hakonamatata Skrevet 21. mai 2018 #1 Skrevet 21. mai 2018 Hei. Jeg er en gutt på 26 år. Har alltid slitt med lukkede komedoner, altså hvite hudormer. Når man klemmer de så kommer det noe hvitt (talg?) ut av dem. Og de kommer bare tilbake og tilbake. Om jeg klemmer så blir det stygge står. Drit slitsomt. Har gått på isotretinoin i ett år ifjor uten noe forbedring på den kanten. Har også brukt litt epiduo, men ikke så lenge som jeg skulle eller noe. Har også brukt rens og toner fra La Roche Posay og samt den kremen dems duo +. Heller ikke merket så mye. Noen som kan anbefale noe? Finner ingenting konkret på nettet om dette. Har også lest at man burde ta hudanalyse samt utklemming og dyprens hos hudpleie senter o.l. Men jeg vet ikke hvor mye det egentlig hjelper? Noen som vet? Eller har noen steder å anbefale i Telemark, Buskerud eller Oslo? Trenger noe seriøst. Vet om en salong rundt her som har frisører, hudpleie og massasje osv, men jeg er så redd de ikke har riktig erfaring innen hudpleie og slikt på en sånn vanlig casual salong?
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #2 Skrevet 21. mai 2018 Hvor har du disse? På nesen? Er du sikker på at det er komedoner, og ikke sebacous filaments? Anonymkode: 66bdf...ad7 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #3 Skrevet 21. mai 2018 Jeg bruker forskjellige metoder på komedoner og sorte prikker. Komedonskje, ansiktsdamp og så langfingrene uten negler eller 0,20 mm nåler (med hette som diabetikere bruker) Dette er min erfaring fra klinikker: Dyprens med utklemming funker, men det kommer nye hvis du ikke begynner på et hudpleieprogram. Når du tar dyprens hos klinikk så renser de først ansiktet ditt, så damper de det og bruker fingertuppene med en kleenex for å klemme. Deretter en ansiktsmaske. Evt en slik nål hvis det trengs. Hudpleieklinikker bruker forskjellige produkter, noen er bra for ung hud og noen for eldre. Jeg bruker Beths Beauty i Oslo eller Face It. Begge er på Frogner, Face It er på Sandvika Storsenter også. Hvis du vil bruke litt penger for å rydde opp i huden så anbefaler jeg en time hos Beths Medispa på Frogner. Anonymkode: 9aec8...455
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #4 Skrevet 21. mai 2018 Det er sebauceus filaments og det går ikke bort. Google "whiteheads vs sebauceus filaments". Det eneste som minsker synligheten er å rense porene for død hud og smuss ved å bruke kjemisk peeling som BHA syrer = salisylsyre et par ganger i uka og en toner hver morgen som gjør at porene trekker seg midlertidig sammen. Ikke klem, det kan gjøre porene permanent større. Anonymkode: ff623...8bc
hakonamatata Skrevet 11. juni 2018 Forfatter #5 Skrevet 11. juni 2018 Har mest under munnen liksom. Mellom munnen og haken. Men også litt på kinnene. Ikke noe særlig på nesen. Er jo hvite nupper liksom. Ikke svart.
Mii Skrevet 26. juni 2018 #7 Skrevet 26. juni 2018 (endret) Det beste er jo å gå til orgentlig hudlege, men det var kanskje derfra du fikk isotretinoinen ? Uansett, ting som kan hjelpe: 1.prøv 2 måneder uten melke produkter, hjelper det? Ikke? Prøv 2 måneder uten/så lavt som mulig sukker. Hjelper? Ikke? 2 måneder uten gluten. Viktig å ikke ta alt på en gang for da vil du ikke kunne se hvilken av de tre som er skyldig. 2. Prøv en a-vitamin krem! Ikke tabletter som isotretinoin. Husk det kan ta opptil 6 måneder før du ser orgentlig virkning. 3. Kanskje det ikke er "acne" men sopp? Du kan gå legen til å ta en skrape prøve og få soppmiddel på apotek eller- 4. Prøve noe med azelainsyre. Vet at resept belagte skinoren har det og skal være veldig bra. Tror og ELIXIR har noe med det i seg som ikke er resept belagt. Elixir skal jo være veldig bra, men dog veldig dyrt. Det positive med azelainsyre er at det funker på både kviser og hudsopp! 5. For svarten slutt å pell på kvisene!! Uansett hvordan du gjør det gjør du det verre! Du sprenger ikke bare talgen/oljen over på utsiden av huden din, men talgposen sprenges også nede inni huden din og sprer kvise-bakterier rundt under huden! 6. Bruk solkrem. Finn en solkrem som passer til uren hud, jeg anbefaler på det sterkeste Evy technology men det viktigste er at du finner en solkrem du liker å vil bruke flere ganger om dagen. Tro det eller ei men sola er faktisk med og gir mer kviser i motsetning til det mange tror. Endret 29. juni 2018 av Mii
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå