Gå til innhold

Hva kan dette være for noe?? Utslett som klør..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en jente på 18 år som ikke vet hva som har skjedd med huden min i det siste.. Det har seg slik at for 2-3 uker siden fikk jeg et utslett, begynte på magen med noen rosa flekker som flasset, så ble det bare verre og verre og for en uke siden var hele overkroppen min full av rosa flassende flekker som klødde intenst.. Begynte å bli bekymret og søkte rundt på nettet etter hva dette kunne være for noe. Har funnet ut at utslettet mitt kan minne veldig om noe som kalles Pityriasis rosea, men alikavell er jeg litt usikker..  Nå har utslettet forandret seg litt de siste 2 dagene og er fortsatt litt rosa men blitt mer hudfarget også flasser det mer.. i tilegg har jeg fått en diger skorpe på ryggen som er helt blå.. Det ser ut som en vanlig sårskorpe bare at den er på størrelse med en liten golfball og er blått som et blåmerke.. (kan komme av at jeg har klødd meg så mye på akkurat det punktet for det var etter jeg hadde klødd meg der at den skorpen kom..), i tilegg har jeg to «prikkete» blåmerker nede på låret.

Har ingen feber eller noenting sånt, og er fin i formen. Har bestilt legetime men er så lange ventetider! Og jeg er redd det kommer til å ta altfor lang tid hvis dette viser seg å være noe alvorlig.. trenger svar og hva tror dere dette kan være for noe?? 

Hilsen bekymret 18 åring..

Anonymkode: a96a7...84a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen. 

Så meg i speilet nå og stryk over det med at blåmerkeskorpen er på størrelse med en golfball. Er mer på størrelse med en stor drops.. Håper dere skjønner hva jeg mener.

Anonymkode: a96a7...84a

AnonymBruker
Skrevet

Flåttinfeksjon? Dra til lege og få skekket ut, og få evt rask behandling om det er infeksjon.

Anonymkode: 9322d...138

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...