AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #81 Del Skrevet 21. mai 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje hun bare sa de tingene for å være høflig, men egentlig ikke liker deg? Det kan jo se sånn ut, men at hun ikke har lyst til å behandle deg dårlig. Anonymkode: 91051...c8c Jepp, og det er helt ok. Ts Anonymkode: c3087...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #82 Del Skrevet 21. mai 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette!! Det at dere klarer å snu at en venninne praktisk talt ghoster TS i en måned, til at TS er noe av det verste mennesket dere har møtt her inne, er virkelig utrolig!! Vi lever ikke bare i krenkelsens tid, men også i «hensynets tid». «Jeg vil ikke måtte holde avtalen jeg hadde med en venninne, ikke en gang en jobbavtale gjort gjennom bedriften min, og det skal alle ta hensyn til. Jeg vil heller la være å svare i en måned, men hun fortsetter jo faktisk å sende meg invitasjoner. Makan til frekkhet! Derfor er hun et masete og storforlangende menneske, som jeg lett "ditcher", fordi hun etterspør noe som jeg lett kan oppfylle, men jeg bare orker ikke i dag.» "Innegenerasjonen" er et fint ord på de, ja. Og vi begynner å bli en del av den generasjonen, alle sammen. Vi fyller husene våre med alt utenom medmennesker, for de holder vi på behagelig avstand gjennom sosiale medier. Gud forby at jeg faktisk skal måtte dra på besøk til en venninne! Anonymkode: 5a30c...68a Godt skrevet. Mennesker blir bare mer og mer ensomme, og folk forstår ikke hvorfor? Hvordan skal det bli om 10 år, når tilstanden er slik den er i dag. Jeg er glad jeg har god kontakt med familie, har samboer, og et rikt nettverk på jobb, og at jeg har mine beste venner, nemlig hundene mine. Uten de hadde jeg ikke klart meg når alle venner skal kun møtes på sosiale medier. . Skjerp dere! Anonymkode: c3087...1f5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #83 Del Skrevet 21. mai 2018 25 minutter siden, missmcbeal skrev: Jeg ser poenget ditt, men jeg synest ditt bidrag blir minst like voldsomt og minst like rask til å trekke konklusjoner. At vedkommende har ghostet henne er litt drøyt å si etter 1 mnd når hun faktisk har svart på meldinger, hun bare svarer litt tregt. I tillegg til at man ta hensyn til at det er mai, masse fridager og langhelg. Nå går det også frem venninne har en samboer som hun har hatt i 10 år, så hun har nok han og hans familie å ta hensyn til i tillegg. I tillegg til at hun også har andre venninner. Det er også ganske rart at du kan si så mye om hva denne personen har gjort denne måneden og plassere vedkommende i en bås som heter "innegenerasjon", en bås jeg forøvrig synes er ganske urettferdig mot alle som faktisk ikke har BEHOV for å være sosial hele tiden, uten at det trenger å bety at man er egoistisk, hensynsløs eller i stedet tilbringer livet på sosiale medier. Jeg er faktisk en sånn person som synest det er slitsomt å skulle være sosial hele tiden og som har behov for en del alenetid. Sånn har det alltid vært. Jeg må ha egentid til å lese bøker og ha fred og ro, ellers blir jeg veldig sliten. Jeg har vært slik siden jeg var barn. Betyr det at jeg ikke fortjener å ha venner, at jeg er hensynsløs dersom jeg ikke prioriterer å bruke så mye tid på venner? De vennene jeg har tar meg i mot når det passer, og det er faktisk veldig sjeldent vi treffes fordi vi alle har forskjellige og travle liv med egne gjøremål, familie og kjærester, men når de vi gjør det så har vi det superbra! Dette er faktisk mine ekte venner som jeg setter pris på å ha i livet. Det vi derimot gjør er å snakkes på sosiale medier innimellom for å holde kontakten, dette gjør det lettere å følge med på hverandres liv. Nå er det også avstand i bildet som gjør til at vi ikke sees så ofte, men vi har likevel bra når vi møtes. TS og venninnen er nok litt ulike på priorteringer ang. besøk og følge opp. Venninnen gav uttrykk for at det er kult at venninnen har flyttet nærme, men har egentlig ikke tid eller kapsitet til å være en venninne som kommer på besøk hele tiden o.l. Jeg tror venninnen skjønner at hun ikke kan innfri disse forventingene som kanskje TS hadde, og samtidig har venninnen kanskje blitt litt betenkt mtp. hvor "pågående" TS har vært. Å forsette å ringe, sende meldinger og hele tiden ta initativ til å møtes fra den ene siden har veldig lite for seg og virker masete når den andre parten ikke har tid eller ork til å gjennomføre og ikke har respondert på de første forsøka. Så som noen andre sier her, det mest riktige å la venninnen ta initativ til å møtes, også ta det derfra og se om hun faktisk ønsker å møtes eller om det bare var snakk. En ting som jeg har tenkt på når jeg leste gjennom innlegga her, er at disse to kanskje vokser litt fra hverandre mtp. at TS venter barn og venninnen har vært på byen med felles venner. Når man blir gravid og begynner å etablere seg blir ofte hverdagen en annen, TS kan ikke være med på byen lenger og det er begrenset hva man kan finne på, og man merker ofte på disse personene at de blir forferdelig opptatt av å snakke om graviditet, barn og samliv noe som er utrolig kjedelig å høre på når man ikke er det selv. Jeg har selv ei venninne som er sånn, og det blir jo litt kjedelig å snakke og henge når alt dreier seg om barn og hverdagslivet deres når man er på et helt annet studie i livet, noe som er helt naturlig. Det mest slitsomme er faktisk hvor selvtrerte de blir rundt sin hverdag og sine barn. Det går i ekstremt mye klaging om graviditet, det å ha barn, og hva slags økonomi man får av det. Samtidig sitter man der og lurer på hvorfor de klager sånn når de har ønsket seg alt dette selv. Som kommer på besøk hele tiden. Har bodd her i en måned, og har enda ikke hørt noe fra henne.. Anonymkode: c3087...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #84 Del Skrevet 21. mai 2018 6 timer siden, Ananas. skrev: Ikke gidd å ta den passiv-aggressive tonen nå som hun endelig har tatt kontakt - det var jo det du ville! Å svare på en melding er ikke å mase på henne, det er å være høflig. Støtter den over her som sier at du kan si at hun ikke behøver å ta jobben om hun har dårlig tid, men at du gjerne vil ha henne på besøk e.l. Ikke gjør deg vanskelig, om det er det du velger nå så kan du takke deg selv om vennskapet deres tar slutt. Vennskapet er sikkert allerede ødelagt når venninnen ikke bryr seg i det hele tatt. Hvem orker en slik venninne? Jeg hadde selv blitt ganske lei meg. Anonymkode: c3087...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 21. mai 2018 #85 Del Skrevet 21. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godt skrevet. Mennesker blir bare mer og mer ensomme, og folk forstår ikke hvorfor? Hvordan skal det bli om 10 år, når tilstanden er slik den er i dag. Jeg er glad jeg har god kontakt med familie, har samboer, og et rikt nettverk på jobb, og at jeg har mine beste venner, nemlig hundene mine. Uten de hadde jeg ikke klart meg når alle venner skal kun møtes på sosiale medier. . Skjerp dere! Anonymkode: c3087...1f5 Ensomme mennesker har faktisk ofte mange venner rundt seg og virker sosiale og henger med venner. Så man godt være ensom selv om man har venner og sosial. Ensomhet er ganske misforstått begrep. Man føler seg ikke ensom bare fordi man liker å være litt alene. Jeg synest ikke sammenligningen din er noe relevant her. Venninnen har samboer, hun har nok familie, hun har andre venninner. Det høres jo ut som du går utifra at venninnen er et menneske som isolerer seg fra alle og kun lever gjennom sosiale medier, noe som jeg ikke skjønner hvor du har det fra, bare fordi hun ikke har vært på besøk hos TS enda? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mass Skrevet 21. mai 2018 #86 Del Skrevet 21. mai 2018 Herlighet så barnslig.. vel, men siden dette er resultatet ved ren ignorasjon, så avslutter jeg alltid. Jeg hadde sikkert bare stukket rett ned og spurt om noe var galt siden hun plutselig sluttet å ta kontakt/respondere. Reaksjonen ville sikkert gitt meg en god pekepinn. Og så hadde jeg vurdert det deretter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 21. mai 2018 #87 Del Skrevet 21. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som kommer på besøk hele tiden. Har bodd her i en måned, og har enda ikke hørt noe fra henne.. Anonymkode: c3087...1f5 Du har jo hørt noe fra henne, du sier jo at hun svarer på meldingene dine, selv om hun svarer sent? Dessuten svarte hun deg nå, og nå er du ikke fornøyd med at hun vil komme på besøk. Men altså, vi har skjønt no at du ikke ønsker å ha en venninne som ikke kan innfri og komme besøk når du ønsker, uansett hva grunnen skulle være. Når du ikke gidder å gi det en sjanse til å komme på besøk og eventuelt gi en forklaring, så tror jeg det er greitt at det ikke skjer noe mer. Bruk tiden på de du føler er verdt tiden din du. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #88 Del Skrevet 21. mai 2018 Jeg er muligens den ene som la merke til at ts skrev tidlig i tråden at hun ikke har sett denne venninna på 6 måneder!? Hvor mye kontakt har de egentlig hatt før ts flyttet til nabolaget for en måned siden? Ts er Tydligvis ivrig på å bli bedre kjent (og kanskje få hjelp til jobber i huset..?), men det er jo ikke gitt at denne venninna er helt på samme side som ts. Man kan jo fort føle seg litt overrumplet når (gode) bekjente flytter inn i nabolaget og tydelig har forventninger til vennskapet.... Og la oss ikke engang gå inn på at barn, familie, jobb og alle helligdagene etc I mai fort gjør at annet blir skjøvet litt i bakgrunnen. Anonymkode: 58783...008 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #89 Del Skrevet 21. mai 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har allerede sendt melding og sagt ifra, så det er ikke noe drama her. Anonymkode: c3087...1f5 Hva svarte du henne? Anonymkode: ec189...68c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 22. mai 2018 #90 Del Skrevet 22. mai 2018 20 timer siden, Klokkeblomst90 skrev: Haha, her blir TS virkelig straffet for å ønske mer kontakt med ei venninne. Du høres ut som veldig bitter selv.. Ønsker deg hus selv kanskje, men kom ikke inn i boligmarkedet? Hjelpes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå