Gå til innhold

Forstuet håndleddet for flere måneder siden, og det har ikke blitt bedre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skadet et leddbånd ved knokkelen (tror det er en knokkel) ved håndleddet for noen måneder siden, og dro til legen for å utelukke et brudd. Legen gjorde noen tester og sa det mest sannsynlig var forstuet, men at han kunne henvise meg til røntgen for å være sikker. Takket nei til det fordi jeg regnet med at legen hadde rett.  Det er fortsatt like hovent, og det gjør like vondt som før. Kan ikke bruke hånda til så mye uten at det gjør vondt. På en skala fra en til ti, vil jeg si at smerten ligger på en femmer, så det er ikke så ille, men det er absolutt irriterende.  Er det vanlig at en forstuelse varer så lenge? Vil helst ikke dra til legen ennå fordi jeg sikkert bare får beskjed om å bruke skinne (noe jeg brukte lenge, uten at det hjalp), men om det ikke gir seg innen en måneds tid, får jeg tar meg en tur. Lurer bare på om noen har opplevd det samme?

Anonymkode: 35b3b...634

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du tar en tur tilbake til legen og får en henvisning til røntgen. Ingen her på KG har røntgen syn og kan ikke si noe konkret om noe. 

Legen kan si han tror, men det har både søsken av meg og søskenbarn av meg fått fortalt og begge hadde faltisk brudd og ikke bare forstuelse. 

Gå tilbake til legen og få konkrete svar. Ønsker du en god arm? Da må en ta den behandlingen man får, etter at røntgen har bekreftet eller avvist brudd. Kraftig forstuelse kan sitte i lenge, men skal bli gradvis bedre.

Anonymkode: 5811e...56e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du tar en tur tilbake til legen og får en henvisning til røntgen. Ingen her på KG har røntgen syn og kan ikke si noe konkret om noe. 

Legen kan si han tror, men det har både søsken av meg og søskenbarn av meg fått fortalt og begge hadde faltisk brudd og ikke bare forstuelse. 

Gå tilbake til legen og få konkrete svar. Ønsker du en god arm? Da må en ta den behandlingen man får, etter at røntgen har bekreftet eller avvist brudd. Kraftig forstuelse kan sitte i lenge, men skal bli gradvis bedre.

"fikk fortalt av legen at det ikke var brudd, men begge..." (ble litt rot i rettskrivingen der). 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil nødig ta meg fri fra jobb på grunn av det, men du har jo selvsagt rett. Føler liksom ikke at det er noe brudd fordi det ikke gjør så veldig vondt, og da tenker jeg at det ikke er noe de kan gjøre uansett. Om legen ikke kan gjøre noe og de ikke finner noe på røntgen er det jo også masse tid og penger i dass, hehe. Uansett så ga du meg definitivt noe å tenke på av det du sa om søskenet og søskenbarnet ditt, så kanskje jeg bare må bite i det sure eplet og dra til legen igjen likevel. Takk for svar! :)

Anonymkode: 35b3b...634

AnonymBruker
Skrevet

Du bør få tatt røntgen ts. Det er mange små bein i hånden som ikke kan sjekkes med å se og ta på. 

Anonymkode: 3960c...bcd

Skrevet

Neste gang, så ikke si nei når du får tilbud om røntgen. Som noen over sier, det er mange små bein i kroppen som kan være brukket, og det er ikke sikkert det trenger å være så vondt. Om det ikke er brukket, så kan det likevel være gode råd å få fra ortopedien om hvordan du skal bruke armen fremover. Jeg ble sendt på røntgen med foten en gang jeg hadde forstuet den litt kraftig (riktignok sa legen at hun ikke klarte å avgjøre om det var en forstuing eller brudd), de på ortepedien behandlet det som det var skikkelig alvorlig. Bandasjerte foten skikkelig, sa jeg skulle gå på krykker minst i en uke og ligge på sofaen med foten høyt hevet :P Jeg synest de overdrev veeeldig.

Å ha vondt flere måneder etter forstuelse høres unormalt ut, det høres heller ikke spesielt smart ut å vente en hel måned for å sjekke det igjen. Om jeg forstår deg rett, så er det ingenting som har forbedret seg? Ved en forståelse burde både hevelse og smerten avta noe etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...