AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #1 Skrevet 21. mai 2018 Hei, pus ble sydd med 5 sting for 2 dager siden i bakbeinet. Han har fått skjerm, men han river skjermen av om natten og har nå klart å ta ut et sting (det midterste), han skal på kontroll på onsdag, men må jeg ta han inn nå for å fikse nytt sting? Og hva skal jeg gjøre med skjermen? Jeg kan jo ikke sitte vakt hele natten å passe på at den er på.. Anonymkode: 4d5d5...17b
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #2 Skrevet 21. mai 2018 Ring dyrlegen og hør hva du bør gjøre. Når det gjelder skjermen så høres det ut som den ikke er stram nok. Er det sånn plastskjerm? Du må knyte såpass stramt at du ikke får den over hodet hans etterpå, men ikke så stramt at han ikke får puste selvsagt. Anonymkode: ec6dc...56f
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #3 Skrevet 21. mai 2018 Er såret betent tror du? Rødt, varmt, hevelse? Blør det? I så fall er det ingen tvil om at du må til dyrlegen asap. Men om det ser greit ut selv om ett sting er fjernet tror jeg ikke det er noen krise å vente til onsdag. Skjermen bør du også feste strammere. Du skal ikke få noen fingre mellom båndet og kattens kropp. Anonymkode: 8d08c...d6a
Tvist Skrevet 21. mai 2018 #4 Skrevet 21. mai 2018 Kanskje bruke body i stedet for skjerm? Jeg brukte en strømpebuksefot på ene katten min, men den holdt ikke hele natten.
solkrem Skrevet 21. mai 2018 #5 Skrevet 21. mai 2018 Jeg har lært at man skal stramme sånn at man får plass til å smette to fingre under kragen samtidig. Kragen skal nok strammes mer enn det du tror, og når den er så stram som den faktisk skal være så vil det ikke være mulig for pus å komme seg løs. Enig med de over - sjekk om det er rødt, hevelse, om det lukter eller om det kommer ut mye puss. Tenk nøye over hvordan såret kan beskrives og ring dyrlegen for å høre om det kan vente til onsdag.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #6 Skrevet 21. mai 2018 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er såret betent tror du? Rødt, varmt, hevelse? Blør det? I så fall er det ingen tvil om at du må til dyrlegen asap. Men om det ser greit ut selv om ett sting er fjernet tror jeg ikke det er noen krise å vente til onsdag. Skjermen bør du også feste strammere. Du skal ikke få noen fingre mellom båndet og kattens kropp. Anonymkode: 8d08c...d6a Jo man skal da klare å akkurat smette en finger eller to mellom katten og skjermen, ellers er det fare for kvelning! Hva slags råd er det du kommer med! Anonymkode: c6adc...60c
Wenda Skrevet 21. mai 2018 #7 Skrevet 21. mai 2018 Et sting borte går som regel veldig bra. Du trenger iallefall ikke sy et nytt sting. Følg med på såret, blir det betent, rødt, væsker eller lignende så ringer du dyrlegen og hører. Hvis ikke så passer du bare på at pusen ikke river vekk flere sting så godt det lar seg gjøre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå