Gå til innhold

Au au au!!!!!Hjelp meg!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Jente21år

Hei!

Jeg har nå hatt et problem i ca to uker, men har hele tiden tenkt at "det går sikkert over". Men det gjør det ikke! :cry:

Samtidig er det et veldig flaut tema :oops: , men nå må jeg seriøst ha hjelp/råd!

For ca to uker siden hadde jeg diare, det varte bare et par dager, men mens det holdt på gikk alt jeg spiste rett gjennom meg. for å si det på pent språk, avføringen var VELDIG løs. Og etter jeg måtte gå på do så ofte ble jeg veldig sår rundt anus.Til og med kjerringrådet som før har hjelpet meg ved diare før virket ikke!(Løse opp potetmel i saft)

Men så til hovedproblemet!I disse to ukene etterpå har jeg hatt vondt når jeg skal på do å gjøre mitt fornødende, noen ganger har det kjent ut som , ja hva skal jeg si, at det revner ....hvis dere skjønner. Det er kanskje litt overdrevet, men vondt gjør det. SÅ vondt at jeg gruer meg for å gå på do å bæsje for å si det rett ut.

Har kanskje tenkt at jeg fikk en rift eller no mens jeg hadde diare.... men som sagt vet jeg ikke hva det er. Er det en rift, burde det da ike gro igjen snart?!

Hjelp meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Ja dette er nok ubehagelig. Du har sikkert fått en liten rift, og huden er så tynn og følsom i det området, så det merkes nok veldig godt. Tror nok at det går over i løpet av et par dager jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jente21år

Det trodde jeg også at det skulle gå over, men nå har det vært sånn i to uker, og for hver gang jeg tror det har gått over.... så er det like vondt!!

Er det noe jeg kan gjøre for dette?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har hatt noe av det samme problemet.... dog, jeg rivnet av ekstret HARD avføring da. For meg har løsningen vært at jeg må spise slik at jeg ikke får for hard avføring, og ta meg gooood tid på toalettet, slik at jeg ikke presser for hardt, så kommer det ut uten at det rivner (Jeg vet det rivnet, jeg fikk blod på papiret også. Jeg var til legen pga en litt kraftig blødning en dag, men legen sa det ikke var noe farligere enn at jeg hadde rivnet, og at den harde avføringn nok var forklaringa)

Problemet er nemlig at det ikke gror så lett fordi det lett rivner på nytt når det først har blitt sånn.

Så, forsøk å unngå for løs eller for hard avføring, begge deler sliter på. Ved diare, sørg for at du blir REN (ta en tur i dusjen) og TØRR så tærer det ikke sånn på huda di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det gror litt lettere hvis du kjøper/bruker veldig mykt dopapir, og heller presser enn gnir når du skal tørke deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Da jeg hadde samme problemet fikk jeg beskjed om å IKKE bruke toalettpapir etter toalettbesøket, men å dusje meg uten bruk av såpe. Og hvis jeg absolutt måtte bruke såpe, skulle jeg bruke litt Lactacyd-såpe. Dette hjalp meg etter en liten uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...