AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #1 Skrevet 21. mai 2018 Jeg er 19 år, 169cm høy og veier 49 kg. Ønsker å gå opp 10kg. Hvordan? Jeg føler jeg spiser og spiser og spiser, men ingenting skjer. Jeg trener 3 ganger i uka, for det meste styrke, og har lyst til å legge på meg en del i muskler, ikke bare fett, men det hjelper jo ikke når alt jeg spiser bare forsvinner! Vil nok si jeg spiser helt gjennomsnittlig sunt. Noen som har noen tips? Anonymkode: 6f281...f69
Mdk Skrevet 21. mai 2018 #3 Skrevet 21. mai 2018 For meg hjalp det å bytte ut alle «lett» produkter, altså gå over til ekte smør, helmelk osv og spise relativt sunn mat som man klarer å spise mye av. Dette er jo individuelt, men selv klarer jeg ikke spise like store mengder av fet/mektig mat. Spis ofte, og last ned appen Lifesum. Gikk fra 48kg til 54kg med hjelp fra appen. Ofte så er det slik at man tror man spiser veldig mye, når man egentlig ikke gjør det. Da blir man også mer bevisst på kaloririke matvarer
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #4 Skrevet 21. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva spiser du? Anonymkode: 0b078...c2b Kan legge ut hva jeg spiste i går: Frokost: To brødskiver, en med ost og skinke og en med leverpostei og agurk, pluss en pose sånne snacks-gulrøtter Lunsj: Omelett (sånn usunn type, heheh..) med tre egg og (litt for mye) ost Middag: Grillet ribbe, med salat og ris (helt vanlig stor porsjon) Dessert: Sjokoladeis, tre kuler (er jo tross alt pinse) Kveldsmat: To knekkebrød med skinkeost, og et eple. Anonymkode: 6f281...f69
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #5 Skrevet 21. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan legge ut hva jeg spiste i går: Frokost: To brødskiver, en med ost og skinke og en med leverpostei og agurk, pluss en pose sånne snacks-gulrøtter Lunsj: Omelett (sånn usunn type, heheh..) med tre egg og (litt for mye) ost Middag: Grillet ribbe, med salat og ris (helt vanlig stor porsjon) Dessert: Sjokoladeis, tre kuler (er jo tross alt pinse) Kveldsmat: To knekkebrød med skinkeost, og et eple. Anonymkode: 6f281...f69 TS her igjen: Kan legge til at jeg kun drikker vann og melk (lettmelk), kanskje det hjelper å drikke noe «tyngre»? Anonymkode: 6f281...f69
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #6 Skrevet 21. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: TS her igjen: Kan legge til at jeg kun drikker vann og melk (lettmelk), kanskje det hjelper å drikke noe «tyngre»? Anonymkode: 6f281...f69 TS her (igjen!) Glemte å si at jeg også spiste en boks popcorn da jeg var på kino. Anonymkode: 6f281...f69
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #8 Skrevet 21. mai 2018 Klarer du ikke spise mer til måltidene enn du gjør? Om du kalrer spise mer til hvert måltid, så kan du jo starte der.... Du kan evt drikke 2 proteinshakes om dagen siden du trener styrke, i tillegg til det du spiser mener jeg. Da vil du sannsynligvis merke mer muskelvekst også Anonymkode: cd4ee...eb2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #9 Skrevet 21. mai 2018 Hei TS! Jeg er 23 år gammel jente som også har slitt med undervekt. Prøvde å spise mer og trene styrke, men vekta ville ikke gå opp. Nokså frustrerende. Løsningen for meg ble å drikke gainer 2 ganger daglig, som tilsammen ble 800-900 kalorier per dag. Dette i tillegg til 4 hovedmåltider og 1-2 mellommåltider (altså vanlig kosthold ved siden av gaineren, slik at gainer-kaloriene ble i tillegg og ikke istedet for). Gikk opp 6-7 kg på 2 måneder. Mange er kanskje motstandere av å gå opp i vekt på denne måten, men det var eneste som funket for meg. Tror grunnen var at jeg ikke ble mett av gainer, og derfor greide jeg å drikke dette og samtidig spise nok kalorier ellers om dagen. Som du sikkert vet er det kalorier inn og ut som gjelder, og da nytter det jo ikke hvis man kutter ned på det vanlige kostholdet grunnet at man blir så mett av den ekstra maten man spiser for å gå opp i vekt. Lykke til Anonymkode: 779e6...16b 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #10 Skrevet 21. mai 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei TS! Jeg er 23 år gammel jente som også har slitt med undervekt. Prøvde å spise mer og trene styrke, men vekta ville ikke gå opp. Nokså frustrerende. Løsningen for meg ble å drikke gainer 2 ganger daglig, som tilsammen ble 800-900 kalorier per dag. Dette i tillegg til 4 hovedmåltider og 1-2 mellommåltider (altså vanlig kosthold ved siden av gaineren, slik at gainer-kaloriene ble i tillegg og ikke istedet for). Gikk opp 6-7 kg på 2 måneder. Mange er kanskje motstandere av å gå opp i vekt på denne måten, men det var eneste som funket for meg. Tror grunnen var at jeg ikke ble mett av gainer, og derfor greide jeg å drikke dette og samtidig spise nok kalorier ellers om dagen. Som du sikkert vet er det kalorier inn og ut som gjelder, og da nytter det jo ikke hvis man kutter ned på det vanlige kostholdet grunnet at man blir så mett av den ekstra maten man spiser for å gå opp i vekt. Lykke til Anonymkode: 779e6...16b Tusen takk for svar! Hva slags gainer drakk du? Anonymkode: 6f281...f69
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2018 #11 Skrevet 22. mai 2018 18 hours ago, AnonymBruker said: Hei TS! Jeg er 23 år gammel jente som også har slitt med undervekt. Prøvde å spise mer og trene styrke, men vekta ville ikke gå opp. Nokså frustrerende. Løsningen for meg ble å drikke gainer 2 ganger daglig, som tilsammen ble 800-900 kalorier per dag. Dette i tillegg til 4 hovedmåltider og 1-2 mellommåltider (altså vanlig kosthold ved siden av gaineren, slik at gainer-kaloriene ble i tillegg og ikke istedet for). Gikk opp 6-7 kg på 2 måneder. Mange er kanskje motstandere av å gå opp i vekt på denne måten, men det var eneste som funket for meg. Tror grunnen var at jeg ikke ble mett av gainer, og derfor greide jeg å drikke dette og samtidig spise nok kalorier ellers om dagen. Som du sikkert vet er det kalorier inn og ut som gjelder, og da nytter det jo ikke hvis man kutter ned på det vanlige kostholdet grunnet at man blir så mett av den ekstra maten man spiser for å gå opp i vekt. Lykke til Anonymkode: 779e6...16b Ville vurdert å bytte ut gainer med en "renere" proteinshake. Ofte mye dritt og søtstoffer i gainers og de kan gradvis tære på de sunne bakteriene i magen som er kritiske for å ha en god fordøyelse. Søtstoffer og visse tilsetningsstoffer mater dårlige bakterier i magen Drikke gjerne proteinpulver av for eks rent soyaprotein. Man kan ha i rå kakao og kanskje en teskje eller to sukker i. Da har man mer kontroll på hvor mye sukker man spiser (fint sukker er ikke bra i større doser, men en teskje eller to om dagen når man trener styrke kan hjelpe proteinopptak). Man kan også lage protein og kaloritette shakes, men det er kanskje litt mer mettende? Som for eks peanøttsmør most med banan, is, kakaopulver og mandelmelk. Uff, nå ble jeg sulten Anonymkode: cd4ee...eb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå