AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #1 Del Skrevet 21. mai 2018 Hei! En venninne av meg lånte ca 1000kr av meg for rundt 1 år siden. Har spurt om å få igjen pengene 5-6 ganger nå. Hver gang sier hun noe som: "Åisann! Ja, de skal du få. Hadde bare helt glemt av det!" Og så skjer det ingenting.... Føler at jeg har sagt i fra såpass mange ganger nå at det begynner å bli småkleint. Hva burde jeg gjøre? Anonymkode: dc5e2...5ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #2 Del Skrevet 21. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! En venninne av meg lånte ca 1000kr av meg for rundt 1 år siden. Har spurt om å få igjen pengene 5-6 ganger nå. Hver gang sier hun noe som: "Åisann! Ja, de skal du få. Hadde bare helt glemt av det!" Og så skjer det ingenting.... Føler at jeg har sagt i fra såpass mange ganger nå at det begynner å bli småkleint. Hva burde jeg gjøre? Anonymkode: dc5e2...5ea Har du prøvd å be om pengene på vipps? Ellers pleier standardsvaret her på KG å ta det som en lekse på å ikke låne ut penger du ikke tåler å miste eventuelt låne ut med en klar tilbakebetalingsplan. Anonymkode: e3313...86e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedy Lamarr Skrevet 21. mai 2018 #3 Del Skrevet 21. mai 2018 Har hun Vipps? I så fall kan du sende en "Be om penger" til henne. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 21. mai 2018 #4 Del Skrevet 21. mai 2018 Som noen sier, be om pengene via Vipps. Eller be henne ta det ut i kontanter til deg neste gang dere er i nærheten av en minibank. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #5 Del Skrevet 21. mai 2018 Jeg ville avskrevet de pengene og heller bedt om en tjeneste i retur. Hva med en timelang oljemassasje? Du får en tjeneste og dere får samtidig knyttet enda sterkere venninnebånd. Anonymkode: 05228...638 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #6 Del Skrevet 21. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ville avskrevet de pengene og heller bedt om en tjeneste i retur. Hva med en timelang oljemassasje? Du får en tjeneste og dere får samtidig knyttet enda sterkere venninnebånd. Anonymkode: 05228...638 Du tuller? Selvfølgelig skal hun ha tilbake pengene sine, og hvem vil ha oljemassasje fra en person som ikke er god nok venn til å engang gjøre opp for seg. TS, send henne en melding og ring og si at du må ha pengene dine nå. Ikke la henne komme med unnskyldninger. Anonymkode: 911d5...9e1 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #7 Del Skrevet 21. mai 2018 Fortsett å spør, eller anse de pengene som borte. Unødvendig å si, men aldri lån henne penger mer. 1000 kroner er mye synes jeg. Anonymkode: 2c300...d11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #8 Del Skrevet 21. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville avskrevet de pengene og heller bedt om en tjeneste i retur. Hva med en timelang oljemassasje? Du får en tjeneste og dere får samtidig knyttet enda sterkere venninnebånd. Anonymkode: 05228...638 Hun venninna høres ikke ut som en god venn. Og tenk om hun sa ja, til å masere i en time, og hvor kanskje kilte, og ikke maserte. Anonymkode: 06dd8...934 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #9 Del Skrevet 21. mai 2018 Aldri lån bort penger til venner Anonymkode: e9046...d48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alvildeivf Skrevet 21. mai 2018 #10 Del Skrevet 21. mai 2018 Dette skjedde meg sist for 2,5 år siden. Jeg låner aldri ut penger til folk. Men vi var på ferie og hun hadde løyet om at hun hadde spart opp en sum. Og tydeligvis regnet hun med å leve på oss andre.. for å redde ferien til alle låne jeg hun 3000,- som jeg skulle få med engang hun kom hjem til Norge. Måtte ha brikke for å overføre osv.. det gikk dager og jeg så ikke de pengene. Jeg sendte krevemelding på Vipps osv. Som hun avviste.. Til slutt sa jeg at jeg trenger de pengene NÅ!! Uansett må du finne en måte så jeg får de. Jeg har hus og lån jeg forventet å bruke de pengene på. Til slitt overførte pappaen hennes pengene til meg! (Her snakker vi 30 år gammel kvinne) jeg kommer aldri til å låne hun eller noen andre penger igjen! Du må sette ned foten rett og slett ! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #11 Del Skrevet 21. mai 2018 Jeg ville prøvd å kreve tilbake gjennom Vipps. Ellers er det nok ikke så mye å få gjort når det er snakk om et såpass lite beløp (i den store sammenheng). Og så må du huske å aldri låne bort penger til henne igjen Anonymkode: 8bdba...e80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #12 Del Skrevet 21. mai 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! En venninne av meg lånte ca 1000kr av meg for rundt 1 år siden. Har spurt om å få igjen pengene 5-6 ganger nå. Hver gang sier hun noe som: "Åisann! Ja, de skal du få. Hadde bare helt glemt av det!" Og så skjer det ingenting.... Føler at jeg har sagt i fra såpass mange ganger nå at det begynner å bli småkleint. Hva burde jeg gjøre? Anonymkode: dc5e2...5ea I morgen ringer du Namnsmannen der du bor. Der spør du om råd for å inndrive pengene. Da skal du få vite hvordan du går frem. Anonymkode: 606a7...33e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #13 Del Skrevet 21. mai 2018 https://www.inkassoguiden.no/artikler/134-hvordan-drive-inn-gjeld En grei forklaring på inndriving av privat gjeld. Anonymkode: 606a7...33e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missfitness Skrevet 21. mai 2018 #14 Del Skrevet 21. mai 2018 Be om, si du skal ha en del av beløpet. Hun kan vanskeligere forklare hvorfor hun ikke kan delbetale f eks 200,-. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 22. mai 2018 #15 Del Skrevet 22. mai 2018 (endret) På 21.5.2018 den 8.02, AnonymBruker skrev: Hei! En venninne av meg lånte ca 1000kr av meg for rundt 1 år siden. Har spurt om å få igjen pengene 5-6 ganger nå. Hver gang sier hun noe som: "Åisann! Ja, de skal du få. Hadde bare helt glemt av det!" Og så skjer det ingenting.... Føler at jeg har sagt i fra såpass mange ganger nå at det begynner å bli småkleint. Hva burde jeg gjøre? Anonymkode: dc5e2...5ea Sende krav via vipps. Endret 22. mai 2018 av O.G. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå