Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva forventer dere når det er helligdag/søndager av ro? I nabolaget mitt er det ingen som driver med ute/inne arbeid som lager lyd. Men ved lekeplassen her er det voldsom lyd. Selvsagt skal barna få kose seg. Men når husken lager kjempehøy knirkelyd, et barn slår konstant høyt på en bøtte, flere roper til hverandre så synes jeg foreldrene til disse barna kan be dem dempe seg litt. Foreldrene er ute de også. Skal det likevel komme så mye lyd i nabolaget av lek da kan vi andre liksågodt gjøre utearbeid med lyd tenker jeg. Når det først skal være ro forventer jeg at alle viser hensyn. Det går an å be barna sine dempe seg noe (forsåvidt uten at det er helligdag også).

Anonymkode: d7557...a38

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva forventer dere når det er helligdag/søndager av ro? I nabolaget mitt er det ingen som driver med ute/inne arbeid som lager lyd. Men ved lekeplassen her er det voldsom lyd. Selvsagt skal barna få kose seg. Men når husken lager kjempehøy knirkelyd, et barn slår konstant høyt på en bøtte, flere roper til hverandre så synes jeg foreldrene til disse barna kan be dem dempe seg litt. Foreldrene er ute de også. Skal det likevel komme så mye lyd i nabolaget av lek da kan vi andre liksågodt gjøre utearbeid med lyd tenker jeg. Når det først skal være ro forventer jeg at alle viser hensyn. Det går an å be barna sine dempe seg noe (forsåvidt uten at det er helligdag også).

Anonymkode: d7557...a38

Nei. Barn i normal lek på en lekeplass skal ikke trenge å dempe seg fordi det er helligdag. 

Hilsen middelaldrende, barnløs kvinne som også blir sliten av barneskrik i lengden, men innser at det er mitt problem, ikke deres. 

Anonymkode: d2880...a0e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Normal barnestøy er akseptabelt. Men utover det bør foreldre lære barna å dempe seg og ta hensyn til andre.

Barn som ikke lærer å ta hensyn blir gjerne ufordragelige bråkebøtter som voksne.

Anonymkode: c276f...6ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barn skal holde kjeft på helligdager. Misliker bråkete barn. 

Anonymkode: 89d0d...727

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barn skal holde kjeft på helligdager. Misliker bråkete barn. 

Anonymkode: 89d0d...727

😂😂 ja du kan jo tro loven gjelder for barn som leker, not! 

Anonymkode: 84f05...62d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke barn skal dempe seg noe mer på helligdager enn hverdager. Men jeg mener det går an å be barn dempe seg hvis de bråker veldig mye, eks slå på en bøtte i lengre tid. Jeg ber mine barn dempe seg når leken på trampolinen blir voldsom, ikke at det virker så lenge, men da sier jeg det igjen. 

Anonymkode: 33a63...123

AnonymBruker
Skrevet

Helligdags ro er en gammeldags og utdatert ting! At folk ikke kan få lov til å holde på ute i hagen med divers ting, drive med lek og aktiviteter eller faktisk klippe gress når de endelig har fri... 

Er man så sær at man ikke tåler å ha naboer burde man ikke bosette seg i tettbygde strøk  det hele tatt! 

Anonymkode: 43e85...9ab

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er koselig å høre lekende barn, og har alltid oppfordret mine til å være ute så mye som mulig. Likevel har jeg alltid tatt hensyn til naboer ved å heller la barna holde på med litt rolige leker ute feks søndag morgen kl 09.00. Mine barn var morgenfugler og jeg kunne lett ha sluppet de ut søndag morgen kl 07.00 og latt de herje vilt, men som sagt tok vi hensyn til at nabober ønsket helgero og tok ikke ungene ut før etter kl 09.00 og da gikk vi heller tur i skogen fremfor å støye på lekeplassen. At det er støy på lekeplassen en helligdag etter kl 12.00 må folk bare tåle....

Anonymkode: eeb38...ced

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...