Gå til innhold

Kan man få hunden til å begynne å røyte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min spisshund med masse pels har fortsatt vinterpelsen på, som er kjempetjukk! Pleier jo å røyte den vekk når det blir varmere, men nå har det vært varmt i mange uker og den er enda på. Hun er så varm! Er det en måte å fremskynde dette, eller noe man kan gjøre? Kommer ikke et hårstrå av når jeg prøver å gre, haha.. Uff

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du forsøkt furrminator? 

Anonymkode: 65c31...9c0

• 2 uker senere...
Skrevet

Ødelegger ikke det pelsen?

AnonymBruker
Skrevet
På 21.5.2018 den 11.58, Enilorac skrev:

Min spisshund med masse pels har fortsatt vinterpelsen på, som er kjempetjukk! Pleier jo å røyte den vekk når det blir varmere, men nå har det vært varmt i mange uker og den er enda på. Hun er så varm! Er det en måte å fremskynde dette, eller noe man kan gjøre? Kommer ikke et hårstrå av når jeg prøver å gre, haha.. Uff

Kan man stusse pelsen?

Anonymkode: 860fc...d7e

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan man stusse pelsen?

Nei, er ikke en pels som klippes. Samtidig som at pelsen beskytter for varmen også, men det er underullen fra vinteren som må bort

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Enilorac skrev:

Nei, er ikke en pels som klippes. Samtidig som at pelsen beskytter for varmen også, men det er underullen fra vinteren som må bort

Jeg forstår. Når  begynte hunden å røyte i fjor?

Skrevet

Du kan dessverre ikke tvinge fram røyting nei. Skulle gjerne ha sett at det var en mulighet, for her røyter den ene hunden seg hårløs i november/desember hver år og fryser deretter.  

Bruk gjerne kjølematter og kjølevest i denne varmen. Og spyl gjerne hunden med kaldt vann på bein og buk etter feks tur. 

Hannen min med stor vinterpels har såvidt begynnt å slippe underulla nå. Så det kommer nok snart for din hund også. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min japanske spisshund røyter sent. Det som kan hjelpe er å først børste, så bade/dusje, og så føne hunden imens du børster. Da har i hvert fall noe av det sluppet her. 

Jeg har også klippet pelsen under magen på han, og det har ingen påvirkning på utseendet på pelsen som vokser ut igjen. Oppdretter og mange andre sier at pelsen blir stygg av det, men det stemmer ikke for min. Ser flere i gruppa på Facebook som klipper hele hunden med maskin. De ser jo snåle ut, men eierne sier at de blir en lykkeligere hund. :)

Anonymkode: 39979...437

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...