AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #1 Skrevet 21. mai 2018 Naboen driver gård med spredte jorder. Han har en 13 år gammel sønn som kjører en vanlig stor traktor langs trafikert vei til disse jordene. Ligger jordene mer enn 25 min+ kjører faren foran i egen bil men om ikke kjører han faktisk alene i denne traktoren. Dette er også forbi skoler, boligfelt og bebodde områder. Jeg tenker mye på at om noe skjer vil dette barnet stå ansvarlig for seg selv for hendelser resten av livet, men også kan det skje ting som kan gjøre stor skade og skade andres liv. Hva gjør jeg? Ringer lensmannen neste gang jeg ser han skal utpå? Ringer og for råd og høre om dette er noe de vil vite om? Samboeren min har forsøkt å ta kontakt med naboen om dette men ble avføyd med at sånn gjorde de det når faren vokste opp også og det gikk helt fint. Anonymkode: ab8da...70c
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #3 Skrevet 21. mai 2018 Ring politiet. Dette er ikke bra. Det er 16-års aldersgrense for å kjøre traktor, også på privatgrunn. Er det en traktor som kan kjøre over 50 km/t er aldersgrensen 18 år. Anonymkode: fa4a4...cae 31
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #4 Skrevet 21. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Naboen driver gård med spredte jorder. Han har en 13 år gammel sønn som kjører en vanlig stor traktor langs trafikert vei til disse jordene. Ligger jordene mer enn 25 min+ kjører faren foran i egen bil men om ikke kjører han faktisk alene i denne traktoren. Dette er også forbi skoler, boligfelt og bebodde områder. Jeg tenker mye på at om noe skjer vil dette barnet stå ansvarlig for seg selv for hendelser resten av livet, men også kan det skje ting som kan gjøre stor skade og skade andres liv. Hva gjør jeg? Ringer lensmannen neste gang jeg ser han skal utpå? Ringer og for råd og høre om dette er noe de vil vite om? Samboeren min har forsøkt å ta kontakt med naboen om dette men ble avføyd med at sånn gjorde de det når faren vokste opp også og det gikk helt fint. Anonymkode: ab8da...70c Trafikken var litt annerledes på denne bondens tid, det var ikke like mange biler. Og uansett var det ikke lov den gangen heller. Anmeld. Anonymkode: 7e94f...b82 27
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #5 Skrevet 21. mai 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Naboen driver gård med spredte jorder. Han har en 13 år gammel sønn som kjører en vanlig stor traktor langs trafikert vei til disse jordene. Ligger jordene mer enn 25 min+ kjører faren foran i egen bil men om ikke kjører han faktisk alene i denne traktoren. Dette er også forbi skoler, boligfelt og bebodde områder. Jeg tenker mye på at om noe skjer vil dette barnet stå ansvarlig for seg selv for hendelser resten av livet, men også kan det skje ting som kan gjøre stor skade og skade andres liv. Hva gjør jeg? Ringer lensmannen neste gang jeg ser han skal utpå? Ringer og for råd og høre om dette er noe de vil vite om? Samboeren min har forsøkt å ta kontakt med naboen om dette men ble avføyd med at sånn gjorde de det når faren vokste opp også og det gikk helt fint. Anonymkode: ab8da...70c Jeg synes du bør sende inn en anonym bekymring til barnevernet. Du kan Google etter ditt lokale vern og finne sted der de tar imot meldinger. Anonymkode: 7f21f...acf 6
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #7 Skrevet 21. mai 2018 Ring politiet. Skjønner ikke hva barnevernet har med saken å gjøre.. Anonymkode: e14ad...e73 18
stan Skrevet 21. mai 2018 #8 Skrevet 21. mai 2018 Går det ikke å snakke med faren? Skulle uhellet være ute, er jo konsekvensene ekstra alvorlige. Ingen forsikring vil gjelde. Alt ansvar vil falle på faren. Både økonomisk og rettslig. 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #9 Skrevet 21. mai 2018 1 minutt siden, stan skrev: Går det ikke å snakke med faren? Skulle uhellet være ute, er jo konsekvensene ekstra alvorlige. Ingen forsikring vil gjelde. Alt ansvar vil falle på faren. Både økonomisk og rettslig. De har allerede forsøkt å snakke med faren og faren sa bare at "sånn har det alltid vært og sånn skal det alltid være" (han gjorde det da han var guttunge så da kan vel også ulovlighetene bare fortsette nedover i generasjonene) Anonymkode: 7e94f...b82 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #10 Skrevet 21. mai 2018 Hva du skal gjøre? Du vet vel at du skal ringe politiet Anonymkode: 37f0b...6ab 7
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #11 Skrevet 21. mai 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ring politiet. Skjønner ikke hva barnevernet har med saken å gjøre.. Anonymkode: e14ad...e73 Nettopp! Dette er en sak for politiet. Enkelte skriker på barnevernet for alt! 13 åringen synes sikkert det er stas å kjøre traktor. Min bror kjørte traktor fra 12 årsalderen, på privat grunn. Men det er en del år siden da. Anonymkode: 0bdc7...68d 8
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #12 Skrevet 21. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Naboen driver gård med spredte jorder. Han har en 13 år gammel sønn som kjører en vanlig stor traktor langs trafikert vei til disse jordene. Ligger jordene mer enn 25 min+ kjører faren foran i egen bil men om ikke kjører han faktisk alene i denne traktoren. Dette er også forbi skoler, boligfelt og bebodde områder. Jeg tenker mye på at om noe skjer vil dette barnet stå ansvarlig for seg selv for hendelser resten av livet, men også kan det skje ting som kan gjøre stor skade og skade andres liv. Hva gjør jeg? Ringer lensmannen neste gang jeg ser han skal utpå? Ringer og for råd og høre om dette er noe de vil vite om? Samboeren min har forsøkt å ta kontakt med naboen om dette men ble avføyd med at sånn gjorde de det når faren vokste opp også og det gikk helt fint. Anonymkode: ab8da...70c Du ringer politiet, først, så kan du skrive på forumet. Anonymkode: c9308...1f4 5
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #13 Skrevet 21. mai 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ring politiet. Skjønner ikke hva barnevernet har med saken å gjøre.. Anonymkode: e14ad...e73 Han er såklart ikke kapabel til å ha barn Anonymkode: 28617...971 4
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #14 Skrevet 21. mai 2018 Det er bekymringsverdig at foreldrene ikke tar sin sønns sikkerhet på alvor. De tar ikke ansvar for hans sikkerhet i trafikken, det største dødsmaskineriet på jord. I tillegg lærer de ham å bryte loven og gjøre som man vil. Barnevernet gir ikke bare veiledning til foreldre som slår eller ikke gidder å mate ungene sine. Anonymkode: 4affa...1d3 9
stan Skrevet 21. mai 2018 #15 Skrevet 21. mai 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: De har allerede forsøkt å snakke med faren og faren sa bare at "sånn har det alltid vært og sånn skal det alltid være" (han gjorde det da han var guttunge så da kan vel også ulovlighetene bare fortsette nedover i generasjonene) Anonymkode: 7e94f...b82 Ok. Da har du prøvd. Da er det nok politiet som er neste å kontakte. Hvis det er flere som har samme bekymring er det smart at dere alle tar kontakt. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #16 Skrevet 21. mai 2018 Ring politiet, og be dem ta en prat med denne faren. Sannsynligvis er det nok til at det blir slutt på det. Anonymkode: 9f0da...b0a 2
Antoinette Skrevet 21. mai 2018 #17 Skrevet 21. mai 2018 Film denne kjøringen med mobilkamera så du har bevis og deretter ringer du politiet. Nei du skal ikke ringe BV ang. dette milde himmel altså. 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #18 Skrevet 21. mai 2018 3 minutter siden, Antoinette skrev: Film denne kjøringen med mobilkamera så du har bevis og deretter ringer du politiet. Nei du skal ikke ringe BV ang. dette milde himmel altså. Jo hun skal det Anonymkode: 28617...971 5
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #19 Skrevet 21. mai 2018 4 minutter siden, Antoinette skrev: Film denne kjøringen med mobilkamera så du har bevis og deretter ringer du politiet. Nei du skal ikke ringe BV ang. dette milde himmel altså. Anonymkode: 28617...971
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #20 Skrevet 21. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes du bør sende inn en anonym bekymring til barnevernet. Du kan Google etter ditt lokale vern og finne sted der de tar imot meldinger. Anonymkode: 7f21f...acf Barnevernet her også, ja Anonymkode: 2a936...1de 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå