2018 1 minutt siden, Silkebris skrev: Du har tatt vare på meldingene? Vis dem til øverste leder og ikke snakk med disse mennene flere ganger! Ignorer! Det var ikke på min pc Det var han andre fyren som fikk mld via skype om at jeg var jævlig patetisk og irriterende. Da skrev jeg tilbake til han andre at fyr nr 2 er en drittsekk og en horunge. Så jeg ble ganske sint jeg også.. Går jeg til sjefen så vil jo jeg også få problemer. Men beste løsningen er bare å ignorere tilbake da? De to er så sykt falske. På fredag kom de bort og skulle liksom være så hyggelige. Men likevel sier de hysj hvis jeg sier noe, de tisker og hvisker, ler av meg når jeg går forbi osv. Hadde vært gøy å ta en slags hevn før jeg slutter... Anonymkode: f0d10...c6e
FrodeF Skrevet 21. mai 2018 #4 Skrevet 21. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sagt opp jobben så er bare snakk om å holde ut fram til slutten av juli. Men det som skjedde var at jeg sa opp, og etter det har 2 kolleger jeg tidligere kom godt overens med blitt helt uspiselige. De overser meg, sier ikke hei og unngår å ta lunch med meg. Han ene skrev stygge meldinger om meg til en annen kollega, og jeg konfronterte han. Men da benektet han alt. Jeg tror det er pga dette at de ble sure. Jeg er ikke sånn som finner meg i dårlig oppførsel, og har prøvd å snakke med de. Men da later som de er dumme og sier bare "Jeg skjønner ikke hva du mener?". Disse mannfolka er begge i 40-årene og jeg vet de er misunnelige på min nye jobb. Men tips til hvordan jeg takler dette her? Gruer meg hver dag til jobb, sitter alene i en krok og har ingen å snakke med etc hver dag. Vurderer nesten å sykmelde meg.. Lurer på hva det er med voksne folk som oppfører seg sånn jeg. Anonymkode: f0d10...c6e Jobber du ikke når du er på jobb? Det kan ikke være så vanskelig å ikke kunne spise lunsj m de to i noen uker. Du kan heller ikke sykemelde deg - det er en lege som må gjøre. 3
Silkebris Skrevet 21. mai 2018 #5 Skrevet 21. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var ikke på min pc Det var han andre fyren som fikk mld via skype om at jeg var jævlig patetisk og irriterende. Da skrev jeg tilbake til han andre at fyr nr 2 er en drittsekk og en horunge. Så jeg ble ganske sint jeg også.. Går jeg til sjefen så vil jo jeg også få problemer. Men beste løsningen er bare å ignorere tilbake da? De to er så sykt falske. På fredag kom de bort og skulle liksom være så hyggelige. Men likevel sier de hysj hvis jeg sier noe, de tisker og hvisker, ler av meg når jeg går forbi osv. Hadde vært gøy å ta en slags hevn før jeg slutter... Anonymkode: f0d10...c6e Ja, med tanke på dine egne uttalelser er det best å ignorere. 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #6 Skrevet 21. mai 2018 1 minutt siden, FrodeF skrev: Jobber du ikke når du er på jobb? Det kan ikke være så vanskelig å ikke kunne spise lunsj m de to i noen uker. Du kan heller ikke sykemelde deg - det er en lege som må gjøre. Eh jo? Hvorfor skulle jeg ikke det? Skjønner ikke hva du mener her. Nei jeg får bare være helt alene og ikke ha noen å snakke med i 3 mnd jeg da. Og fortsette å gråte på do hver dag. HATER å jobbe der. Nesten så det er fristende å hopp fra 7.etasje bare for å få slippe... men da får jeg ikke oppleve min nye jobb, og annet gøy. Så jeg er ikke suicidal liksom. Anonymkode: f0d10...c6e
Silkebris Skrevet 21. mai 2018 #7 Skrevet 21. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Eh jo? Hvorfor skulle jeg ikke det? Skjønner ikke hva du mener her. Nei jeg får bare være helt alene og ikke ha noen å snakke med i 3 mnd jeg da. Og fortsette å gråte på do hver dag. HATER å jobbe der. Nesten så det er fristende å hopp fra 7.etasje bare for å få slippe... men da får jeg ikke oppleve min nye jobb, og annet gøy. Så jeg er ikke suicidal liksom. Anonymkode: f0d10...c6e Hvilken bransje jobber du i?
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #8 Skrevet 21. mai 2018 3 minutter siden, Silkebris skrev: Hvilken bransje jobber du i? Finans. Det er generelt et sjåvinistisk miljø, disse mannfolka sitter også og kommenterer andre damer i bedriften og hva de har lyst å gjøre med de. Har sagt fra at jeg ikke liker sånt snakk så er vel også en grunn til at de ikke liker meg. Anonymkode: f0d10...c6e 1
Silkebris Skrevet 21. mai 2018 #9 Skrevet 21. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finans. Det er generelt et sjåvinistisk miljø, disse mannfolka sitter også og kommenterer andre damer i bedriften og hva de har lyst å gjøre med de. Har sagt fra at jeg ikke liker sånt snakk så er vel også en grunn til at de ikke liker meg. Anonymkode: f0d10...c6e Jaha? Trodde de var mer dannet enn som så.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #10 Skrevet 21. mai 2018 Du kan da bare ignorere dem og heller behandle dem som luft? Ser ikke problemet, du er snart ferdig der likevel. Gjør jobben din og sitt alene, drit i de andre. Du må endre holdingen din. Anonymkode: 209f4...b5c 2
lillesky Skrevet 21. mai 2018 #11 Skrevet 21. mai 2018 Tråden er ryddet for personangrep. /lillesky (mod)
Serafin Skrevet 21. mai 2018 #12 Skrevet 21. mai 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sagt opp jobben så er bare snakk om å holde ut fram til slutten av juli. Men det som skjedde var at jeg sa opp, og etter det har 2 kolleger jeg tidligere kom godt overens med blitt helt uspiselige. De overser meg, sier ikke hei og unngår å ta lunch med meg. Han ene skrev stygge meldinger om meg til en annen kollega, og jeg konfronterte han. Men da benektet han alt. Jeg tror det er pga dette at de ble sure. Jeg er ikke sånn som finner meg i dårlig oppførsel, og har prøvd å snakke med de. Men da later som de er dumme og sier bare "Jeg skjønner ikke hva du mener?". Disse mannfolka er begge i 40-årene og jeg vet de er misunnelige på min nye jobb. Men tips til hvordan jeg takler dette her? Gruer meg hver dag til jobb, sitter alene i en krok og har ingen å snakke med etc hver dag. Vurderer nesten å sykmelde meg.. Lurer på hva det er med voksne folk som oppfører seg sånn jeg. Anonymkode: f0d10...c6e Hvorfor skal du gidde å bruke tid og krefter på en jobb du uansett er ferdig med om snaue to måneder? Gjør jobben din uten å engasjere deg så mye i hva dine kolleger gjør og ikke gjør. Og så kan du glede deg over ny jobb med nye kolleger. 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #13 Skrevet 22. mai 2018 Ta opp samtalene deres - forhåpentligvis finner du noe du kan gå til sjefen med før du slutter Det er helt lovlig så lenge du selv er med i samtalen. Begrunn det til sjefen med at du er redd for at andre vil oppleve det samme når du drar. Så pakker du pulten din, drar hjem, og spretter champagnen;) Skriver de noe stygt igjen, så ta screenshot selv om det er en annens PC. Ikke skriv noe stygt tilbake. Heier på deg! Oppdater oss gjerne 😈 Anonymkode: bf6fa...ebe
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2018 #14 Skrevet 23. mai 2018 Har du mulighet til å ta ut noe ferie? Jobbe hjemmefra? Jobbe til andre tider på døgnet hvor disse to ikke er til stede? Jeg tenker at det ikke er så lenge igjen, så om du ikke må jobbe sammen med disse to, så klarer du fint å unngå dem til du er ferdig. Overse det. Hev deg over dem. Anonymkode: 91b00...56a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå