AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #1 Skrevet 20. mai 2018 Jeg har fått en kjæreste fra et annet land. Jeg tror han er katolikk. Han virker ikke interessert i å dra av meg buksene. Men han er bare interessert i å kysse og kline. Han er fra et land der det er normalt å være katolikk. Jeg har barn, og jeg lurer på hvorfor han kan være sammen med meg? Noen som vet litt om katolikker? Og hvordan de lever? Han er kjempehyggelig og jeg trives veldig godt sammen med han. Anonymkode: 006f3...f33
Nicathv Skrevet 20. mai 2018 #2 Skrevet 20. mai 2018 Det er like stor forskjell på katolikker som det er på protestanter. Man kan være katolikk og gå i kjerka hver søndag og være kjempekonservativ, og man kan være katolikk som aldri går i kjerka og er svært liberal. Umulig for oss å vite.
Makrron Skrevet 20. mai 2018 #3 Skrevet 20. mai 2018 Tror han er katolikk? Hvorfor spør du ikke han? 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #4 Skrevet 20. mai 2018 Jeg er sammen med katolikk. Ikke særlig forskjell fra norsk kristen. Han er ikke spesielt religiøs heller da. Du kan vel spørre? Anonymkode: 7d908...45c
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2018 #5 Skrevet 20. mai 2018 Herlighet kvinne, om du ikke kan snakke med han om dette blir jeg bekymret. Anonymkode: 5ada6...bb9 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #6 Skrevet 21. mai 2018 Prevensjon er forbudt og om du blir gravid er det uaktuelt å ta abort. Ellers bør det meste være kjent fra hjemlige forhold. De fleste katolske land er i tillegg fattige med patrialkalske samfunnstrukturer, så vær forberedt på å være hans underordnede når han har blitt varm i trøya, men det er mer kultur. Anonymkode: a941f...12a
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #7 Skrevet 21. mai 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prevensjon er forbudt og om du blir gravid er det uaktuelt å ta abort. Ellers bør det meste være kjent fra hjemlige forhold. De fleste katolske land er i tillegg fattige med patrialkalske samfunnstrukturer, så vær forberedt på å være hans underordnede når han har blitt varm i trøya, men det er mer kultur. Anonymkode: a941f...12a Dette er tull. I flere katolske land selges kondomer på supermarkedet, det er også vanlig med kondom-automater. Det er også flere katolske land som tillater abort. Anonymkode: ad861...5c4 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #8 Skrevet 21. mai 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Prevensjon er forbudt og om du blir gravid er det uaktuelt å ta abort. Ellers bør det meste være kjent fra hjemlige forhold. De fleste katolske land er i tillegg fattige med patrialkalske samfunnstrukturer, så vær forberedt på å være hans underordnede når han har blitt varm i trøya, men det er mer kultur. Anonymkode: a941f...12a Lese seg litt opp kanskje? Fra Store norske leksikon: Katolisisme er dominerende religion i flere europeiske land som Italia, Frankrike, Irland og Spania, mens det største antall katolikker bor i Latin-Amerika. Den katolske kirken er også det største trossamfunnet i USA regnet i antall medlemmer. I Afrika er omtrent halvparten av alle kristne katolikker, og utgjør omtrent like mange som i Asia (cirka 120–130 millioner). Det finnes også cirka tre millioner katolikker i Midtøsten, og til sammen cirka åtte millioner i Oseania. I Norge har antall katolikker økt kraftig de siste årene, fra i overkant av 45 000 registrerte medlemmer i 2005 til om lag 120 000 i 2012. Økningen skyldes arbeidsinnvandring, særlig fra Polen. Ifølge kirkens egne estimater bodde det i 2014 nærmere 200 000 katolsk døpte i landet. Anonymkode: b3a74...17f
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2018 #9 Skrevet 21. mai 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lese seg litt opp kanskje? Fra Store norske leksikon: Katolisisme er dominerende religion i flere europeiske land som Italia, Frankrike, Irland og Spania, mens det største antall katolikker bor i Latin-Amerika. Den katolske kirken er også det største trossamfunnet i USA regnet i antall medlemmer. I Afrika er omtrent halvparten av alle kristne katolikker, og utgjør omtrent like mange som i Asia (cirka 120–130 millioner). Det finnes også cirka tre millioner katolikker i Midtøsten, og til sammen cirka åtte millioner i Oseania. I Norge har antall katolikker økt kraftig de siste årene, fra i overkant av 45 000 registrerte medlemmer i 2005 til om lag 120 000 i 2012. Økningen skyldes arbeidsinnvandring, særlig fra Polen. Ifølge kirkens egne estimater bodde det i 2014 nærmere 200 000 katolsk døpte i landet. Anonymkode: b3a74...17f Kan være greit å lese seg litt opp. Men vanskelig å forstå hva det innebærer i en relasjon med en katolikk. Katolikker er ulike. Noen praktiserer det og andre ikke. Men det er en vanlig trossamfunn. Takk for info. Anonymkode: 006f3...f33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå