Gå til innhold

Hvofor er det så mange "sinte menn" på KVINNEguiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For tiden er det et stort fokus på såkalte "sinte menn". Både sosiale medier og seriøse aktører har  skrevet mye rundt dette temaet. 

Menn som "hater" kvinner. Har et forvridd bilde av virkeligheten. Er bitre for de har opplevd samlivsbrudd. Mange har vanskelig for å gå videre. 

Da jeg meldte meg inn her for kort tid siden, vel da trodde jeg at dette var et forum hovedsaklig for kvinner. Ble da veldig overrasket da man ikke kan uttrykke meninger her uten at en mann diskuterer på det. Ofte ganske aggresivt. Har sett flere tråder der medlemmer her uttrykker frustrasjon for utviklingen på forumet. 

Hva syns du om utviklingen til dette forumet? 

Personlig syns jeg det er greit at menn er med i diskusjoner. Men mange ganger ødelegger det både tråder og syns ikke et negativt kvinnesyn hører hjemme her. På kvinneguiden burde kvinner få uttrykke seg fritt.

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen som gidder høre på dem ellers. 

Anonymkode: e992d...d61

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de har dårlig selvtillit og trenger noen å kjefte på for å føle seg bedre. 

Anonymkode: 4a0ca...d99

• Liker 10
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som gidder høre på dem ellers. 

Anonymkode: e992d...d61

Tviler på de får så mange ører her på kvinneguiden. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de har dårlig selvtillit og trenger noen å kjefte på for å føle seg bedre. 

Anonymkode: 4a0ca...d99

Ja man skulle nesten tro det. Til og med i tråder der sminke blir diskutert kan en mann komme med stygge kommentarer. 

• Liker 6
Skrevet

Sånne menn møter jeg stort sett bare på nettet og regner med at det er fordi det bare er her de faktisk har en mulighet til å komme i kontakt med kvinner. Det merkes jo godt at de ikke har den fjerneste anelse om hvordan kvinner tenker, føler og er, men de har likevel et sterkt behov for å snakke med og "dominere". Når de ikke kommer i nærheten av kvinner i det virkelige livet lever de ut machodrømmen her.

Skrevet
1 minutt siden, Trikken said:

Tviler på de får så mange ører her på kvinneguiden. 

Enig med deg, TS; det er et evig gnagsår på forumet: menn med et overvettes behov for å latterliggjøre, rase ut mot eller tråkke på kvinner. De har nok ingen kvinnelige ører i nærheten av seg i det virkelige liv, så KG blir da en erstatning.

Takk og pris for de bra mannfolkene her inne!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Se  ikke bort fra at noen av  innleggene fra "sinte menn" er skrevet av kvinner...

Anonymkode: 9663f...166

• Liker 4
Gjest chisandra
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Se  ikke bort fra at noen av  innleggene fra "sinte menn" er skrevet av kvinner...

Det tror jeg også - og omvendt :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en teori om at det er kvinneguiden som gjør dem sinte. Det blir skrevet ganske mye ekstremt her inne, så jeg skjønner godt at noen blir provosert. Dessuten er jeg sikker på at det er mange kvinner som utgir seg for å være menn, og vice versa, kun for å skape konflikt.

Anonymkode: 86407...49d

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, hind skrev:

Sånne menn møter jeg stort sett bare på nettet og regner med at det er fordi det bare er her de faktisk har en mulighet til å komme i kontakt med kvinner. Det merkes jo godt at de ikke har den fjerneste anelse om hvordan kvinner tenker, føler og er, men de har likevel et sterkt behov for å snakke med og "dominere". Når de ikke kommer i nærheten av kvinner i det virkelige livet lever de ut machodrømmen her.

Samme her, eller hall 2 på en uteplass der de skal prøve bli med meg hjem 🙊🙈

Har mange kompiser og de kan jo si en eller annen rar random ting, men ingen er selverklært kvinneeksperter. Og om jeg sier at det ikke er tilfellet tar de det som "lært" visdom. Fleste jeg kjenner er nygjerrig på kvinner og vil lære mer om de.

Færreste jenter vil ha en macho mann...

Skrevet
3 minutter siden, Ichiko skrev:

Enig med deg, TS; det er et evig gnagsår på forumet: menn med et overvettes behov for å latterliggjøre, rase ut mot eller tråkke på kvinner. De har nok ingen kvinnelige ører i nærheten av seg i det virkelige liv, så KG blir da en erstatning.

Takk og pris for de bra mannfolkene her inne!

Helt enig. Ja fins heldigvis flest av de bra :) 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er nok vanligere at de mennene skriver innlegg der de gir seg ut for å være kvinner - som er så enig, så enig med de mennene. Jeg har sett mannlige brukere ha profil som "Kvinne", eller at de som "anonym kvinne" svarer på egne innlegg postet av mannlig bruker. De er rimelig lette å gjennomskue.

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en teori om at det er kvinneguiden som gjør dem sinte. Det blir skrevet ganske mye ekstremt her inne, så jeg skjønner godt at noen blir provosert. Dessuten er jeg sikker på at det er mange kvinner som utgir seg for å være menn, og vice versa, kun for å skape konflikt.

Anonymkode: 86407...49d

Ja det tror jeg og. Og om en bruker blir utestengt lager de bare en ny, desverre.

• Liker 4
Skrevet

Tror nok at navnet KG i seg selv trekker til seg endel bitre menn. Det blir liksom ganske steile fronter mellom kjønnene på et forum som dette. Som andre nevner er det nok mange som utgir seg for å være av det motsatte kjønn, og skriver krasse innlegg ved hjelp av anonym-funksjonen og tallrike brukerkontoer.

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

De er i mindre tall, de aller fleste er veldig hyggelige.

AnonymBruker
Skrevet

Er vel fort mennene som sliter som kommer til kvinneguiden. 

Anonymkode: ccacc...1b7

• Liker 2
Skrevet

Sinte menn, sinte kvinner, nok av begge deler..

• Liker 3
Skrevet

Om man trekker ifra eventyr-figurer som gjerne har bustadsaddressa under ei bru, og er litt over gjennomsnittlig lys-sensitive, så tror jeg faktisk det er ganske så få bitre menn her. (for nå å følge KG-etikette" tradisjon, og å legge listen ) - Langt færre enn det er kvinner :sprettert:  :krangle:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kritiserer ofte måten kvinner tenker og handler på, og blir da beskyldt for å være mann🤔

Anonymkode: a1d0d...389

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...