AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #41 Del Skrevet 21. mai 2018 For min del ville det blitt veldig mye med å bo ved siden av, besøke ofte og å gjøre jobb hos venninne. Har ei venninne som kan ringe hver dag for å prate om det samme. Hun må dulles med og spør hva som skjer flere ganger om dagen. Jeg trenger tid og rom for å være sosial en gang i blant. Anonymkode: 4adae...bb3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Klokkeblomst90 Skrevet 21. mai 2018 #42 Del Skrevet 21. mai 2018 Jeg tenker at dette kanskje kan bunne i sjalusi... Det er ikke sikkert, men jeg har opplevd noe lignende en gang. Jeg har ei venninne som alltid har ønsket seg enebolig med stor hage, og når jeg og mannen kjøpte dette så ble hun helt rar. Vi inviterte på middag, men hun kom aldri. Fikk vite til slutt at hun syntes det var vanskelig å komme på besøk fordi hun ønsket selv et hus med hage, men de fikk ikke lån i banken og derfor ble de bitre på folk som fikk lån. Ja, det er merkelig men det går faktisk an.. Mennesker er misunnelige, og spesielt når det kommer til hus og hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #43 Del Skrevet 21. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: For min del ville det blitt veldig mye med å bo ved siden av, besøke ofte og å gjøre jobb hos venninne. Har ei venninne som kan ringe hver dag for å prate om det samme. Hun må dulles med og spør hva som skjer flere ganger om dagen. Jeg trenger tid og rom for å være sosial en gang i blant. Anonymkode: 4adae...bb3 Det er forskjell på en person som ringer hver dag, og det å flytte til et nytt nabolag. Man trenger ikke å henge sammen hele tiden samt prate sammen hele tiden. Men det å ønske velkommen er normal folkeskikk... Dette kan overhode ikke sammenlignes Anonymkode: c3087...1f5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missmcbeal Skrevet 21. mai 2018 #44 Del Skrevet 21. mai 2018 (endret) For å være ærlig så synest jeg du høres litt masende ut. Dere har bodd der en måned og mai er gjerne en veldig travel måned med alle fridagene og alt som skjer. Jeg forstår at du har gledet deg til å finne på ting sammen, men jeg tror dere har litt forskjellig oppfatning av hvor mye tid dere skal avsette til hverandre og hun trodde kanskje ikke du kom til å spørre så fort? Du ringte henne første gangen, hun svarte ikke, var sikkert opptatt, du sendte melding og fikk svar to dager senere. Hva svarte hun nøyaktig? Jeg synest det høres ut som hun har vært opptatt. Når du forsetter å mase før hun får hentet seg inn, så tenker jeg at hun har mye å gjøre og blir litt lei av å måtte svare hele tiden. Når det er sagt synest jeg gjerne hun kunne ha svart deg på meldingene, men har det blitt mange og mye så forstår jeg at det kan bli litt mye. En grunn til at hun ikke har svart deg ang. jobben er fordi hun kanskje ikke vet når hun har tid. Det kan også være at hun er en sånn person som leser i farta og glemmer å svare. Jeg skal innrømme at jeg har vært sånn noen ganger på tidspunkt jeg har veldig mye å gjøre og heller ikke tid til å finne på noe. Da kan det gå litt tid før jeg kommer på at jeg må svare på noen meldinger. Jeg føler meg selvsagt fæl når det skjer. Dette skjedde f.eks. mye når jeg skrev på masteren, hodet var virkelig helt andre plasser. Jeg har midlertid blitt flinkere til dette nå i ettertid som jeg er ferdig, men det var en periode at jeg var kontant på etterslep med å svare folk. Endret 21. mai 2018 av missmcbeal 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #45 Del Skrevet 21. mai 2018 Jeg synes at du høres litt vel voldsom ut i forsøk på kontakt. Du har hatt skyhøye forventninger til å flytte til et nabolag der en venninne av deg allerede bor, men denne venninnen sitter ikke nødvendigvis med de samme forventningene. Hun lever sitt liv og fortsetter å leve det selv om du skal flytte til nabolaget. Du har bare bodd der en måned. Jeg synes det er litt drastisk å konkludere med at du nå skal bryte all kontakt med henne. Du virker ærlig talt litt intens. Anonymkode: 16c4b...811 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #46 Del Skrevet 21. mai 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her har du misforstått stort. Det handler som sagt ikke om penger og jobb, det handler om at jeg blir såret over at hun ikke tar kontakt. Hva hadde du følt om du hadde kjøpt deg et hus ved ei venninne som ikke svarte når du tok kontakt? Du hadde vel syntes det var litt skuffende, eller? Vi har folk som jobber her, men selv om hun har brutt en avtale så er ikke pengene hovedsaken. Det handler om at jeg ønsker kontakt med henne, men hun ønsker ikke kontakt med oss. Anonymkode: c3087...1f5 Den som har missforstått stort her er ikke meg men deg. Om misforståelsesevnen din er like stor i forhold til venninnen din som i forhold til å lese innlegget mitt dit henn at mitt svar handler om penger så ser vi helt klart hvor problemet ditt ligger. Du misforstår og blir snurt, såret og det som verre er for ting andre ikke har ment slik du oppfatter uttalelser. Innlegget ditt handler forøvrig ikke om meg, men om deg og du har opprettet en tråd i den anledningen. Kanskje du trenger noen timer hos en psykolog for å lære litt om mellommenneskelige relasjoner -les hvordan omgåes andre mennesker? For der ligger problemet slik fremstillingene er i fra ts i tråden her. Anonymkode: f827b...907 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #47 Del Skrevet 21. mai 2018 Flyttet dere dit bare på grunn av henne? Jeg synes det høres litt voldsomt ut å ta kontakt flere ganger på en måned - når hun ikke gir noe svar tilbake. Litt masete og plagsomt. Bruk heller tid på bli kjent med andre naboer, og la hun leve sitt eget liv - så tar hun vel kontakt etterhvert. Anonymkode: 68f6b...4a5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #48 Del Skrevet 21. mai 2018 Magefølelsen min sier at det har noe med samboer å gjøre, kanskje en hun har vært med uten å være klar over at han var din... Anonymkode: db291...507 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #49 Del Skrevet 21. mai 2018 Jeg har ikke lest hele tråden, men kan du ikke fortsette å gå tur forbi huset hennes og hvis du treffer på henne en dag så inviterer du henne innom på en kaffekopp for å se hvordan dere har fått det i det nye huset? Anonymkode: 0c0be...5be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #50 Del Skrevet 21. mai 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Magefølelsen min sier at det har noe med samboer å gjøre, kanskje en hun har vært med uten å være klar over at han var din... Anonymkode: db291...507 Tror ikke det. Jeg tror hun bare ikke ønsker så mye kontakt Anonymkode: c3087...1f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #51 Del Skrevet 21. mai 2018 Ts her. Jeg kommer til å ta litt avstand og heller bare godta at hun ikke ønsker å være med oss. Det er nok travelt for henne, som til oss alle andre og det er helt ok. Jeg skal ikke mase mer på henne, så får hun heller være i fred. Vi flyttet ikke hit pga henne, vi flyttet hit for å skaffe oss en hjem. Det at hun bodde i nærheten var bare en bonus. Jeg har mer enn nok venner, så det er ikke noe problem. Anonymkode: c3087...1f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Klokkeblomst90 Skrevet 21. mai 2018 #52 Del Skrevet 21. mai 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Magefølelsen min sier at det har noe med samboer å gjøre, kanskje en hun har vært med uten å være klar over at han var din... Anonymkode: db291...507 Det må være det dummeste jeg har lest noen gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #53 Del Skrevet 21. mai 2018 Nå svarte hun plutselig, og hun har lyst å komme en tur å se på jobben om noen dager. Tenker at jeg har lyst til å egentlig bare fortelle henne at hun ikke trenger. Hun har sikkert mye annet å styre med. Orker ikke å mase på henne nå.. Anonymkode: c3087...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #54 Del Skrevet 21. mai 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Magefølelsen min sier at det har noe med samboer å gjøre, kanskje en hun har vært med uten å være klar over at han var din... Anonymkode: db291...507 Takk for gode råd, men jeg tviler. Jeg og samboer er forlovet og har vært sammen i mange år, samt venter barn sammen. Min venninne har vært sammen samt forlovet med sin samboer i 10 år. Så nei det skal godt gjøres. Det er vel mer slik at jeg hadde større forventninger om å henge sammen, enn det hun hadde. Anonymkode: c3087...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #55 Del Skrevet 21. mai 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Noen lover mer enn de kan holde, f.eks at hun skal hjelpe deg kjempemye. Slikt er ofte bare noen sin måte å prøve å være hyggelig på, før de innser hvor mye de faktisk har lovet bort, og da holder de gjerne avstand for å slippe å hjelpe. Hun er tross alt en gammel venninne, tydeligvis ikke ei du har hatt mye kontakt med før dere nå flyttet dit? Tenker isåfall at det er rart å forvente at hun skal hjelpe, selv om hun har sagt det. Ville latt være å kontakte henne, og heller se om hun tar kontakt selv etterhvert. Anonymkode: 408af...44c Det er RART å forvente at noen hjelper etter at de har sagt de skal hjelpe? Hva er det verden kommer til.... Anonymkode: 7e1c7...b96 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #56 Del Skrevet 21. mai 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den som har missforstått stort her er ikke meg men deg. Om misforståelsesevnen din er like stor i forhold til venninnen din som i forhold til å lese innlegget mitt dit henn at mitt svar handler om penger så ser vi helt klart hvor problemet ditt ligger. Du misforstår og blir snurt, såret og det som verre er for ting andre ikke har ment slik du oppfatter uttalelser. Innlegget ditt handler forøvrig ikke om meg, men om deg og du har opprettet en tråd i den anledningen. Kanskje du trenger noen timer hos en psykolog for å lære litt om mellommenneskelige relasjoner -les hvordan omgåes andre mennesker? For der ligger problemet slik fremstillingene er i fra ts i tråden her. Anonymkode: f827b...907 Å være lei seg fordi en venninne ikke tar kontakt er helt normalt, og det handler ikke om å dra til psykolog. Å miste en venn er som å miste en kjæreste i mange tilfeller, og det gjør vondt. Det er helt normalt å sørge når en venn ikke ønsker kontakt med deg lengre. Anonymkode: c3087...1f5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hypes Skrevet 21. mai 2018 #57 Del Skrevet 21. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, og takk for svar. Ja, det kan godt være at hun har det vanskelig for tiden.. Ikke vet jeg. Synes bare det er litt merkelig å ikke svare, eller komme på besøk når vi bor et steinkast unna. Føler nesten som om hun prøver å unngå meg, og det gjør litt vondt. Men nei, jeg er ikke sint på henne. Jeg er vel mer lei meg og trist fordi jeg hadde gledet meg til å få bedre kontakt med henne, men der tok jeg feil. Anonymkode: c3087...1f5 Ikke vondt ment, men du ser ut til å ha et litt snevert syn på ting, TS. Du må nesten bare prøve å akseptere at folk er forskjellige, og dersom denne venninna di faktisk går gjennom en tung tid, burde du gi henne din forståelse. Men det er tydelig at du ikke har opplevd å slite på den måten som får enkelte av oss til å sperre seg inne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #58 Del Skrevet 21. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå svarte hun plutselig, og hun har lyst å komme en tur å se på jobben om noen dager. Tenker at jeg har lyst til å egentlig bare fortelle henne at hun ikke trenger. Hun har sikkert mye annet å styre med. Orker ikke å mase på henne nå.. Anonymkode: c3087...1f5 Da er du jo bare vanskelig. Anonymkode: 16c4b...811 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #59 Del Skrevet 21. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er RART å forvente at noen hjelper etter at de har sagt de skal hjelpe? Hva er det verden kommer til.... Anonymkode: 7e1c7...b96 Jeg er en person som holder mine avtaler og ord. Har jeg sagt at jeg skal hjelpe noen, så hjelper jeg de. Jeg synes det er rart å gjøre det motsatte.. Jeg trodde det var en uskreven regel at man holder det man lover, men her inne virker det tvert imot.. Anonymkode: c3087...1f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #60 Del Skrevet 21. mai 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå svarte hun plutselig, og hun har lyst å komme en tur å se på jobben om noen dager. Tenker at jeg har lyst til å egentlig bare fortelle henne at hun ikke trenger. Hun har sikkert mye annet å styre med. Orker ikke å mase på henne nå.. Anonymkode: c3087...1f5 For guds skyld: ikke gjør dette til en greie. Si at det er koselig om hun tar turen, men at det går fint om hun ikke har tid. Si at hun bare må komme når det funker for henne, og avslutt med et vanlig smilefjes du bruker. Ikke lag noe drama. Anonymkode: 7c720...7b7 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå