AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #1 Skrevet 21. mai 2018 Har ei venninne i en annen by som er litt overfladisk og fiksert på utseende. Vi var på besøk til min svigermor og min venninne fikk da se i fotoalbumet bilder av svigermor som ung og vakker. Det som skjer senere når vi melder på messenger er at min venninne begynner å snakke om olala hvor vakker hun var som ung! Hvorpå jeg påpeker at hun fortsatt er vakker. Og det mener jeg. Svigermor er flott! Men min venninne begynner så å snakke ned om henne, hvor mye hun har forfalt og ikke tatt vare på seg selv! At hun ville sett mye bedre ut om hun hadde gjort noe med det og helst tidligere! Svigermor er 60 år og som sagt ei vakker dame. Er jeg urimelig som syns at min venninne er i overkant nedsettende om andres utseende? Det er ikke første gang hun gjør slikt, men da trodde jeg at hun bare dret seg ut litt. Burde ikke ei dame på 43 år være mer moden? Anonymkode: 238e9...271 1
Gliffy Skrevet 21. mai 2018 #2 Skrevet 21. mai 2018 Du bør forklare henne at det er ufint å henge seg sånn opp i andres utseende og at din svigermor ikke på noen måte er forpliktet til å bruke mye tid og krefter på utseendet sitt samme hva folk måtte mene. Om hun så hadde vært direkte stygg er faktisk det også helt greit og ikke noe venninna di har noe med. Trist at man må forklare dette til en voksen dame, men dessverre er det en del folk som er hjernevaska til å tro at kvinners ene oppgave er å ha så bra utseende som mulig til enhver tid og at de har sviktet om de ikke jobber nok med dette. Man burde kunne forvente mer av en oppegående voksen person. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #3 Skrevet 21. mai 2018 Blir så forbanna lei av dette utsende fokuset Den veninna di er rett oh slett frekk, har jo ingenting med hvordan svigermoren din pleier seg selv. Nå er normalen langt i fra naturlig. Anonymkode: ad95d...588 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #4 Skrevet 21. mai 2018 Jeg har mest lyst til å ghoste henne for jeg tror ikke det vil gå inn om jeg forsøker å forklare det. Jeg mener, hun er 43. Voksen nok til å burde ha skjønt hvor ufint dette var selv. Ts. Anonymkode: 238e9...271
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #5 Skrevet 21. mai 2018 Voksne mennesker er bare barn i forkledning Anonymkode: 7577d...d54 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #6 Skrevet 22. mai 2018 At hun er så opphengt i din svigermors utseende og mener noe om hva svigermoren din burde gjort for å skjule synlige tegn på aldringsprosessen er veldig spesielt. Det hun sier er for dumt, og dessuten er det uvanlig at en 43-åring ikke skjønner at hun ikke kan si alt hun tenker. Hun virker mindre intelligent og totalt uten antenner. Anonymkode: bc9b0...b3d
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #7 Skrevet 25. mai 2018 Det vi sier reflekterer jo bare hva vi har inne i oss! Og helt enig med innlegget over: "Voksne mennesker er bare barn i forkledning". Du kan heller bli litt nysgjerrig på hva det EGENTLIG handler om. For det har ingenting med svigermoren din å gjøre Anonymkode: 97785...628 1
exictence Skrevet 25. mai 2018 #8 Skrevet 25. mai 2018 Enig med deg. Men kan du ikke bare svare "Ja, vel. Jeg synes ikke hun skulle gjort det" Og ferdig med det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå