AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #1 Skrevet 21. mai 2018 Har verdens beste venninne som jeg er veldig glad i. Har kjent henne i 10 år, og hun er den jeg helst bruker tid med. Men barna hennes er en utfordring. Jeg liker helt ærlig ikke å ha dem på besøk hos meg. Sist de var her, stakk den ene av med godteposen til mitt barn, hadde gjemt den i bilen vår. Jeg visste han hadde tatt den, og konfronterte han, men han nektet og gikk rundt og lette sammen med jenta mi. Senere på kvelden dukker posen opp under setet i bilen. Syns det er stygt gjort. Det er bare et eksempel, som gjør at jeg ikke stoler på ungene hennes. Syns likevel det er trist å si at de ikke får komme hit, men det er fristende, de har fått så mange sjanser. Anonymkode: f7aa4...2ec 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 21. mai 2018 #2 Skrevet 21. mai 2018 Har du tatt det opp med din venninne?
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #3 Skrevet 21. mai 2018 5 minutter siden, Catalina Culès skrev: Har du tatt det opp med din venninne? Til en viss grad. Hun forteller meg at det er noen steder hun ikke kan dra pga ungene, siden de som bor der ikke tåler at hennes unger er aktive og litt rampete. Da mener hun at de voksne stiller for høye krav til ungene, og holder seg heller vekk fra de hjemmene. Jeg har forsiktig sagt at barn må følge reglene på stedene de besøker... ellers blir de ikke invitert noe sted til slutt. Ts Anonymkode: f7aa4...2ec
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #4 Skrevet 21. mai 2018 Jeg har det på samme måte. Føler at jeg har mistet min beste venninne på grunn av at barnet hennes noen gang er direkte slem, både mot mitt barn og henne. Han er veldig bortskjemt, og hun bare ler ting bort når han er helt uspiselig. Hun som er så snill og god, blir bare lei meg av hele greia, og holder avstand😔 Anonymkode: 76171...d18
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #5 Skrevet 21. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har det på samme måte. Føler at jeg har mistet min beste venninne på grunn av at barnet hennes noen gang er direkte slem, både mot mitt barn og henne. Han er veldig bortskjemt, og hun bare ler ting bort når han er helt uspiselig. Hun som er så snill og god, blir bare lei meg av hele greia, og holder avstand😔 Anonymkode: 76171...d18 Det er jo fryktelig leit. Og så utrolig vanskelig å snakke med en venninne om det kjæreste hun har, blir fort oppfattet som kritikk. Venninnen min er også veldig snill. Men faren til ungene er ikke særlig snill, fryktelig egoistisk mann. Føler de må ha arvet hans gener mest. Ts Anonymkode: f7aa4...2ec
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #6 Skrevet 21. mai 2018 Jeg har også ei sånn venninne som har et barn som når det er i godt humør er verdens søteste og kuleste unge, men straks den vil ha oppmerksomhet så setter det i gang med skrik og brøl som kan høres i tre byer. Det er mas og kjas og bråk hele tiden og moren sier ingenting. Hvis den f.eks tråkker meg på beinet og jeg ber om at den må slutte så er det bare fliring og jeg vil ikke bli sint i stemmen for da blir det grining og moren blir bjørnemamma. Jeg ønsker ikke å miste venninna mi pga dette og jeg vet ikke hvordan jeg skal få sagt i fra at jeg syns det er et problem. De siste gangene nå har jeg sagt at selv om jeg digger ungen hennes så er jeg så sliten at jeg ikke orker besøk av noen, at jeg er sliten og ønsker å være alene. Venninnen min har ME så hun vet hva det vil si å være sliten, så hun respekterer det og det kan hende hun forstår at det er pga barnet hennes. Det er ikke kustus på ungen i det hele tatt og det er problemer i bhg pga det også. Jeg tror mye kunne vært løst ved at moren er bittelitt strengere og litt i forkant og tør å ta en fight innimellom. Beklager at jeg ikke har noen råd til deg, TS. Det blir litt annerledes i din situasjon siden du har barn fra før. Men du kan jo prøve deg på at du er sliten og ikke orker flere barn og evt bare få til besøk av bare venninnen din? Anonymkode: 8307f...0e7
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #7 Skrevet 21. mai 2018 Hun må lære barna sine å oppføre seg. Skjønner godt at du syns det var kjip dag. Anonymkode: 1d35d...4b0
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #8 Skrevet 21. mai 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Til en viss grad. Hun forteller meg at det er noen steder hun ikke kan dra pga ungene, siden de som bor der ikke tåler at hennes unger er aktive og litt rampete. Da mener hun at de voksne stiller for høye krav til ungene, og holder seg heller vekk fra de hjemmene. Jeg har forsiktig sagt at barn må følge reglene på stedene de besøker... ellers blir de ikke invitert noe sted til slutt. Ts Anonymkode: f7aa4...2ec Hun er urimelig. Det er barna som skal rette seg etter grensene som de voksne setter, ikke at de voksne skal rette seg etter barna. Barna hennes får lov å være rampete. Stjeling og lyving er problematisk oppførsel. Tillates slik oppførsel eskalerer den jo bare, slik at hun får store problemer når barna blir større. Anonymkode: 37e77...59c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå