Gå til innhold

Kan man teste imorgen (tirsdag) når man venter mens torsdag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittel sier, eller blir det for tidlig?

Vil det da være en dag før ikm, to dager før ikm eller tre dager før ikm?

Grunnen er at jeg skal på en arrangement der alkohol er inkludert og hvis det ikke er for tidlig å teste imorgen så gjør jeg det gjerne da, de er jo ikke råbillige de testene heller 😛

Anonymkode: 235b2...269

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan teste i morgen, når du venter mensen på torsdag, for på de fleste tester står det at du kan teste noen dager før IKM. Det blir da at du tester 2 dager før IKM :) Les på graviditetspakken før du kjøper. Jeg er en av de som får positiv test sent, og jeg har aldri fått positiv test før lenge etter jeg skulle hatt mensen, men dette er jo ikke så vanlig. Lykke til :)

Anonymkode: afee1...092

AnonymBruker
Skrevet

Du kan teste, men ikke sikkert du får riktig resultat :) Selv testet jeg positivt søndag og hadde IKM torsdag. Altså 10 dpo. Ganske tidlig, men så godt en strek. 

Anonymkode: 72bcf...f82

AnonymBruker
Skrevet

Lite trolig at du får riktig resultat, det er ikke særlig vanlig å teste positivt før IKM :) jeg selv testet positivt 8 dager etter IKM. 

Anonymkode: 92fab...da8

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lite trolig at du får riktig resultat, det er ikke særlig vanlig å teste positivt før IKM :) jeg selv testet positivt 8 dager etter IKM. 

Jo, det er vanlig :) dagens tester er veldig sensetive. Ikke alle som får positivt før IKM , men har man rimelig kontroll på eggløsning så er det stor sjangse for at testen slår ut på morgenurin 2 dager før forventet mens. At du først fikk positivt svar 8 dager etter IKM dersom du er sikker på når eggløsning var, er mer uvanlig. 

Anonymkode: 787e4...350

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Grunnen til jeg tror jeg er gravid er at jeg normalt alltid spotter nesten en uke før mens, men nå spotter jeg ingenting og det gjorde jeg ikke sist jeg var gravid heller, så spottinga burde ha vært her ila helgen men den kom ikke. Jeg vet jeg tester litt tidlig, men da får jeg ta testen, er den negativ så kverker jeg nedpå med litt vin, og ser om mensen kommer på torsdag 🙂

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er vanlig :) dagens tester er veldig sensetive. Ikke alle som får positivt før IKM , men har man rimelig kontroll på eggløsning så er det stor sjangse for at testen slår ut på morgenurin 2 dager før forventet mens. At du først fikk positivt svar 8 dager etter IKM dersom du er sikker på når eggløsning var, er mer uvanlig. 

Anonymkode: 787e4...350

http://www.klikk.no/foreldre/gravid/bligravid/nar-kan-man-ta-graviditetstest-2576634

Tror du må lese deg litt opp :) er faktisk like vanlig å teste positivt først lenge etter IKM! ikke like vanlig å teste positivt før IKM, selv om det virker sånn her inne. 

• Liker 2
Skrevet

Ja du kan teste, men jeg hadde ikke stolt på resultatet om den var negativ :) er som anonym over meg sier, er faktisk mange som tester positivt først en stund etter forventet mens :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk positiv test 8 dpo på kveldsurin, så store muligheter for positiv test om man har blitt gravid to dager før ikm, om du vet når du hadde eggløsning(brukt el-tester eller tempet, ikke app).

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, Gravid2018 skrev:

Jeg fikk positiv test 8 dpo på kveldsurin, så store muligheter for positiv test om man har blitt gravid to dager før ikm, om du vet når du hadde eggløsning(brukt el-tester eller tempet, ikke app).

Det hører til sjeldenhetene da å teste så tidlig positivt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! 

Imorgen tidlig tar jeg testen og ser hva det blir. Helt ærlig så er jeg kjempe nervøs! Blir helt uggen i magen av å tenke på det 😅

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! 

Imorgen tidlig tar jeg testen og ser hva det blir. Helt ærlig så er jeg kjempe nervøs! Blir helt uggen i magen av å tenke på det 😅

Du må legge ut resultatet her! Venter i spenning 😁

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://www.klikk.no/foreldre/gravid/bligravid/nar-kan-man-ta-graviditetstest-2576634

Tror du må lese deg litt opp :) er faktisk like vanlig å teste positivt først lenge etter IKM! ikke like vanlig å teste positivt før IKM, selv om det virker sånn her inne. 

Tester man ikke positivt før en uke etter ikm så har man hatt senere eggløsning. Alle tester skal vise positive ved ikm, om man har brukt de vanlige med 10-25 i hCG-sensitivitet. Så treg festing av embryoet at det ikke viser positiv test før to uker etter festing er umulig. 

Mange av testene kan brukes inntil fem dager før ikm. Fordi 10 i sensitivitet slår ut oftest allerede 3-5 dager etter egget har festet seg i livmoren. Tall lyver ikke. Google hcg-verdier og dpo, så får man et gjennomsnitt.

Anonymkode: 76701...2b5

AnonymBruker
Skrevet

Da var testen tatt og dette er resultatet.

Hva tenker dere? Er denne positiv? 

7CE8B437-7345-4D57-963F-91E509A7E2B5.jpeg

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om denne viste det bedre selv om den var litt uklar.

6A36759E-6787-46A9-8D80-0EC98BC1229A.jpeg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om denne viste det bedre selv om den var litt uklar.

6A36759E-6787-46A9-8D80-0EC98BC1229A.jpeg

Jeg synes den ser positiv ut!!! Gratulerer!

Anonymkode: 5787c...a3d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes den ser positiv ut!!! Gratulerer!

Å hjelpe meg!! Virkelig?!😱

Herregud jeg ble mer redd nå enn hoppende glad😭

AnonymBruker
Skrevet

Å hjelpe meg!! Virkelig?!😱

Herregud jeg ble mer redd nå enn hoppende glad😭

Men hvor lemge lot du den stå før bildet ble tatt? Er det farge på den? Jeg synes jeg ser farge på den men det er ikke godt å si utifra bildet. Kanskje det er lurt å prøve en digitaø test litt senere

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hvor lemge lot du den stå før bildet ble tatt? Er det farge på den? Jeg synes jeg ser farge på den men det er ikke godt å si utifra bildet. Kanskje det er lurt å prøve en digitaø test litt senere

Det ene bildet er etter 3 minutt og det nederste er etter 7 minutt. 

Jeg kunne se en liten utydelig strek, men vet ikke om det betyr negativ eller positiv. 

Skal få tatt en digital imorgen tidlig igjen. Eller kan den tas på dagen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...