Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sikkert at KG er det rette stedet å etterlyse en kunstner på, men jeg har en magefølelse av at dette er en relativt kjent kunstner, så det skader ikke å prøve her før jeg registrerer meg et annet sted. 

Jeg leter etter etter et kunstverk fra min barndom (eller rettere sagt, noen i min barndom hadde en kopi av dette verker på veggen). Jeg er rimelig sikker på at det er snakk om trykk og ikke et maleri, men åpen for ulike forslag da jeg ikke har peiling på kunst og heller ikke har sett dette verket siden jeg var liten. 

Jeg vil tippe at verket er fra starten av 1900-tallet. Ikke særlig tidligere i alle fall, da stilen er modernistisk og helt urealistisk. Det er IKKE Picasso, men stilen kan ligne litt. Det er et portrett av en person (dame?) der ansiktet er delt i to og de to delene er laget i to ulike stiler. Det er mye rødt og sort i bildet (mye kontraster) og personen har to ulike munner, to ulike neser og man kan se to hender i helt ulik stil. Den ene hånden har helt spisse fingertupper, omtrent som tagger. 

Jeg har prøvd å google ulike deler av det jeg beskriver her, men har ikke funnet noe som ligner ennå. Hvis noen har tips om kunstnere innenfor denne stilen så tar jeg imot med stor takk! 

Anonymkode: cd344...670

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips, men det er ikke riktig bilde og som sagt ikke Picasso! Det bildet jeg leter etter har mye «hardere» farger og bildet/kvinnen er mer tydelig delt i to sider.

Kjenner at jeg sliter veldig med å forklare dette på en tydelig måte 😂

TS

AnonymBruker
Skrevet

Er det kubistisk? 

Anonymkode: 12443...487

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser du sier det ikke er Picasso, men jeg prøver meg på denne likevel: 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Weeping_Woman

Anonymkode: f768f...38d

takk, men det er nok ikke det. 

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det kubistisk? 

Anonymkode: 12443...487

Jeg har ikke peiling på kunst, men vil absolutt si at det ligner på kubisme, men utallige google-søk på ulike stikkord + kubisme har ikke gitt meg noen treff som ligner helt.

Takk for at dere orker! 
TS

• Liker 1
Skrevet

Det er sikkert massevis av kunstnere som kan ha malt dette, men har du sett kunsten til den meksikanske maleren Frida Kahlo (døde 1954)?

• Liker 1
Gjest Zeitgeist
Skrevet (endret)

Kan det være dette:

image.png

Endret av Zeitgeist
  • 3 år senere...
Skrevet

Jeg ble så intrigued av dette at jeg har googla i en evighet, men uten hell! Beklager skikkelig bump 😛

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke kunst av Marc Chagall?

11762102_5fe0ff90-7ae7-45f5-bbce-dbf5ea3

Anonymkode: 9b1b8...eea

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.5.2018 den 8.20):

noen i min barndom hadde en kopi av dette verker på veggen).

Finnes det et fotografi fra den boligen, der hele eller deler av dette verket er med? Hvis ja: Kan du poste utsnitt av verket?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Finnes det et fotografi fra den boligen, der hele eller deler av dette verket er med? Hvis ja: Kan du poste utsnitt av verket?

Tviler på at anonym ts følger denne tråden fra 3 år tilbake🙄

Anonymkode: b7a89...9b9

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tviler på at anonym ts følger denne tråden fra 3 år tilbake🙄

Anonymkode: b7a89...9b9

Man vet aldri :)

Dette av Picasso?

440px-Dora_Maar_Au_Chat.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...